2024/03/29

دعوت از ۳۸۱ متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

دعوت از ۳۸۱ متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا دیروز مورخ بیست و هشتم آوریل 2021 جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی را برگزار کرد و برای 381 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر نمود تا آن‌ها درخواست اقامت دائم دهند.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 717 امتیاز داشتند. در واقع حداقل امتیاز متقاضیان 117 بوده و با کسب 600 امتیاز از طریق انتخاب استانی به 717 رسیده است.

 

اکسپرس انتری در فصل اول سال جاری میلادی رکوردشکنی کرده است و می‌توان آن را نشانه‌ای از این دانست که اداره‌ی مهاجرت کانادا خود را متعهد به کمک به استان‌ها و مناطق کانادا در برطرف کردن مشکلات بازار کار و کمبود نیروی کار می‌داند.

 

کانادا تا به اینجای سال جاری میلادی مجموعا 49,390 دعوتنامه یا ITA صادر کرده است. این عدد دو برابر بیشتر از دعوتنامه‌های صادره طی مدت مشابه سال قبل است.

 

در این پذیرش هم از قاعده‌ی tie-break استفاده شد. وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده‌ی tie-break استفاده می‌شود: به عبارت دیگر متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از شانزدهم مارس 2020 راس ساعت 21:20:50 ارائه کرده بودند و حداقل 717 امتیاز هم داشتند در این پذیرش انتخاب شدند. قرار است سال 2021 با استقبال از 401,00 مهاجر جدید سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال‌های آتی بالاتر برده است.

 

اولویت با متقاضیان داخل کاناداست

از ابتدای سال 2021 اداره‌ی مهاجرت کانادا طی پذیرش های اکسپرس انتری تنها متقاضیان داخل کانادا را هدف گرفته است. این اقدام در راستای هدف مهاجرتی کانادا برای جذب 401000 مهاجر در سال 2021 است. از این تعداد 108,500 نفر قرار است از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنند.

 

کانادا تا به اینجای سال 2021 مجموعا از  55,771 متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرده است. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار بالاتر است چرا که در 13 فوریه اداره‌ی مهاجرت هر متقاضی واجد شرایط دسته‌ی تجربه کانادا را دعوت کرد. حدود 90 درصد این متقاضیان داخل کانادا هستند.

 

متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی اغلب باید سابقه‌ی کار و تحصیل داشته باشند و یا در استان دارای ارتباطاتی باشند تا بتوانند انتخاب شوند. بدین ترتیب متقاضیانی که داخل کانادا هستند شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند.

 

تنها متقاضیانی دعوت شدند که از طرف برنامه‌ی مهاجرت استانی یا PNP انتخاب شده بودند و علت اینکه حداقل امتیاز هم اینقدر بالا بوده همین است. متقاضیان که از طرف یکی از استان‌ها انتخاب شوند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می‌شود و به همین خاطر است که حداقل امتیاز پذیرش‌های مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش‌ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 671 متقاضی دعوت شده هم اکنون می‌توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

درباره‌ی اکسپرس انتری

اکسپرس انتری یکی از راه‌های اصلی مهاجرت کاری به کاناداست. اداره‌ی مهاجرت کانادا به طور میانگین هر دو هفته یک بار پذیرش اکسپرس انتری برگزار می‌کند. به بیان ساده سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی نیروی ماهر فدرال یا federal skilled worker، مشاغل دارای مهارت federal skilled trades و تجربه‌ی کانادایی یا Canadian experience از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از یک زوج متاهل که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

زهرا و زهیر به ترتیب 31 و 34 ساله هستند. هر دو لیسانس دارند. هر دو در آزمون آیلتس شرکت کردند و در مهارت listening نمره‌ی 8 و در سه مهارت زبانی دیگر نمره 7 گرفتند. زهرا سه سال اخیر را به عنوان مهندس نرم افزار کار می‌کرده و زهیر چهار سال گذشته در بخش منابع انسانی مشغول به کار بوده است. آن‌ها با هم وارد صف انتظار اکسپرس انتری شدند و متقاضی اصلی زهرا بود و 421 امتیاز داشت. زهرا بعدا از طرف استان انتاریو انتخاب شد و امتیازش به 1021 رسید و بدین ترتیب برای دریافت دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری واجد شرایط شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!