2024/03/29

چرا حتی با امتیاز CRS پایین هم بهتر است وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوید؟

چرا حتی با امتیاز CRS پایین هم بهتر است وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوید؟
آیا شما هم از آن دسته متقاضان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری هستید که امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS پایین است و به همین خاطر چندان برای ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری و امتحان کردن شانس خود مصمم نیستند؟ حتما اخبار اکسپرس انتری را تاکنون دنبال کرده‌اید و دیده‌اید که امتیاز CRS اکثر متقاضیانی که در پذیرش‌های اخیر اکسپرس انتری موفق به دریافت دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا شده‌اند بالای 460 بوده است.

و دقیقا به همین خاطر است که شمایی که امتیازتان از این میزان پایین‌تر است در نگاه اول دلسرد می‌شوید. اما ما معتقدیم که امتیاز پایین در CRS نباید مانع از ورود شما به صف انتظار اکسپرس انتری شود. گفتنی است اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

وقتی شما وارد صف انتظار اکسپرس انتری شدید، بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار نیازمند مهارت و تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه امتیازی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنید. این امتیاز رتبه‌ی شما را در صف انتظار اکسپرس انتری و شانس صدور دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا را مشخص خواهد کرد. اگر واجد شرایط باشید با ورود به صف انتظار اکسپرس انتری شانس خود را برای مهاجرت به کانادا قطعا بالا خواهید برد. به دلایل زیر توجه کنید:

اول اینکه سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس انتری غیرقابل پیش بینی است. آن‌چه که ممکن است به نظر امتیاز پایین بیاید ممکن است نهایتا باعث صدور دعوتنامه یا ITA شود. دوم اینکه پس از ورود به صف انتظار اکسپرس انتری و داشتن امتیاز پایین‌تر از حد نصاب یا می‌توانید صبر کنید تا حداقل امتیاز کاهش یابد یا به دنبال راهی برای بهبود امتیاز خود بگردید. مثلا می‌توانید با شرکت مجدد در آزمون زبان و اخذ نمره‌ی بالاتر، یا کسب سابقه‌ی کار یا حتی کار و تحصیل در کانادا امتیاز خود را بالاتر ببرید. ضمنا اگر وقتی در صف انتظار اکسپرس انتری هستید و به شما پیشنهاد کار در کانادا دادند و اصطلاحا جاب آفر دریافت کردید امتیازتان بیشتر خواهد شد.

سوم گرچه سه برنامه‌ی مهاجرتی اصلی فدرال اصلی ترین راه‌های مهاجرت کاری/اقتصادی به کانادا هستند، اکسپرس انتری بخشی از سیستم ملی و استانی وسیعی است که بسیاری راه‌های دیگر برای اقامت دائم اسکیلد ورکرها فراهم می‌کند. یکی از این راه‌ها برنامه‌ی مهاجرت استانی یا به اختصار PNP است که به استان‌های شرکت کننده اجازه می‌دهد کارگران خارجی و فارغ‌التحصیلان خارجی را از طریق مسیرهای مرتبط با اکسپرس انتری برای اقامت دائم انتخاب کنند.

اگر تا کنون چندین روش را برای بهبود امتیاز CRS خود امتحان کرده‌اید و فایده‌ای نداشته است خیالتان راحت باشد: با انتخاب شدن از طرف یکی از این استان‌ها آینده روشن است! وقتی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شدید و واجد شرایط برنامه‌ی مهاجرت استانی بودید از طرف استان Notification of Interest دریافت خواهید کرد. شما باید درخواست خود را به استان ارائه کنید و در صورت تایید 600 امتیاز دیگر هم نصیبتان خواهد شد و بدین ترتیب حتما برایتان در دور بعدی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر خواهد شد.

هفته‌ی پیش کانادا از متقاضیان اکسپرس انتری که امتیاز CRS آن‌ها 813 بود و قبلا از طرف استانی انتخاب شده بودند و بدین ترتیب 600 امتیاز دیگر گرفته بودند دعوت کرد. این بدین معنا بود که متقاضیانی که موفق به دریافت دعوتنامه شدند تنها 213 امتیاز برای سرمایه‌ی انسانی خود در سیستم جامع رتبه بندی داشتند و باقی امتیازشان از طریق انتخاب استانی تامین شده بود. بنابراین حتی اگر امتیاز CRS شما برای برنامه‌های مهاجرتی فدرال کافی نیست بدین معنا نیست که برای دعوت شدن از طرف یکی از استان‌های کانادا هم کافی نخواهد بود.
نهایتا اینکه کانادا برای سه سال پیش رو بلند پروازانه‌ترین اهداف مهاجرتی تاریخ خود را تعیین کرده است. به موجب برنامه‌ی سطوح مهاجرتی 2021-2023 کانادا قصد دارد سالانه از بیش از 400 هزار مهاجر جدید استقبال کند که از این تعداد 110 هزار نفر از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد. این اهداف مهاجرتی طی سال‌های بعد افزایش خواهد یافت و در سال 2023 به 113750 نفر خواهد رسید.

کانادا برای رسیدن به این هدف بلندپروازانه باید به صدور دعوتنامه‌های انبوه از طریق اکسپرس انتری ادامه دهد و حتی ممکن است لازم باشد حداقل امتیاز CRS را در پذیرش‌های آتی کاهش دهد. اگر به مهاجرت به کانادا می‌اندیشید بهتر است با امتیاز CRS پایین وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوید چرا که از طرق گوناگون می‌توانید آن را بهبود بخشید و شانس خود را برای اقامت دائم کانادا افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!