2024/04/25

ماندن در نوا اسکوشا یا رفتن؛ مسئله این است!

ماندن در نوا اسکوشا یا رفتن؛ مسئله این است!

اصلی‌ترین عامل تعیین کننده در ماندن یا نماندن مهاجران در استان نوا اسکوشیای کانادا به فرصت‌های شغلی موجود در این استان بستگی دارد.حدود 46 درصد مهاجرانی که استان نوا اسکوشا را بین 2011 تا 2018 ترک کرده‌اند گفته‌اند که فقدان فرصت‌های شغلی آن‌ها را به این تصمیم وا داشته است. این مسئله ممکن است به یافتن شغل یا یافتن شغلی مرتبط با سابقه و مهارت فرد ربط داشته باشد.

 

این را نتایج نظرسنجی به ما می‌گوید که در مورد 2815 مهاجری انجام شده است که یا نوا اسکوشا را ترک گفته بودند یا در آن مانده بودند. مطالعه مزبور به قلم آقای اکبری استاد دانشگاه سنت مری و در اداره‌ی مهاجرت نوا اسکوشا تهیه شده است.

 

حدود 74 درصد از مهاجرانی که که بین 2011 تا 2018 به نوا اسکوشا وارد شده‌اند در این این استان مانده‌اند. اکبری نوشته است که بر اساس اهداف شرکت کنندگان که در این نظرسنجی بیان شده است، این احتمال وجود دارد که 10 درصد دیگر هم ظرف پنج سال آتی نوا اسکوشا را ترک کنند.

 

سه دلیل اصلی شرکت کنندگان در این نظرسنجی برای ترک نوا اسکوشا یا فکر کردن به ترک نوا اسکوشا عبارت بودند از: یافتن فرصت‌های شغلی بهتر؛ دستمزد بهتر و مالیات کمتر؛ و دسترسی به خدمات درمانی بهتر. برخی از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی تبعیض در محل کار را هم از جمله دلایل برای ترک نوا اسکوشا عنوان کرده‌اند.

 

اکثر مهاجرانی که نوا اسکوشای کانادا را ترک کرده‌اند جوان‌تر از بقیه مهاجران بوده و احتمال مجرد بودنشان بیشتر بوده است. سطح تحصیلات آن‌ها برابر با مهاجرانی بوده که در نوا اسکوشا مانده‌اند. بین جنسیت مهاجرانی که در نوا اسکوشا مانده و مهاجرانی که این استان را ترک کرده‌اند تفاوت معناداری وجود نداشت.

 

عوامل انتخاب مقصد مهاجرتی

ترکیبی از عوامل اقتصادی و غیراقتصادی بر تصمیم مهاجر به مهاجرت به نوا اسکوشیا تاثیر می‌گذارند. بیش از 40 درصد مهاجران انتخاب خود را مبتنی بر فرصت‌های شغلی برای خود و همسرشان و نیز هزینه‌های زندگی انجام می‌دهند. 60 درصد دیگر تصمیم خود را بر اساس عوامل اجتماعی اتخاذ می‌کنند: کیفیت زندگی، جوامع امن، مکان‌های خوب برای بزرگ کردن فرزندان و جوامعی عاری از تبعیض.

 

وقتی از شرکت کنندگان در نظرسنجی پرسیده شد این عوامل را بر اساس درجه اهمیت رتبه بندی کنند، فرصت‌های شغلی، کیفیت زندگی و جوامع امن در صدر قرار گرفتند. دسترسی به خدمات و آموزش زبان کمترین اهمیت را داشتند.

 

نقش سیاست گذاران در بهبود اوضاع

در این گزارش توصیه شده است که استان نوا اسکوشا بر آن دسته از مهاجران اقتصادی متمرکز باشد که همراه خانواده می‌آیند. مهاجران دسته‌ی اقتصادی نسبت به مهاجران دسته‌ی خانوادگی و پناهندگان پایین‌ترین نرخ ماندن در استان نوا اسکوشا را دارند.

 

در این گزارش به نقش پایلوت مهاجرت آتلانتیک  که هدف از آن تسهیل فرایند استخدام نیروی کار خارجی برای کارفرمایان چهار استان منطقه آتلانتیک کاناداست اذعان شده است. حضور داشتن کارفرما، در جذب و اذعام و اسکان مهاجران از طریق این پایلوت نقش مهمی ایفا می‌کند. نهایتا اینکه این گزارش اعلام کرده که افزایش فعالیت‌های داوطلبانه، تفریحی و ورزشی در بالا بردن رضایت از زندگی در نوا اسکوشا کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!