2024/03/29

دعوت منیتوبا از ۴۰۴ متقاضی در جدیدترین پذیرش

دعوت منیتوبا از ۴۰۴ متقاضی در جدیدترین پذیرش

استان منیتوبای کانادا جزییات جدیدترین پذیرش خود را منتشر کرده است.

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که استان منیتوبا به تازگی در تاریخ بیست و هفتم ماه می ۲۰۲۱ جدیدترین پذیرش مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی خود را برگزار کرد و برای ۴۰۴ متقاضی توصیه نامه یا LAA برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان صادر کرده است.

 

امتیاز Expression of Interest متقاضیان منتخب می‌بایست حداقل ۶۰۱ می‌بود. این امتیاز در ماتریس رتبه بندی و امتیازدهی EOI منیتوبا نصیب متقاضی می‌شود. امتیاز EOI با امتیتز CRS یا سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس انتری متفاوت است. در این پذیرش داشتن امتیاز CRS شرط نبود.

 

این متقاضیان واجد شرایط مسیر مهاجرتی Skilled Workers Overseas بودند معمولا استان منیتوبا هر بار سه پذیرش مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی خود برگزار می‌کند و تنها تعداد محدودی متقاضی اکسپرس انتری را انتخاب می‌کند.

 

متقاضیان اکسپرس انتری تنها در صورتی از طرف استان انتخاب می‌شوند که وقتی برنامه مهاجرت استانی منیتوبا درخواست‌های آن‌ها را بررسی می‌کند پروفایلشان معتبر باشد. تمام متقاضیان واجد شرایط از تاریخی که LAA یا Letter to Apply خود را دریافت می‌کنند ۶۰ روز زمان دارند تا درخواست انتخاب استانی ارائه کنند.

 

اکسپرس انتری منیتوبا

اکسپرس انتری راه اصلی مهاجرت کاری به کاناداست. کانادا از طریق اکسپرس انتری‌ست که درخواست‌های اسکیلد ورکر را مدیریت می‌کند. می‌توان با ارائه‌ی درخواست مستقیم از طریق اکسپرس انتری از فرایند برنامه‌ی مهاجرت استانی عبور کرد و برای اقامت دائم کانادا دعوتنامه دریافت کرد.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. افرادی که از طرف استان انتخاب می‌شوند هم ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در دور بعدی اداره‌ی مهاجرت حتما از آن‌ها دعوت خواهد کرد.

 

درباره‌ی برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا

چنانچه قصد مهاجرت به منیتوبای کانادا دارید و می‌خواهید از مزایای امتیاز اضافه‌ای که انتخاب استانی نصیبتان می‌کند بهره‌مند شوید باید در گام نخست تمایل خود یا Expression of Interest را به برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا اعلام کنید. بدین ترتیب از طریق مسیرهای مهاجرتی Skilled Workers in Manitoba و Skilled Workers Overseas قادر به دریافت LLA خواهید بود. سپس استان منیتوبا به شما بر اساس فاکتورهای مرتبط با سرمایه‌ی انسانی و داشتن ارتباطات در استان بر اساس ۱۰۰۰ امتیاز رتبه بندی می‌کند.

 

مسیرهای مهاجرتی منیتوبا

منیتوبا دارای چندین مسیر مهاجرتی برای جذب و نگهداری استعدادهای جهانی است. دولت منیتوبا فرایند مهاجرت را از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی مدیریت می‌کند. لازم به ذکر است که استان‌های کانادا قادر نیستند به متقاضیان اقامت دائم اعطا کنند اما می‌توانند با انتخاب کردن متقاضی او را در این مسیر کمک کنند.

 

اگر مایلید از طرف منیتوبا انتخاب شوید باید تمایل خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا اعلام کنید یاExpression of Interest خود را ثبت نمایید. بدین ترتیب در موقعیتی قرار خواهید گرفت که از طریق مسیرهای Skilled Workers in Manitoba و Skilled Workers Overseas بتوانید LAA دریافت کنید. سپس منیتوبا بر اساس فاکتورهای سرمایه‌ی انسانی و داشتن ارتباطات در استان به شما از 1000 امتیاز می‌دهد.

 

دو مسیر Skilled Workers Overseas Category و Skilled Workers in Manitoba به منیتوبا اجازه می‌دهند اسکیلد ورکرها را برای حمایت از نیاز بازار کار استان کاندید کنند. افرادی که از خارج کانادا درخواست می‌دهند باید در منیتوبا دارای ارتباطات باشند. منظور از داشتن ارتباطات داشتن دوست و اعضای خانواده یا سابقه‌ی کار قبلی در استان منیتوبا یا دریافت دعوتنامه از طریق یکی از Strategic Recruitment Initiatives برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوباست.

 

لازم نیست متقاضی هنگام ارائه‌ی درخواست در منیتوبا حضور فیزیکی داشته باشد. متقاضیان موفق در دسته‌ی Skilled Workers in Manitoba باید واجد معیارهایی باشند از جمله داشتن پیشنهاد کار تمام وقت از طرف کارفرمایی داخل منیتوبا. دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه یا موسسه‌ی آموزش عالی منیتوبا فارغ التحصیل شده‌اند ممکن است در صورت داشتن مهارت‌های مورد نیاز و تقاضا از طریق  International Education Stream واجد شرایط دریافت LAA باشند.

 

منیتوبا در تاریخ پنجم ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه‌ی خود برای دوران پساکرونا اداره‌ی مهاجرت، آموزش و مهارت‌های پیشرفته ایجاد می‌کند. این اداره‌ی جدید قرار است موسسات آموزش عالی را با نیازهای بازار کار امروز و فردا مرتبط سازد و مهارت‌هایی را در اختیار منیتوبایی‌های جوان قرار دهد که به آن‌ها کمک خواهد کرد تا موفق شوند و همچنین فرصت‌های شغلی را در اختیار مهاجران جدید قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!