2024/03/29

دعوت بریتیش کلمبیا از ۹۰ متقاضی در جدیدترین Tech Draw

دعوت بریتیش کلمبیا از ۹۰ متقاضی در جدیدترین Tech Draw

استان بریتیش کلمبیای کانادا به تاریخ بیستم آوریل 2021 جدیدترین Tech Draw خود را برگزار کرده و برای 90 متقاضی دعوتنامه صادر کرده است.

 

در این پذیرش متقاضیان Skilled Worker و International Graduate در هر دو دسته‌ی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا  (EEBC) و Skills  Immigration (SI) هدف گرفته شدند. بریتیش کلمبیا همچنین از طریق مسیر مهاجرتیEntrepreneur Immigration هم دعوتنامه صادر کرد.

 

متقاضیان هم اینک برای ارائه‌ی درخواست خود جهت انتخاب شدن از طرف بریتیش کلمبیا 30 روز تقویمی زمان در اختیار دارند. اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا به اختصار EEBC متقاضیانی را انتخاب می‌کند که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. دسته‌ی Skills Immigration هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری است که شغلشان در بریتیش کلمبیا با تقاضای بالایی روبه‌روست. حداقل امتیاز در این پذیرش 80 بوده است.

 

دسته‌ی Express Entry BC (EEBC) برای متقاضیانی است که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. مسیر مهاجرتی SI هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری‌ست که شغل آن‌ها در بریتیش کلمبیا از تقاضای بالایی برخوردار است.

 

بدین ترتیت استان بریتیش کلمبیا تا به اینجای سال جاری میلادی مجموعا برای 3,531 متقاضی دعوتنامه صادر کرده است.

 

تداوم همه‌گیری کرونا بر فعالیت‌های کسب و کارها و بخش‌های مختف اقتصاد بریتیش کلمبیا تاثیر گذاشته است. برای همین برخی مشاغل همچنان از فهرست شغل‌ها حذف شده مانده‌اند. در وبسایت برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا فهرستی از مشاغل حذف شده در این پذیرش را قابل دسترسی است.

 

بخش تکنولوژی بریتیش کلمبیا ظرف سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است چرا که حجم بالایی از استعدادهای جهانی سیلیکن ولی ایالات متحده را به مقصد کانادا (و بریتیش کلمبیا) ترک می‌کنند. عمده‌ی دلیل این مساله سیاست‌های مهاجرتی و اقتصادی ذکر شده که منجر به عدم قطعیت و بلاتکلیفی بخش تکنولوژی ایالات متحده شده است. علاوه بر اعتباری که بریتیش کلمبیا در جذب استعدادهای بین المللی دارد، اقلیم معتدل و مجاورت آن با بازارهای آمریکا عامل دیگری برای جذب نیروی کار و شرکت‌ها عنوان شده است.  متقاضیان منتخب برای ارائه‌ی درخواست کامل خود 30 روز زمان در اختیار دارند. سپس طی دو تا سه ماه به درخواست‌هایشان رسیدگی خواهد شد.

 

درباره Tech Pilot بریتیش کلمبیا

گفتنی است Tech Pilot برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا در سال 2017 راه اندازی شده تا به کارفرمایان فعال در بخش فناوری اطلاعات در جذب و استخدام نیروی کار کمک کند و فرایند مهاجرت نیروی کار و دانشجویان خارجی فعال در این بخش را تسهیل سازد. برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا به صورت هفتگی این پذیرش را برگزار می‌کند و برای متقاضیان واجد شرایطی که در یکی از 29 شغل مورد تایید این برنامه پیشنهاد کار دارند دعوتنامه می‌فرستد.

 

به غیر از Tech Draw بریتیش کلمبیا کارگران و فارغ‌التحصیلان خارجی در مشاغل غیرمرتبط با تکنولوژی را نیز هر دو هفته یک بار دعوت می‌کند.

 

چنانچه علاقه‌مند به مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق Express Entry BC (EEBC) و Skills Immigration هستید در گام نخست باید از طریق پرتال آنلاین برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا پروفایلی ایجاد کنید و در Skills Immigration Registration System (SIRS) ثبت نام کنید. سپس بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، دانش زبانی، سطح تحصیلات سابقه‌ی کار، مکان استخدامتان در بریتیش کلمبیا و حقوقتان رتبه بندی می‌شوید. در صورت تایید می‌توانید از انتخاب استانی‌تان برای ارائه‌ی درخواست اقامت دائم به وزارت مهاجرت کانادا استفاده کنید.

 

اکسپرس انتری چیست؟

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه‌بندی دارند دسته‌بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه‌بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. اکثر استان‌ها و مناطق کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست‌های انتخاب استانی استفاده می‌کنند.

 

پذیرش‌های اکسپرس انتری معمولا ماهی دو بار برگزار می‌شوند و طی هر پذیرش حدود 4000 متقاضی دعوتنامه دریافت می‌کنند. همچنین اخیرا طی پذیرش بی‌سابقه‌ای از طریق اکسپرس انتری برای بیش از 27 هزار متقاضی دعوتنامه صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!