2024/04/16

کرونا و تحصیل در کانادا؛ رهنمودهای کانادا برای دانشجویان خارجی

کرونا و تحصیل در کانادا؛ رهنمودهای کانادا برای دانشجویان خارجی

دولت فدرال کانادا برای دانشجویان خارجی که با عبور از محدودیت‌های سفر به کانادا می‌آیند رهنمودهایی را منتشر کرده است. این دستورالعمل‌ کووید 19: رهنمودی برای دانشجویان بین‌المللی که از خارج به کانادا می‌آیند نام دارد. در این دستور العمل نقش‌ها و مسئولیت‌های موسسات آموزشی و دانشگاه‌هایی که به DLI موسوم هستند و نیز وظایف استان‌ها و مناطق و دولت کانادا در حمایت از دانشجویان بین المللی یا خارجی درج شده است.

 

در زیر به برخی از مهم‌ترین نکات این رهنمود اشاره می‌کنیم.

 

قبل از ورود به کانادا

هر دانشجوی خارجی یا همراهانش که که علائم کووید 19 دارند اجازه‌ی سوار شدن به هواپیما به مقصد کانادا را ندارند. اگر علائم در بدو ورود به کانادا ظاهر شد، مامور بخش سلامت او را معاینه خواهد کرد و اجاره‌ی ورود به کانادا به او نخواهد داد و یا او را به بیمارستان یا مرکز درمانی ارجاع خواهد داد.

 

دانشجویان بین‌المللی تنها زمانی می‌توانند به کانادا بیایند که قصد تحصیل در یکی از موسسات آموزشی یا دانشگاه‌هایی را داشته باشند که برنامه‌ی مشخصی برای قرنطینه و مهار ویروس کرونا دارد. فهرست کامل موسسات مورد تایید در این صفحه‌ی دولت کانادا درج شده است.

 

دانشجویان بین‌المللی می‌بایست ویزای کار یا Study permit داشته باشند و یا study permit آن‌ها تایید شده باشد اما این فی‌نفسه اجازه‌ی سفر را به آن‌ها نخواهد داد. اداره‌ی مهاجرت کانادا به محض اینکه اجازه سفر به دانشجو داده شد با او تماس خواهد گرفت. البته اگر هرگونه تغییری در شرایط دانشگاه یا استان و منطقه‌ی محل تحصیل دانشجو رخ دهد این اجازه لغو خواهد شد.

 

دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند اجازه‌ی ورود به کانادا را پیدا کنند باید در مرز کانادا با ماموران بگویند که سفرشان ضروری است و قصد تحصیل در یکی از DLIها دارند و واجد شرایط دیگری هم هستند. دانشجویان بین المللی در صورتی که فاقد این شرایط باشند اجازه‌ی ورود به کانادا را نخواهند داشت.

 

اعضای درجه یک خانواده می‌توانند دانشجوی بین المللی را همراهی کنند، که این اعضا عبارتند از: همسر، فرزندان وابسته یا پدر/مادر یا قیم قانونی. اعضای خانواده باید به ماموران مرز ثابت کنند که سفرشان ضروری و غیراختیاری است و می‌خواهند به دانشجو کمک کنند در کانادا پا بگیرد.

 

برنامه‌های قرنطینه

دانشجویان بین المللی و همراهانشان باید به محض ورود به کانادا 14 روز خود را قرنطینه کنند. در طول سفر و تا زمانی که به محل قرنطینه‌ی خود در کانادا نرسیده‌اند باید ماسک به صورت داشته باشند. دانشجویان خارجی قبل از آمدن به کانادا باید برنامه‌ی مشخصی برای قرنطینه خود داشته باشند. ماموران مرزی این برنامه را بررسی می‌کنند و تعیین خواهند کرد که دانشجو اجازه‌ی ورود به کانادا را دارد یا خیر.

 

دانشجویان هنگامی که در قرنطینه هستند باید از داشتن وسایل مورد نیاز خود مطمئن باشند و مرتبا وجود یا عدم وجود علائم کرونا را در خود بررسی کنند. آن‌ها باید از فضاهای عمومی و مشترک اجتناب کنند. آن‌ها باید به دارو و غذا دسترسی داشته باشند. علاوه بر فاصله‌گذاری اجتماعی می‌بایست از تماس با افراد با ریسک بالا مانند سالمندان و یا افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند اجتناب کنند.

 

مکان‌هایی با فضاهای مشترک نظیر هاستل‌ها برای قرنطینه پذیرفته نیست. دانشجویان بین المللی که با سایر افراد زندگی می‌کنند (مثلا خانواده‌ای میزبان آن‌هاست) باید خود را از اعضای آن خانواده جدا و دور نگه دارد. بدین معنا که اتاق خواب و دستشویی جداگانه‌ای داشته باشد. همچنین از اعضای خانواده‌ی ذکر شده دور بماند و سطوح را مرتبا ضدعفونی کند.

 

افراد زیر سن قانونی نیز باید قرنطینه‌ی اجباری شوند. والدین و سرپرست‌ها قبل از اینکه فرزند کشور را به مقصد کانادا ترک  کند باید تدابیر لازم را برای وی تمهید کنند. علاوه بر این دانشجویان خارجی باید ثابت کنند که بیمه هستند و واجد شرایط دریافت خدمات درمانی در کانادا هستند. اگر بیمه نیستند می‌توانند قبل از ترک کشور خود به مقصد کانادا بیمه‌ی خصوصی که کووید 19 را هم پوسشش دهد خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!