2024/03/28

کبک جدیدترین پذیرش Arrima را برگزار کرد

کبک جدیدترین پذیرش Arrima را برگزار کرد

استان کبک کانادا در سی‌ام مارس طی پذیرشی که از طریق Regular Skilled Worker Program برگزار کرد برای 208 متقاضی اسکیلد ورکر دعوتنامه صادر نموده است. دعوتنامه‌ها برای متقاضیانی صادر شده که در پرتال ثبت نام آنلاین موسوم به Arrima دارای پروفایل Expression of Interest (EOI) بوده‌اند.

 

در این پذیرش دو دسته متقاضی دعوت شده‌اند:

 

  • افرادی که جاب آفر معتبر داشتند؛
  • افرادی که در کبک به عنوان دیپلمات، مامور کنسولی، نماینده‌ی سازمان ملل و یا نماینده‌ی هر سازمان بین دولتی دیگر همراه با کارکنانش که در کبک فعالیت خود را دنبال می‌کند.

از ابتدای سال 2021 تا امروز این دومین پذیرشی بود که استان کبک از طریق Arrima برگزار کرده است. در پذیرش قبلی که در ماه ژانویه برگزار شد 95 متقاضی دعوتنامه دریافت کردند.

 

برای مهاجرت به کبک از طریق Regular Skilled Worker Program (RSWP) متقاضیان باید ابتدا پروفایل EOI خود را از طریق Arrima ثبت کنند. وزارت مهاجرت کبک یاMinistère de l’Immigration, de la Francisation et de l’Intégration (MIFI) بانک پروفایل‌ها را بررسی می‌کند و برای افرادی که بر اساس نیاز بازار کار کبک واجد معیارهای خاصی هستند دعوتنامه صادر می‌کند. گفتنی است استان کبک برنامه‌های مهاجرتی خود را بر اساس معیارها و فرایندهایی که متمایز از سایر برنامه‌های مهاجرتی کاناداست مدیریت می‌کند.

 

سیستم Arrima چیست؟

گفتنی است سال پیش بود که کبک از پرتال Arrima رونمایی کرد؛ این سیستم برای دریافت EOI از طریق برنامه‌ی Quebec Skilled Worker طراحی شده است و درخواست متقاضیان را مدیریت می‌کند. EOI درخواست نیست بلکه صرفا راهی است برای اینکه متقاضی تمایل خود را به وزارت مهاجرت کبک جهت دریافت گواهی انتخاب کبک اعلام کند. در سیستم جدید Arrima که مبتنی بر ابراز تمایل یا EOI است و جایگزین سیستم قبلی شده است، متقاضیان 18 سال به بالا که مایل به مهاجرت به کبک از طریق RSWP هستند پروفایل می‌سارند و بر اساس عواملی زیر امتیاز دریافت می‌کنند:

 

  • سن؛
  • تحصیلات؛
  • حوزه‌ی تخصص؛
  • سابقه‌ی کار؛
  • تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسه؛
  • جاب آفر یا پیشنهاد کار معتبر و تایید شده؛
  • توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده برای سه ماه اول ورود به کبک؛
  • داشتن خانواده و دوست شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا و ساکن کبک

متقاضیانی که CSQ دریافت می‌کنند درخواست اقامت دائم خود را به وزارت مهاجرت فدرال ارائه می‌کنند و پس از آزمایش‌های پزشکی و عدم سوء پیشینه‌ی موثر اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

 

برنامه‌های مهاجرتی کبک و کانادا برای آینده

ظرف ماه‌های اخیر استان کبک کانادا و خود کانادا اعلام کرده‌اند که برای سال‌های پیش رو تعداد مهاجران بیشتری جذب خواهند کرد. کبک قصد دارد در سال 2021 تا سقف 47500 مهاجر جدید جذب کند. در ضمن، کانادا نیز در پی آن است که طی سال جدید میلادی که چند روز دیگر آغاز خواهد شد از طریق مسیرهای مهاجرتی مختلف از بیش از 400 هزار مهاجر استقبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!