2024/04/25

جدیدترین خبرها در مورد ویزای کاری PGWP

جدیدترین خبرها در مورد ویزای کاری PGWP

اداره‌ی مهاجرت کانادا به تازگی سیاست جدید خود را در مورد ویزای کاری کانادا اعلام کرده است؛ بر مبنای این سیاست   افرادی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند و ویزای PGWP آن‌ها رو به انقضاست می‌توانند درخواست ویزای کار باز جدید بدهند. این ویزاهای کاری تا 18 ماه اعتبار خواهند داشت.

 

ویزای کاری مزبور دانشجویان سابق کانادا را قادر می‌سازد تا در کانادا بمانند و به دنبال کار بگردند. بر خلاف ویزاهای کاری مختص کارفرما (که دارنده ویزا تنها برای کارفرمایی معین می‌تواند کار کند) ویزاهای کاری باز می‌توانند برای هر کارفرمایی که مایل هستند کار کنند.

 

برای درخواست ویزای کاری باز طبق این سیاست جدید دانشجویان باید واجد شرایط زیر باشند:

  • دارای PGWP باشند که روز 30 ژانویه 2020 یا بعد از آن منقضی شده و یا دارای PGWP باشند که ظرف مدت 4 ماه یا کمتر از تاریخ درخواست منقضی خواهد شد؛
  • در کانادا حاضر باشند؛
  • وضعیت اقامت موقت آن‌ها معتبر باشد و یا برای تمدید وضعیت خود درخواست دهند؛
  • دارای پاسپورت معتبر باشند.

درخواست‌ها از 29 ژانویه 2021 تا 27 جولای 2021 دریافت خواهند شد.

 

گفتنی است اداره‌ی مهاجرت کانادا ویزای PGWP (ویزای کار پس از تحصیل) را به دانشجویان بین المللی می‌دهد تا آن‌ها را به عنوان کارگر ماهر نگه دارد. دانشجویان بین المللی که از یکی از موسسات آموزشی موسوم به DLI فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند ویزای PGWP را تا سقف سه سال داشته باشند.

 

دریافت ویزای PGWP برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های کانادا فرصتی فراهم می‌کند تا در کانادا به دنبال کار بگردند و با کار کردن برای هر کارفرمایی که دوست دارند سابقه کار کسب کنند. تمام سال‌هایی که در کانادا کار کرده‌اند در درخواست مهاجرت به کانادا محاسبه خواهند شد.

 

برنامه‌های مهاجرتی اسکیلد ورکر بر تحصیلات و سابقه‌ی کار کسب شده در کانادا تاکید زیادی دارند. اکسپرس انتری، برنامه‌ی تجربه‌ی کبکی و برنامه‌ی مهاجرت استانی و سایر مسیرهای مهاجرتی بر سابقه‌ی کار داخل کانادا تاکید زیادی دارند. متقاضیان اکسپرس انتری به خاطر سابقه‌ی کار و تحصیل داخل کانادا امتیاز اضافه‌ای در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS کسب می‌کنند.

 

سابقه‌ی کار کانادایی و جذب بازار کار کانادا شدن برای دانشجویانی که هیچ سابقه‌ی کاری ندارند برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف اغلب عامل تعیین کننده‌ای است. دانشجویان سابق کانادا که می‌خواهند اقامت دائم کانادا بگیرند می‌توانند برای رسیدن به این مقصود روی ویزای PGWP حساب کنند.

 

ویزای PGWP مدت زمان معینی دارد و نمی‌توان آن را تمدید کرد و این بدین معناست که افرادی که ویزای PGWP دارند وقت محدودی برای بهره بردن از مزایای آن دارند. همه‌گیری کرونا به ضرر دانشجویان بین المللی که اخیرا از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند تمام شده است چرا که بازار کار کانادا تحت تاثیر کرونا کاهش پیدا کرده است.

 

تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان بین‌المللی نتوانسته‌اند در این مدت کار پیدا کنند، یا تعدیل نیرو شده‌اند و یا ساعات کاری‌شان کم شده است. دولت کانادا امیدوار است با این سیاست جدید دانشجویان بین المللی بتوانند از پس این مشکلات بربیایند. سیاست جدید در مورد ویزای کار کانادا تازه‌ترین اقدام کانادا طی ماه‌های اخیر در راستای بر طرف کردن مشکلاتی است که کاهش دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرده است.

 

اداره‌ی مهاجرت کانادا طی یک سال اخیر چندین بار اعلام کرده است که تاکید زیادی بر حفظ و نگه داشتن دانشجویان بین المللی که به قصد تحصیل به کانادا آمده‌اند دارد. دانشجویان بین‌المللی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های کانادا بخش مهمی از ذخیره‌ی کارگران و کارمندان ماهر کانادا را تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها نیازهای بازار کار را در زمینه‌هایی نظیر تکنولوژی و سلامت بر طرف و موفقیت اجتماعی و اقتصادی کانادا را در آینده ضمین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!