2024/04/16

دعوت از ۶۰۰۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

دعوت از ۶۰۰۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را به تاریخ شانزدهم آوریل 2021 برگزار کرده است. در این پذیرش مجموعا 6000 دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 417 امتیاز داشته‌اند. در این پذیرش 1000 دعوتنامه بیشتر از پذیرش‌های قبلی صادر شده است.

 

این پذیرش نادر در روز جمعه برگزار شد، یعنی شبی که فردایش در کانادا تعطیل است. این در حالی‌ست که پذرش‌های اکسپرس انتری معمولا در طول هفته برگزار می‌شوند تا متقاضیان منتخب و موکلانشان وقت بیشتری برای آماده کردن درخواست برای اقامت دائم داشته باشند. متقاضیان منتخب در این پذیرش می‌بایست واجد شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادا می‌بودند. برخی از شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی عبارتند از داشتن حداقل یک سال سابقه‌ی کار تمام وقت در کانادا و مهارت‌های زبانی متوسط.

 

این پذیرش همچنین دومین پذیرش بزرگ تاریخ اکسپرس انتری بود. رکورد قبلی با دعوت از 5000 متقاضی ثبت شده بود که آن هم در سیزدهم فوریه 2021 با دعوت از 27,332 شکسته شد.

 

در این پذیرش هم از قاعده‌ی tie-break استفاده شد. وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده‌ی tie-break استفاده می‌شود: به عبارت دیگر متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از اول مارس 2020 راس ساعت 19:53:46 ارائه کرده بودند در این پذیرش انتخاب شدند. قرار است سال 2021 با استقبال از 401,00 مهاجر جدید سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال‌های آتی بالاتر برده است.

 

کانادا در اواخر ماه اکتبر 2020 از برنامه‌ی سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آتی میلادی تا 2023 کانادا سالانه 400 هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از 100 هزار نفر از این مهاجران جدید از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته‌ی اسکیلد ورکر فدرال به کانادا می‌آیند.

 

درباره‌ی اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

گفتنی است در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می‌توانند علی‌رغم برقراری محدودیت‌های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره‌ی مهاجرت کانادا پروفایل‌های جدید را می‌پذیرد و به درخواست‌های اقامت دائم رسیدگی می‌کند.

 

کانادا اعلام کرده است که در حال حاضر به خاطر وجود محدودیت‌های سفر اولویت با متقاضیانی است که در حال حاضر ساکن کانادا هستند. طی اعلام اداره‌ی مهاجرت در تاریخ هفتم آوریل 97 درصد متقاضیان دسته تجربه‌ی کانادایی ساکن کانادا بودند.

 

6 مسیر مهاجرتی جدید برای 90000 متقاضی

کانادا به تازگی اعلام کرده است که شش مسیر مهاجرتی جدید را برای essential workers , international graduates و francophones راه اندازی کرده است. از طریق این شش مسیر قرار است به 90000 نفر از افراد واجد شرایط در این سه دسته اقامت دائم کانادا داده شود. بدین ترتیب کانادا به هدف مهاجرتی خود برای سال 2021 نزدیک‌تر خواهد شد.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

سحر 38 ساله است و مدرک لیسانس دارد. شش سال در خارج از کانادا به عنوان مشاور مدیر شاغل بوده است. سطح زبان انگلیسی وی پیشرفته است و یک سال هم در کانادا کار کرده است. امتیاز سحر در سیستم جامع رتبه بندی 445 بوده و با داشتن شرایط تجربه‌ی کانادایی توانسته در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری دعوتنامه دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!