2024/03/28

نزدیک شدن کانادا به اهداف مهاجرتی ۲۰۲۱

نزدیک شدن کانادا به اهداف مهاجرتی ۲۰۲۱

وزیر مهاجرت کانادا به تازگی گفته است که کانادا کم کم به اهداف مهاجرتی بلندپروازانه‌ای که برای سال 2021 در نظر داشت نزدیک می‌شود. آقای مارکو مندچینو در مصاحبه‌ای ویدئویی با بلومبرگ گفته است که در ماه ژانویه 26600 مقیم دائم جدید وارد کانادا شده‌اند.

 

این رقم برابر است با افزایش ده درصدی نسبت به ژانویه 2020 یعنی قبل از اینکه کانادا دچار کرونا و قرنطینه شود. آقای مندچینو همچنین گفته است که با ورود افراد جدید در ماه فوریه دولت حدودا 40 درصد جلوتر از بازه‌ی زمانی تعیین شده برای رسیدن به اهداف مهاجرتی سال 2021 یعنی استقبال از 401 هزار مقیم دائم جدید قرار دارد.

 

دولت فدرال کانادا در سیزدهم فوریه طی پذیرش بی سابقه‌ی اکسپرس انتری برای 27,332 متقاضی دعوتنامه صادر کرد. این تعداد دعوتنامه پنج برابر پذیرش‌های رکوردشکن قبلی است. اداره‌ی مهاجرت کانادا تک تک متقاضیانی را که واجد شرایط Canadian Experience Class بوده‌اند را دعوت کرده است. برآورد می‌شود که حدود 90 درصد این متقاضیان هنگام برگزاری پذیرش در کانادا حضور داشته‌اند.

 

گفتنی است مرزهای کانادا همچنان به روی مسافرانی که سفر غیرضروری دارند بسته است. پس از اعمال محدودیت‌های سفر در ماه مارس سال گذشته تعداد مقیمان دائم 50 درصد کاهش یافت. سال گذشته در حالی به پایان رسید که کانادا تنها از 184,370 مقیم دائم جدید استقبال کرد حال آن‌که در سال 2019 این رقم  341,175 بود.

 

این تعداد مهاجر جدید بدین معناست که رشد جمعیت کانادا در سال 2020 متوقف شده است. به طور میانگین طی یک سال مهاجران حدود 80 درصد رشد جمعیت کانادا را رقم می‌زنند. کانادا هم در تلاش برای جبران کاهش مهاجران جدید اهداف مهاجرتی سه سال پیش رو را بالا برد و اعلام کرد که سال 2023 به جای 401000 از 421000 مهاجر جدید استقبال خواهد کرد.

 

حالا که محدودیت‌های سفر همچنان به قوت خود باقی‌ست کانادا اولویت را به آن دسته از متقاضیان مهاجرتی می‌دهد که همچنان در کانادا حضور دارند. دولت فدرال کانادا بیان نکرده که چه زمان این محدودیت‌ها بر طرف می‌شود. فعلا شهروندان کانادا، مقیمان دائم کانادا و خانواده‌هایشان، کارگران بخش‌های اساسی و دانشجویان بین المللی در بین گروه‌های کلیدی معاف از محدودیت‌های سفر قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!