2024/03/29

کار در ترکیه به همراه کسب اقامت قانونی

کار در ترکیه به همراه کسب اقامت قانونی

چرا ترکیه؟

ترکیه یکی از کشورهای زیبا و توریستی است که توانسته در سال‌های اخیر در زمینه‌ی رشد اقتصادی، رتبه‌ی هجدهم جهان را کسب کند. به همین دلیل ترکیه بازاری نسبتاً مناسب برای بسیاری از سرمایه گذاری‌ها و کسب و کارها بوده و نرخ رشد اقتصادی در سال‌های اخیر، نیروی کار جوان و با استعداد و موقعیت استراتژیک این کشور بین اروپا و آسیا، ترکیه را به عنوان یک منبع جذاب برای رشد و سرمایه گذاری تبدیل کرده است و به همین دلیل مهاجرت به ترکیه برای کار به طور روز افزونی در حال افزایش است.

علاوه بر این، ترکیه یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران می‌باشد. این کشور از چند نظر به شدت مورد توجه قرار دارد، که از آن جمله می‌توان به وجود آب و هوایی مطلوب در آن اشاره کرد. ترکیه از جمله کشورهای کوهستانی دنیاست که تعداد روزهای بارانی آن کم نیست و به همین دلیل مناظر طبیعی و بسیار زیبایی را می‌توان در این کشور مشاهده کرد. این نکته مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موردی است که باعث شده سالانه توریست‌های زیادی نه تنها از ایران، بلکه از کل دنیا به ترکیه رفته و چند روزی را در آن اقامت کنند.

به همین دلایل وضعیت اشتغال در ترکیه رشد چشم گیری داشته و به نیروی کار جوان از سراسر دنیا نیاز دارد. اگر فردی قصد دارد برای کار به ترکیه مهاجرت کند، باید ویزای کار در این کشور را تهیه نماید.

از جمله مهم‌ترین شهرهای این کشور جهت کار می‌توان به استانبول، کوش آداسی، آنتالیا، ازمیر و مارماریس اشاره کرد.

ویزای کار در ترکیه و انواع آن:

برای دریافت ویزای کار ترکیه به یک قراداد کار یا پیشنهاد شغلی نیاز است. هنگامی که شما برای ویزای کار درخواست بدهید، ظرف مدت 90 روز پرونده‌ی شما بررسی خواهد شد. پس از آن در صورت تایید درخواست، باید به سفارتخانه مراجعه کرده و مجوز و ویزای کار را دریافت کنید. امکان درخواست و دریافت مجوز برای کار از کشور ترکیه نیز ممکن است. اگر اجازه‌ی اقامت با اعتبار حداقل شش ماه داشته باشید واجد شرایط آن هستید. خارجیانی که به عنوان توریست وارد ترکیه می‌شوند، اجازه‌ی کار نخواهند داشت. مجوزهای کار در ابتدا برای مدت یک سال صادر می‌شوند و پس از تمدیدسال اول، اجازه‌ی کار شما به مدت 2 سال معتبر خواهد بود. اگر متقاضی تمدید برای بار دوم شوید، مجوز کار مجدد به مدت 3 سال اعتبار خواهد یافت.

انواع ویزای کار در کشور ترکیه عبارتند از:

نوع ویزا شرایط احراز صلاحیت
ویزای کار موقت 1 ساله امضای قرارداد با یک کارفرمای ترک
ویزای کار دائم مستلزم اخذ ویزای کار یک ساله‌ی موقت، سپس دریافت ویزای کار دائم به مدت 8 سال در ترکیه
ویزای کار مستقل مستلزم 5 سال کار در ترکیه با ویزای کاری این کشور
ویزای کار فیروزه‌ای مستلزم داشتن تحصیلات بالا، داشتن سابقه‌ی کاری درخشان و تأثیر مثبت در اقتصاد ترکیه با اعتبار 3 ساله
ویزای کار ویژه مستلزم داشتن تحصیلات بالا و سرمایه گذاری در حوزه‌ی مشاغل ویژه همانند IT
ویزای کار موقت ویژه مخصوص فیلم سازان، هنرمندان و ورزشکاران

مزیت اخذ ویزای کار در ترکیه چیست؟

دریافت ویزای کار در ترکیه مزیت‌های بی شماری را به همراه دارد این مزیت‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد. اولین مزیت دریافت ویزای کار در ترکیه، دریافت مجوز برای اقامت طولانی مدت در این کشور است. مزیت دیگر ویزای کار در ترکیه این است که متقاضی می‌تواند پس از گذشت 5 سال زندگی و کار در این کشور، درخواست حق شهروندی دائم بدهد و اقامت ترکیه از طریق کار را اخذ کند. کسانی که بتوانند ویزای کار در ترکیه را دریافت کنند، از بیمه‌ی درمانی برخوردار می‌شوند. با داشتن بیمه‌ی درمانی از پرداخت هزینه‌های درمان معاف می‌شوند. یکی دیگر از مزیت‌های أخذ ویزای کار در ترکیه، به دست آوردن سابقه‌ی کار بین‌المللی است. این امتیاز برای مهاجرت آسان به سایر کشورهای مطرح جهان، به متقاضیان کمک می‌کند.

اخذ پاسپورت ترکیه به وسیله ویزای کاری

پاسپورت ترکیه یکی از پاسپورت‌های معتبر و خوب که  با داشتن آن به بیش از 100 کشور دنیا می‌توان سفر نمود. کسانی که ویزای کاری ترکیه را دریافت کنند و بتوانند با تمدید قرارداد کاری ویزای خود را به مدت 5 سال تمدید کنند، پس از گذشت این مدت در صورت داشتن شرایط ذیل می‌توانند درخواست دهند و پاسپورت ترکیه را اخذ کنند:

  • تسلط به زبان ترکی استانبولی
  • نداشتن خطر برای سلامت جامعه ترکیه
  • عدم تهدید امنیت اجتماعی ترکیه
  • عدم سوء پیشینه‌ی کیفری

مشاغل مورد نیاز در ترکیه:

کارهای مرتبط با ساخت و ساز  صنعت کشاورزی
 مهندسی فناوری اطلاعات  الکترونیک
 کارهای مرتبط با صنعت خودروسازی  کارهای مرتبط با لوازم خانگی
 کارهای نساجی  کار در شرکت پتروشیمی
 کارها و رشته‌های مرتبط با مواد شیمیایی  مشاوره‌ی امور مالی
 محیط زیست  مشاوره در امور کسب و کار
 گردشگری  کارهای مرتبط با حمل و نقل هوایی
 کارهای تعمیراتی هتل داری و رزرو آپارتمان

متوسط حقوق در ترکیه:

متوسط حقوق در ترکیه جهت کارگر ساده 2500 لیر و متخصصین 4000 الی 6500 لیر می‌باشد.

 

جهت اطلاعات بیشتر و استفاده از فرصت‌های شغلی در ترکیه فرم ارزیابی را تکمیل کنید و  با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!