2024/04/18

تمایل روزافزون دانشجویان خارجی به تحصیل در کانادا

تمایل روزافزون دانشجویان خارجی به تحصیل در کانادا

با ادامه یافتن همه‌گیری کرونا در سراسر جهان ده‌ها هزار دانشجوی بین‌المللی بلاتکلیف به سر می‌برند و آن دسته که ثبت نام کرده‌اند تجربه‌ی بسیار متفاوتی از آن‌چه تصور می‌کردند دارند. برخی از دانشجویان خارجی به پردیس‌های دانشگاه‌های خود رفته و تحصیل خود را مانند گذشته به صورت حضوری و مانند قبل از کرونا انجام می‌دهند اما بسیاری از آن‌ها در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند و یا تحصیل خود را به صورت ترکیبی از آنلاین و حضوری ادامه می‌دهند.

 

طبق مطالعه‌ای که IDP Connect جدیدا انجام داده است نکاتی در مورد هدف دانشجویان خارجی در مورد برنامه‌ی تحصیلی خود و تصوراتی که از پنج مقصد تحصیل در خارج حین همه‌گیری کرونا وجود دارد ارائه شده است. در این مطالعه که سومین مطالعه در نوع خود می‌باشد، نگرش‌ها و رفتارهای 5000 دانشجوی بین‌المللی در ماه اکتبر در استرالیا، کانادا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده بررسی شده است. این دانشجویان یا ثبت نام کرده بودند و یا از طرف دانشگاه‌های این پنج کشور پذیرش دریافت کرده و از آن‌ها دعوت به ثبت نام شده بوده است.

 

دانشجویان به تحصیل حضوری تمایل دارند

نکته‌ی کلیدی این مطالعه این بوده که دانشجویان خارجی مشتاق هستند به صورت حضوری در کلاس‌های خود شرکت کنند و بسیاری حتی مایلند که برای این کار مقصد تحصیلی خود را عوض کنند.  بیش از نیمی از آن‌ها (56 درصد) گفته‌اند که احتمالا مقصد تحصیلی خود را عوض کنند و 32 درصد هم گفته‌اند که برای آن‌ها این احتمال بسیار زیاد است. احتمال اینکه دانشجویان کانادا را انتخاب کنند بیشتر است (18 درصد) و مقصد جذاب بعدی برای آن‌ها بریتانیاست (10 درصد).

 

کانادا همچنین بالاترین سطح وفاداری برند را در بین دانشجویان خارجی دارد و 53 درصد از آن‌ها در حال حاضر قصد دارند در کانادا تحصیل کنند و گفته‌اند که برنامه‌ای برای تعویض مقصد تحصیلی خود که کانادا باشد ندارند. علاوه بر این 47 درصد هم تمایلی برای تعویض مقصد تحصیلی خود به کانادا ابراز کرده‌اند که عدد بالایی‌ست.

 

قرنطینه‌ی دانشجویان خارجی

تعداد دانشجویانی که تدابیر ایمنی را برای جلوگیری از نفوذ و گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا می‌پذیرند روز به روز در حال افزایش است. از هر 10 دانشجو 9 نفر گفته‌اند که حاضر به اجرای قرنطینه در بدو ورود هستند و تنها 8 درصد از آن‌ها گفته‌اند که این کار را انجام نخواهند داد.

 

گفتنی است دانشجویان چینی و اندونزیایی کمترین تمایل را برای انجام قرنطینه در بدو ورود به کانادا ابراز کرده‌اند. سه چهارم دانشجویان چینی و اندونزیایی قرنطینه را می‌پذیرند. نکته‌ی دیگری که این مطالعه مشخص کرده این است که دانشجویان روز به روز بیشتر نگران توقف درس خود به امید ادامه‌ی آن به صورت حضوری هستند. نسبت به دو مطالعه‌ی دیگری که در همین زمینه انجام شده است، تعداد دانشجویانی که تمایل به ادامه‌ی تحصیل به هر صورت ممکن دارند افزایش یافته است. در این حالی‌ست که در ماه آوریل تنها 31 درصد مایل به ادامه‌ی تحصیل به صورت آنلاین بودند اما در ماه اکتبر این رقم به 43 درصد رسیده است. تمایل ویژه‌ای به شرکت در کلاس‌های حضوری وجود دارد. 44 درصد دانشجویان گفته‌اند که برای شرکت در کلاس‌های حضوری تنها سه ماه صبر می‌کنند.

 

خبر خوب برای سال 2021

مسلم است که انگیزه‌ی تحصیل در خارج برای دانشجویان خارجی 80 درصد است؛ یعنی 80 درصد دانشجویان خارجی توقع دارند درس خود را در سال 2021 همانطور که برنامه‌ریزی شده بود ادامه دهند. از طرف دیگر، دانشجویانی که قرار بود در نیوزیلند و استرالیا تحصیل کنند سرخورده شده‌اند چرا که این دو کشور برای ورود خارجی‌ها در همه گیری کرونا تدابیر سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کرده است. اما در مجموع استرالیا، نیوزیلند و کانادا بهترین مقاصد تحصیلی در همه گیری کرونا اعلام شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!