2024/04/25

دعوت انتاریو از ۹۴۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP

دعوت انتاریو از ۹۴۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP

استان انتاریوی کانادا جدیدترین پذیرش PNP را در تاریخ شانزدهم ژوئن ۲۰۲۱ برگزار کرده و طی آن از متقاضیان اکسپرس انتری دعوت کرده است.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو متقاضیانی را دعوت کرده است که در صف انتظار Expression of Interest  پروفایل داشته‌اند. این متقاضیان واجد شرایط یکی از دو مسیر مهاجرتی Employer Job Offer هستند.

 

مجموعا ۵۶۹ دعوتنامه برای متقاضیان واجد شرایط Foreign Worker Stream یا نیروی کار خارجی صادر شده است و حداقل امتیاز این متقاضیان ۳۸ بوده است. شغل و مکان در این پذیرش شرط نبوده است.

 

همچنین ۳۷۱ دعوتنامه‌ی دیگر برای متقاضیان International Student Stream صادر شده است. حداقل امتیاز این متقاضیان ۶۶ بوده است.

 

اگر متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند از طرف استان انتاریو انتخاب شوند در دور بعدی اکسپرس انتری حتما برای آن‌ها ITA یا دعوتنامه چهت ارائه‌ی درخواست صادر خواهد شد چرا که تمام متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف برنامه‌ی مهاجرت استانی تقویت شده یا هماهنگ با اکسپرس انتری انتخاب می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند.

 

در صورتی که متقاضیان از طرف انتاریو انتخاب شوند به صورت خودکار ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دریافت خواهند کرد. این اصل در مورد هر فردی که از طرف یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی انتخاب شود صدق می‌کند.

 

انتاریو سال گذشته میلادی از طریق مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی مجموعا از ۶,۷۱۶ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه کنند.

 

درباره‌ی برنامه‌ی مهاجرتی Employer Job Offer: Foreign Worker

برنامه‌ی مهاجرتی Employer Job Offer: Foreign Worker مختص آن دسته از اتباع خارجی است که از کارفرمای داخل انتاریو پیشنهاد کار یا جاب آفر دارند. مادام که متقاضی واجد شرایط باشد لزوما نیازی نیست از داخل کانادا درخواست ارائه کند.

 

درباره‌ی Employer Job Offer: International Student

این دسته هم در برابر اتباع خارجی که از کارفرمایی در انتاریو پیشنهاد کار دریافت کرده‌اند گشوده است. لزومی ندارد متقاضی حتما در کانادا باشد تا بتواند درخواست بدهد بلکه فقط کافی‌ست واجد شرایط باشد.

 

از جمله شرایط این دسته‌ی مهاجرتی این است که در یکی از موسسات آموزش عالی موسوم به DLI تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده باشد؛ در انتاریو پیشنهاد کار معتبر دریافت کرده باشد و قصد مهاجرت به استان انتاریو داشته باشد.

 

متقاضی باید در وبسایت انتاریو پروفایل EOI ثبت کند. سپس پروفایل وی وارد صف انتظار می‌شود و بر اساس فایل‌هایی که ارائه می‌کند امتیازی دریافت می‌کند. انتاریو بر اساس عوامل سرمایه انسانی که توانایی متقاضی در خوگیری با بازار کار انتاریو را مشخص می‌کند به متقاضی امتیاز می‌دهد.

 

معیارهای امتیازدهی انتاریو به متقاضیان مهاجرت

استان انتاریو پروفایل‌های EOI را بر اساس پاسخ‌ها رتبه بندی می‌کند. بر اساس عواملی نظیر سطح مهارتی شغلی که برای آن پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اید و سابقه‌ی کار در کانادا امتیازی به شما تعلق می‌گیرد. انتاریو از سیستم ملی دسته بندی مشاغل یا NOC برای امنتیازدهی استفاده می‌کند.

 

سیستم امتیازدهی برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو بسته به مسیر مهاجرتی که برای آن درخواست می‌دهد متفاوت است. به غیر از سطح مهارت شغلی و سابقه‌ی کار به دستمزد، تحصیلات، مهارت‌های زبانی و منطقه‌ای که در آن کار یا تحصیل می‌کنید هم امتیاز تعلق می‌گیرد. استان انتاریو بنا به تشخیص خود برای پاسخ به نیاز بازار کار به متقاضی تا سقف ۱۰ امتیاز می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!