2024/03/29

دعوت از ۲۸۴ متقاضی PNP در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

دعوت از ۲۸۴ متقاضی PNP در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی را دیروز مورخ سی و یکم مارس 2021 برگزار کرد و برای 284 متقاضی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 778 امتیاز داشتند.

 

شاید این امتیاز در مقایسه با امتیاز پذیرش قبلی که تنها 449 بود بالا به نظر برسد ولی در واقع طی این پذیرش پایین‌ترین امتیاز 178 بوده و متقاضیان با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی دریافت کرده‌اند.

 

تنها متقاضیانی دعوت شدند که از طرف برنامه‌ی مهاجرت استانی یا PNP انتخاب شده بودند و علت این‌که حداقل امتیاز هم اینقدر بالا بوده همین است. متقاضیانی که از طرف یکی از استان‌ها انتخاب شوند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می‌شود و به همین خاطر است که حداقل امتیاز پذیرش های مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش‌ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 671 متقاضی دعوت شده هم اکنون می‌توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

درباره‌ی اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه‌بندی دارند دسته‌بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

وقتی امتیاز متقاضیان برابر باشد از قاعده‌ی tie-break استفاده می‌شود: در آخرین پذیرشی که برگزار شده بود متقاضیانی که امتیاز آن‌ها در CRS یا سیستم جامع رتبه بندی 778 و بالاتر بود می‌بایست پروفایل خود را قبل از شانزدهم فوریه 2020 راس ساعت 16:09:32 ارائه می‌کردند. قرار است سال 2021 با استقبال از 401,00 مهاجر جدید سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال‌های آتی بالاتر برده است.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از یک زوج متاهل که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

احسان 39 ساله است و مدرک تحصیلی لیسانس دارد. او به مدت شش سال به عنوان مدیر ساخت و ساز مشغول به کار بوده است. مهارت‌های زبان انگلیسی احسان پیشرفته است و تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. او با 386 امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. او اخیرا از طریق مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا انتخاب شد. احسان با داشتن 986 امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی توانسته در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری دعوتنامه یا ITA دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!