2024/03/28

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از ۶۰۰۰ متقاضی برگزار شد

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از ۶۰۰۰ متقاضی برگزار شد

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را به تاریخ بیست و نهم آوریل ۲۰۲۱ برگزار کرده است. در این پذیرش مجموعا ۶۰۰۰ دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۴۰۰ امتیاز داشته‌اند.

 

متقاضیان منتخب در این پذیرش می‌بایست واجد شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی یا CEC می‌بودند. برخی از شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی عبارتند از داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در کانادا و مهارت‌های زبانی متوسط.

 

این پذیرش یکی دیگر از بزرگترین پذیرش‌ها در تاریخ اکسپرس انتری بود. رکورد قبلی با دعوت از ۵۰۰۰ متقاضی ثبت شده بود که آن هم در سیزدهم فوریه ۲۰۲۱ با دعوت از ۲۷,۳۳۲ شکسته شد.

 

در این پذیرش هم از قاعده‌ی tie-break استفاده شد. وقتی امتیاز متقاضیان برابر باشد از قاعده‌ی tie-break استفاده می‌شود: به عبارت دیگر متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از اول ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ راس ساعت ۱۵:۲۴:۴۹ ارائه کرده بودند در این پذیرش انتخاب شدند. قرار است سال ۲۰۲۱ با استقبال از ۴۰۱,۰۰۰ مهاجر جدید سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال‌های آتی بالاتر برده است.

 

درباره تجربه‌ی کانادایی یا CEC

در سال ۲۰۰۸ بود که کانادا از دسته‌ی مهاجرتی تجربه کانادایی یا CEC رونمایی کرد تا به نیروی کار موقت و دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند در اخذ اقامت دائم کانادا کمک کند. از جمله شرایط این دسته‌ی مهاجرتی این است که متقاضیان باید داخل کانادا حداقل یک سال سابقه‌ی کار داشته باشند. این سابقه و تجربه در بازار کار کانادا خیلی ارزشمند است. از این رو می‌بینیم که خیلی از متقاضیان دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی ظرف یک سال از ورودشان به کانادا شاغل شده‌اند.

 

اولویت همچنان با متقاضیان داخل کاناداست

تا به اینجای سال جاری میلادی اداره‌ی مهاجرت کانادا تنها دو نوع پذیرش اکسپرس ائتری برگزار کرده است: تجربه‌ی کانادایی  و برنامه‌ی مهاجرت استانی. بسیاری از متقاضیان تجربه‌ی کانادایی داخل کانادا هستند و اداره‌ی مهاجرت تخمین می‌زند که 90 درصد آن‌ها از داخل کانادا درخواست مهاجرت می‌دهند.

 

گروه دیگری از متقاضیان هم هستند که امسال از طریق اکسپرس انتری دعوت شده‌اند و قبلا از طرف برنامه‌ی مهاجرت استانی انتخاب شده بوده‌اند. متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی اغلب می‌بایست در استان مربوطه سابقه‌ی کار و یا سابقه‌ی تحصیل داشته باشند یا به نوعی در استان دارای ارتباطات باشند.

 

با این‌که همه‌گیری کرونا برگزاری پذیرش‌های اکسپرس انتری را کندتر کرده است فصل اول سال جاری بیشترین تعداد دعوتنامه صادر شد. با برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری نیز تعداد دعوتنامه‌ها تا به اینجای سال جاری به ۶۱,۷۷۱ رسید.

 

کانادا معمولا هر دو هفته یک بار پذیرش اکسپرس انتری برگزار می‌کند. در یکی از آن‌ها متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی را دعوت می‌کند و در یکی دیگر متقاضیان دسته‌ی تجربه کانادایی را. متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی امتیاز بیشتری دارند چرا که به طور خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت می‌کنند. از سوی دیگر متقاضیان تجربه‌ی کانادایی امتیاز کمتری دارند چرا که متقاضیان کمتری از سایر برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری با آن‌ها رقابت می‌کنند.

 

کانادا در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰ از برنامه‌ی سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آتی میلادی تا ۲۰۲۳ کانادا سالانه ۴۰۰ هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مهاجران جدید از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته‌ی اسکیلدورکر فدرال به کانادا می‌آیند.

 

درباره اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

گفتنی است در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می‌توانند علی‌رغم برقراری محدودیت‌های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره‌ی مهاجرت کانادا پروفایل‌های جدید را می‌پذیرد و به درخواست‌های اقامت دائم رسیدگی می‌کند.

 

کانادا اعلام کرده است که در حال حاضر به دلیل وجود محدودیت‌های سفر اولویت با متقاضیانی است که در حال حاضر ساکن کانادا هستند. طی اعلام اداره‌ی مهاجرت در تاریخ هفتم آوریل 97 درصد متقاضیان دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی ساکن کانادا بودند.

 

۶ مسیر مهاجرتی جدید برای ۹۰۰۰۰ متقاضی

کانادا به تازگی اعلام کرده است که شش مسیر مهاجرتی جدید را برای essential workers , international graduates و francophones راه اندازی کرده است. از طریق این شش مسیر قرار است به ۹۰۰۰۰ نفر از افراد واجد شرایط در این سه دسته اقامت دائم کانادا داده شود. بدین ترتیب کانادا به هدف مهاجرتی خود برای سال 2021 نزدیک‌تر خواهد شد.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

حلما ۳۳ ساله است و مدرک لیسانس خود را در کانادا گرفته است. بعد از اتمام تحصیل هم به عنوان مشاور مدیر مشغول به کار بوده است. او با شرکت در آزمون آیلتس توانست در مهارت زبانی Listening نمره‌ی ۸ و در مهارت‌های دیگر نمره‌ی ۷.۵ کسب کند. او با داشتن ۴۵۰ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانست در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری دعوتنامه دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!