2024/03/29

دعوت از ۵۰۶ متقاضی در جدیدترین پذیرش بریتیش کلمبیا

دعوت از ۵۰۶ متقاضی در جدیدترین پذیرش بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیای کانادا در تاریخ شانزدهم مارس 2021 از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود و با برگزاری دو پذیرش جدید مجموعا برای 506 متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. در این پذیرش متقاضیان Skilled Worker و International Graduate در هر دو دسته‌ی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا (EEBC) و Skills  Immigration (SI) هدف گرفته شدند. بریتیش کلمبیا همچنین از طریق مسیر مهاجرتی Entrepreneur Immigration  هم دعوتنامه صادر کرد. اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا به اختصار EEBC متقاضیانی را انتخاب می‌کند که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. دسته‌ی Skills Immigration هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری است که شغلشان در بریتیش کلمبیا با تقاضای بالایی روبه‌روست.

 

متقاضیانی که طی این دو پذیرش دعوتنامه دریافت کردند عمدتا به عنوان مدیر رستوران، خرده فروشی و عمده فروشی فعالیت داشته‌اند. مجموعا 78 دعوتنامه برای افرادی که در این مشاغل کار می‌کردند صادر شد. حداقل امتیاز استانی هم 114 بوده است. امتیاز 428 متقاضی دیگر هم بین 81 تا 96 متغیر بوده است.

 

استان بریتیش کلمبیای کانادا تا به اینجای سال 2021 از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود مجموعا برای 2,432  متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. حداقل امتیاز دسته‌های مهاجرتی مختلف به شرح زیر بوده است:‌

 

  • SI – Skilled Worker: 96

 

  • SI – International Graduate: 94

 

  • SI – Entry Level and Semi-Skilled: 81

 

  • EEBC – Skilled Worker: 96

 

  • EEBC – International Graduate: 94

 

تداوم همه گیری کرونا بر فعالیت‌های کسب و کارها و بخش‌های مختف اقتصاد بریتیش کلمبیا تاثیر گذاشته است. برای همین برخی مشاغل همچنان از فهرست شغل‌ها حذف شده مانده‌اند. در وبسایت برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا فهرستی از مشاغل حذف شده در این پذیرش قابل دسترسی است.

 

چنانچه علاقه‌مند به مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق Express Entry BC (EEBC) و Skills Immigration هستید در گام نخست باید از طریق پرتال آنلاین برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا پروفایلی ایجاد کنید و در Skills Immigration Registration System (SIRS) ثبت نام کنید. سپس بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، دانش زبانی، سطح تحصیلات سابقه‌ی کار، مکان استخدامتان در بریتیش کلمبیا و حقوقتان رتبه‌بندی می‌شوید. در صورت تایید می‌توانید از انتخاب استانی‌تان برای ارائه‌ی درخواست اقامت دائم به وزارت مهاجرت کانادا استفاده کنید.

 

پذیرش‌های اکسپرس انتری معمولا هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند و امکان صدور دعوتنامه تا سقف 5000 نفر در هر پذیرش وجود دارد. بریتیش کلمبیا از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود و سایر مسیرهای مهاجرتی به صورت هفتگی پذیرش برگزار می‌کند.

 

درباره‌ی Tech Pilot بریتیش کلمبیا

گفتنی است Tech Pilot برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا در سال 2017 راه اندازی شده تا به کارفرمایان فعال در بخش فناوری اطلاعات در جذب و استخدام نیروی کار کمک کند و فرایند مهاجرت نیروی کار و دانشجویان خارجی فعال در این بخش را تسهیل سازد. برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا به صورت هفتگی این پذیرش را برگزار می‌کند و برای متقاضیان واجد شرایطی که در یکی از 29 شغل مورد تایید این برنامه‌ی پیشنهاد کار دارند دعوتنامه می‌فرستد. به غیر از Tech Draw بریتیش کلمبیا کارگران و فارغ التحصیلان خارجی در مشاغل غیرمرتبط با تکنولوژی را نیز هر دوهفته یک بار دعوت می‌کند.

 

چنانچه علاقه‌مند به مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق Express Entry BC (EEBC) و Skills Immigration هستید در گام نخست باید از طریق پرتال آنلاین برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا پروفایلی ایجاد کنید و در Skills Immigration Registration System (SIRS) ثبت نام کنید. سپس بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، دانش زبانی، سطح تحصیلات سابقه کار، مکان استخدامتان در بریتیش کلمبیا و حقوقتان رتبه بندی می‌شوید. در صورت تایید می‌توانید از انتخاب استانی‌تان برای ارائه‌ی درخواست اقامت دائم به وزارت مهاجرت کانادا استفاده کنید.

 

اکسپرس انتری چیست؟

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. اکثر استان‌ها و مناطق کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست‌های انتخاب استانی استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!