2024/03/28

دعوت از ۲۸۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش ساسکاچوان

دعوت از ۲۸۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش ساسکاچوان

ساسکاچوان جدیدترین پذیرش PNP را در تاریخ بیست و یکم جولای ۲۰۲۱ برگزار کرد و برای ۲۸۰ متقاضی دعوتنامه صادر کرد.

 

در این پذیرش از متقاضیان اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز دعوت کرده است تا تقاضای خود را برای نامزدی استانی و در نهایت اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

حداقل امتیاز متقاضیان ۷۷ بوده است. از این تعداد دعوتنامه، ۸۴ دعوتنامه برای متقاضیان زیرمجموعه‌ی اکسپرس انتری ساسکاچوان و ۱۹۶ دعوتنامه برای متقاضیان مشاغل مورد نیاز صادر شده است.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان این متقاضیان را از دو زیرمجموعه‌ی مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز (Occupations In-Demand) انتخاب کرده است؛ این دو زیرمجموعه عبارت بوده‌اند از اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز. لازم به ذکر است با اینکه داشتن پیشنهاد کار جز شرایط نبوده است متقاضیان می‌بایست پروفایل ابراز تمایل یا expression of interest خود را در برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان ثبت می‌کردند و در یکی از ۶۳ شغل مورد نیاز و اعلام شده در وبسایت دولت ساسکاچوان سابقه می‌داشتند.

 

همچنین گفتنی است که استان ساسکاچوان از ماه نوامبر ۲۰۲۰ به متقاضیان دو زبانه که به هر دو زبان انگلیسی و زبان فرانسوی تسلط دارند امتیاز بیشتری اعطا می‌کند.

 

متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت به ساسکاچوان باید پروفایل EOI خود را ایجاد کنند و با نشان دادن سابقه‌ی کار، مهارت‌های زبانی، سن و ارتباطات توانایی خود را برای اسکان و تشکیل زندگی در ساسکاچوان ثابت کنند. برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان پروفایل متقاضیان را ارزیابی کرده و در شبکه‌ی رتبه بندیInternational Skilled Worker به آن‌ها از ۱۰۰ امتیاز می‌دهد. سپس از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌کند که تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند. علاوه بر این مدارک تحصیلی و شغلی متقاضیان می‌بایست معادل‌یابی شده باشد تا مشخص شود که مدارک اخذ شده در خارج چه نسبتی با مدارک کانادایی دارند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان از سیستم EOI برای انتخاب متقاضیانی که بیشترین شانس و احتمال موفقیت را در بازار کار محلی دارند استفاده می‌کند. متقاضیان می‌بایست از طریق نشان دادن سوابق کاری، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، سن و داشتن ارتباطات در استان، تعهد خود را برای ساختن زندگی در ساسکاچوان نشان دهند. برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان از این پنج فاکتور برای ارزیابی متقاضیان استفاده می‌کند و به آن‌ها از 100 نمره می‌دهد. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تا درخواست خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ساسکاچوان کانادا ارائه کنند. از سوی دیگر، همانطور که قبلا گفته شد، اخیرا ساسکاچوان اعلام کرده است که متقاضیان دوزبانه‌ی مسلط بر انگلیسی و فرانسه امتیاز بیشتری می‌گیرند.

 

زیرمجموعه‌ی اکسپرس انتری ساسکاچوان

زیرمجموعه‌ی اکسپرس انتری برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان با سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط است؛ سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

آن دسته از متقاضیان اکسپرس انتری که استان ساسکاچوان با درخواست آن‌ها مبنی بر انتخاب شدن موافقت می‌کند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS در سطح فدرال دریافت می‌کنند و امتیاز تضمینی است برای دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!