2024/04/25

تست PCR کرونا برای سفر به کانادا الزامی شد

تست PCR کرونا برای سفر به کانادا الزامی شد

کانادا اخیرا تمامی مسافران خارجی را ملزم به انجام تست PCR کرده است؛ تست PCR مسافران کانادا باید سه روز قبل از سفر منفی باشد. علاوه بر این در مرزهای ورودی کانادا ماموران رعایت مقررات را بررسی می‌کنند. این را آقای بیل بلر وزیر بهداشت کرونا اعلام کرده است. وی همچنین گفته که این طرح جایگزین قرنطینه‌ی اجباری 14 روزه نیست. جزییات این طرح هنوز در دست نهایی شدن است و قرار است این هفته اطلاعات جدید منتشر شود.

 

به موجب قانون تمامی افرادی که از خارج وارد کانادا می‌شوند باید خود را تا 14 روز قرنطینه کنند. این بدان معناست که باید در همه‌حال داخل فضای دربسته بمانند و برنامه‌ای برای تهیه مایحتاج اعم از غذا و دارو داشته باشند. افرادی که از مقررات قرنطینه تخطی کنند به حبس تا شش ماه و یا 750 هزار دلار کانادا جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

 

هرچند برخی مسافران در صورتی که قبل از سفر کانادا از دولت کسب اجازه کرده باشند مجاز به شکستن قرنطینه هستند. معمولا این افراد به دلایل بشردوستانه و عاطفی نظیر شرکت در مراسم تدفین یا حضور در کنار عزیزی که چند صباحی از عمرش باقی نمانده و در بستر احتضار قرار دارد به کانادا می‌آیند.

 

این طرح جدید را اولین بار وزیر بهداشت کبک مطرح کرده و از مقامات فدرال درخواست کرد که نظارت‌ها بر مسافران خارجی شدیدتر باشد. استان کبک کانادا همچنین فروشگاه‌هایی که اقلام ضروری عرضه نمی‌کنند را ملزم به تعطیل شدن کرده است.

 

طرح ذکر شده همچنین در واکنش به افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر کانادا اجرایی می‌شود. گفتنی است با آغاز فصل زمستان تعداد موارد ابتلا به کرونا در کانادا افزایش چشمگیر داشته است به طوری که تنها در 29 دسامبر بیش از 550,000 به ثبت رسیده است. کانادا اوایل ماه دسامبر شروع به تزریق واکسن کرونای محصول شرکت فایزر کرد. واکسن مدرنا نیز در راه است. آن‌گونه که ردیاب واکسن که یک دانشجوی دانشگاه ساسکاچوان طراحی کرده به ما می‌گوید، تا به اینجا بیش از 70 هزار واکسن فایزر در سراسر کانادا زده شده است.

 

نکات مهم برای مسافران خارجی کانادا

مسافران باید تا سه روز قبل از سفر به کانادا تست PCR کرونا انجام دهند و جواب تست آن‌ها منفی باشد تا بتوانند به کانادا بیایند.

مسافران باید برنامه‌ای برای قرنطینه‌ی 14 روزه‌ی خود در کانادا داشته باشند. آن‌ها باید بدانند که چگونه مکان قرنطینه‌ی خود را تهیه خواهند کرد و اقلام ضروری زندگی اعم از دارو و غذا را چگونه تهیه خواهند کرد.

مسافران باید اپلیکیشن ArriveCAN را قبل از سفر به کانادا در تلفن همراه خود داشته باشند، اطلاعات شخصی و جزییات پرواز خود را ارائه کنند و همچنین باید از طریق این اپلیکیش خودارزیابی روزانه را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!