2024/04/20

تست رایگان کرونا در فرودگاه بین المللی پیرسون

تست رایگان کرونا در فرودگاه بین المللی پیرسون

جدیدترین خبرهایی که به دست ما رسیده حاکی از اینند که هم اکنون در انتاریو تست رایگان کرونا (البته به صورت داوطلبانه) بر روی مسافران خارجی که وارد کانادا می‌شوند و ملزم به قرنطینه‌ی 14 روزه هستد انجام می‌شود. این خبر را نخست وزیر انتاریو Doug Ford در فرودگاه پیرسون، بزرگترین فرودگاه کانادا، اعلام کرد.

 

این پروژه‌ی آزمایشی را دولت انتاریو در ششم ژانویه معرفی کرد و هدف از آن شناسایی و توقف سریع نفوذ و گسترش کرونا در استان انتاریو اعلام شده است. بیش از 6000 مسافر خارجی هر هفته وارد فرودگاه پیرسون می‌شوند من‌جمله بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی، کارگران موقت و دارندگان اقامت دائم کانادا که در حال مهاجرت به کانادا هستند.

 

طبق خبری که جدیدا دولت انتاریو منتشر کرده است این پروژه‌ی آزمایشی موارد ابتلا به کرونا را در مراحل اولیه شناسایی و متوقف می‌کند و گامی بلند در محافظت و مراقبت از مرزهای کاناداست.

 

افرادی که واجد شرایط هستند می توانند از قبل برای این تست رایگان ثبت نام کنند. افرادی که قصد شرکت در این پروژه‌ی آزمایشی را دارند خودشان بر روی خود تست PCR رایگان انجام می‌دهند و فرایند انجام تست یا به صورت حضوری یا ویدئویی تحت نظارت یک متخصص قرار صورت می‌گیرد. در فرودگاه پیرسون فضایی برای انجام تست‌های کنترل شده وجود دارد که مسافران می‌توانند خود را تست کنند.

 

نتایج تست رایگان کرونا در فرودگاه پیرسون انتاریو پس از 48 ساعت در سیستم اطلاعات آزمایشگاه انتاریو قرار می‌گیرد و در صورت مثبت بودن نتیجه‌ی تست واحدهای سلامت عمومی مراحل بعد را پیگیری خواهند کرد. لازم به ذکر است که انجام این تست مسافران را از قرنطینه‌ی 14 روزه معاف نخواهد کرد؛ تمام مسافران خارجی که وارد کانادا می‌شوند باید خود را تا 14 روز قرنطینه کنند خواه جواب تست کرونای آن‌ها مثبت باشد یا منفی.

 

این پروژه علاوه بر برنامه‌ی جدید دولت کاناداست که در تاریخ هفتم ژانویه اجرایی شده است و مسافرانی را که وارد کانادا می‌شوند را ملزم می‌کند تا ثابت کنند ظرف سه روز قبل از سفر و ورود به کانادا تست کرونا داده‌اند و نتیجه‌ی آن منفی بوده است. مسافران می‌بایست با استفاده از ابزاری که در مکان پرواز در اختیار دارند خود را معاینه و تست کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!