2024/03/29

دعوت جزیره‌ی پرنس ادوارد از ۱۲۷ متقاضی در جدیدترین پذیرش

دعوت جزیره‌ی پرنس ادوارد از ۱۲۷ متقاضی در جدیدترین پذیرش

جزیره‌ی پرنس ادوارد جزئیات جدیدترین پذیرشی که به تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۲۱ برگزار کرده را منتشر کرده است.

 

جدیدترین خبرهایی که از جزیره‌ی پرنس ادوارد کانادا به دست ما رسیده حکایت از این دارند که این استان در تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۲۱ پذیرش جدیدی برگزار کرده و طی آن برای ۱۲۷ متقاضی مهاجرت کاری/اقتصادی دعوتنامه صادر کرده است.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی جزیره‌ی پرنس ادوارد مجموعا برای ۱۱۸ متقاضی در دسته‌های اکسپرس انتری و Labour Impact در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند. ۹ دعوتنامه دیگر نصیب متقاضیان دسته‌ی مهاجرتی Business Impact شد؛ حداقل امتیاز این متقاضیان ۶۰ بوده است.

 

این هفتمین پذیرش جزیره‌ی پرنس ادوارد کانادا در سال جاری میلادی بوده است. از ابتدای سال جاری تا کنون این استان مجموعا ۱۰۳۲ دعوتنامه صادر کرده است که از این میان ۹۳۴ دعوتنامه از طریق برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری و Labour Impact و ۹۸ دعوتنامه از طریق Business Impact صادر شده است.

 

گفتنی است برنامه‌ی مهاجرتی استانی جزیره پرنس ادوارد بخشی از برنامه‌ی مهاجرت استانی کاناداست که به برخی از استان‌ها و مناطق کانادا اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی متقاضی مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب کند. به خاطر محدودیت‌های کرونایی طی یک سال گذشته نرخ مهاجرت به جزیره‌ی پرنس ادوارد مانند نرخ مهاجرت به سایر نقاط کانادا کاهش داشته است.

 

اما دولت فدرال می‌خواهد این کمبود را با برنامه‌ی بلند پروازانه‌ای طی سال جاری جبران کند. قرار است به موجب اهداف مهاجرتی کانادا استان جزیره‌ی پرنس ادوارد طی سال جاری ۸۰۸۰۰ مهاجر جدید جذب کند.

 

دسته‌ی اکسپرس انتری برنامه‌ی مهاجرت استانی جزیره‌ی پرنس ادوارد با سیستم اکسپرس انتری فدرال در ارتباط است و به این استان اجازه می‌دهد متقاضیان دسته‌های تجربه‌ی کانادایی، مشاغل فنی نیازمند مهارت و اسکیلد ورکر فدرال را برای اقامت دائم انتخاب کند.

 

اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد

گفتنی است متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند در سیستم جامع رتبه بندی ۶۰۰ امتیاز اضافی کسب می‌کنند و بدین ترتیب در دور بعدی حتما برای آن‌ها نیز دعوتنامه صادر خواهد شد. دسته‌ی مهاجرتی Labour Impact نیز مختص اتباع خارجی است که از طرف یک کارفرمای مقیم جزیره‌ی پرنس ادوارد پیشنهاد کار معتبر دریافت کرده‌اند و از حمایت او برخوردار هستند. این دسته به اکسپرس انتری مرتبط نیست. دسته‌ی مهاجرتی Labour Impact به سه زیرمجموعه‌ی تقسیم می‌شود:  Skilled Worker, Critical Worker و International Graduate

 

در دسته‌ی Business Impact متقاضیان باید حداقل امتیازی را داشته باشند و حداقل امتیاز در هر پذیرش متفاوت است. حداقل امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری و Labour Impact هم اعلام نشده است. این دعوتنامه‌ها از طریق مسیر مهاجرتی موسوم به Work Permit Stream صادر شدند؛ این مسیر مهاجرتی مختص کارآفرینان خارجی علاقه‌مند به راه اندازی کسب و کار در جزیره‌ی پرنس ادوارد است. شایان ذکر است که علاقه مندانی که مایلند از طریق اکسپرس انتری، Labour Impact یا Business Impact از طرف استان انتخاب شوند می‌بایست در گام نخست تمایل خود را با ارائه‌ی Expression of Interest اعلام کنند.

 

متقاضیان واجد شرایط سپس وارد صف انتظار اکسپرس انتری می‌شوند و بر اساس پاسخ‌هایی که در ابراز تمایل خود اعلام کرده‌اند رتبه بندی می‌گردند. باید توجه داشت که ابراز تمایل یا Expression of Interest درخواست نیست بلکه صرفا اقدامی است برای اعلام تمایل متقاضی به برنامه‌ی مهاجرت استانی جزیره‌ی پرنس ادوارد تا او را برای انتخاب در نظر بگیرد. سپس متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند طی پذیرش‌های ماهانه دعوت به ارائه درخواست اقامت می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!