2024/04/25

واکسن کرونا در دسترس مهاجران کاناداست

واکسن کرونا در دسترس مهاجران کاناداست

آژانس سلامت عمومی کانادا اعلام کرده است که وضعیت اقامتی و مهاجرتی فرد در کانادا تاثیری بر دریافت یا عدم دریافت واکسن کرونا نخواهد داشت. این سازمان به خبرنگاران گفته است که:« واکسن کرونا در دسترس تمام افراد ساکن کانادا که تزریق واکسن به آن‌ها توصیه شده و مورد تایید هستند قرار خواهد گرفت. خواه شهروند کانادا باشند یا نه.»

 

در حال حاضر کانادا واکسن فایزر را برای افراد بالای 16 سال و واکسن مدرنا را برای افراد بالای 18 سال تایید کرده است. پرستاران خانگی، افراد بالای 70 سال، کارکنان بخش سلامت و درمان و بزرگسالان در جوامع بومی کانادا در اولویت دریافت واکسن هستند.

 

در صفحه‌ی وبسایت دولت کانادا همچنین بیان شده که با بیشتر شدن واکسن‌ها تعداد بیشتری از افراد به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. این گروه‌ها شامل سکنه و کارکنان ساختمان‌هایی نظیر ساختمان‌های مربوط به کارگران مهاجر، برخی از کارکنان مشاغل ضروری و کارکنان بخش سلامت و درمان که در کمپین اولیه‌ی تزریق واکسن قرار نداشته‌اند می‌شود.

 

تا 21 ژانویه 935,700 دز واکسن کرونا وارد کانادا شده است. طبق ردیاب واکسن کرونا که توسط یکی از دانشجویان دانشگاه ساسکاچوان برای تشخیص اولویت‌های توزیع واکسن طراحی شده است از این تعداد 729,640 تا تاریخ 21 ژانویه تزریق شده است.

 

دولت‌های فدرال، استانی و منطقه‌ای کانادا برای تشخص اولویت‌های توزیع واکسن کرونا از توصیه‌های National Advisory Committee on Immunization (NACI) استفاده می‌کنند.

 

مهاجران در فهرست توصیه‌ها قرار دارند چرا که عواملی چند آن‌ها را در معرض خطر کرونا قرار می‌دهد. برای مثال بسیاری از مهاجران به خاطر سفر بین‌المللی یا به خاطر شغل خود یا عوامل دیگر در معرض ویروس قرار دارند. بنابراین NACI توصیه‌هایی برای دسترسی بیشتر مهاجران به واکسن ارائه داده است. برخی از این توصیه‌ها عبارتند از: برنامه ریزی برای ایمن سازی دپارتمان‌های پناهندگان و مهاجران، ارائه‌ی مطالب آموزشی متناسب با فرهنگ مهاجران به زبان‌های مختلف و حضور مترجمین در کلینیک‌ها.

 

استان‌ها برنامه‌های خود برای توزیع واکسن را در صفحات مربوطه قرار داده‌اند. سخنگویان دولت‌های کبک و منیتوبا به خبرنگاران اعلام کرده‌اند که مهاجران فارغ از وضعیت اقامتی/مهاجرتی خود واکسن کرونا دریافت خواهند کرد. یکی از سخنگویان مناطق شمال غرب کانادا –  Northwest Territories – گفته است که:«هر کسی که کارت سلامت NWT معتبر دارد واکسن مدرنا دریافت خواهد کرد.»

 

انتظار می‌رود که ظرف چهار هفته‌ی پیش رو تزریق واکسن فایزر کاهش 50 درصدی داشته باشد چرا که شرکت فایزر برای تامین تقاضای کشورهای سراسر جهان با مشکل روبه‌روست. دولت فدرال کانادا کماکان انتظار دارد که تا سپتامبر 2021 امکان تزریق واکسن برای هر کسی که می‌خواهد در خاک کانادا واکسینه شود فراهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!