2024/03/28

دعوت از ۳۰۰۰ متقاضی CEC در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

دعوت از ۳۰۰۰ متقاضی CEC در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که به تاریخ نوزدهم آگوست ۲۰۲۱ برگزار کرده برای ۳۰۰۰ متقاضی  با حداقل ۴۰۳ امتیاز دعوت‌نامه اقامت دائم صادر کرده است.

 

متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کرده‌اند پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از اول آگوست ۲۰۲۱ راس ساعت  ۱۰:۱۳:۵۷ ارائه کرده بودند. رکورد پایین‌ترین امتیاز همچنان متعلق به پذیرش ۱۳ فوریه است.

 

متقاضیان این پذیرش می‌بایست واجد شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادا می‌بودند. برخی از شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی عبارتند از داشتن حداقل یک سال سابقه‌ی کار تمام وقت در کانادا و مهارت‌های زبانی متوسط. کانادا از ۱۸ مارس محدودیت‌های کرونایی را برای ورود به داخل مرزهای خود اعمال کرده است. کانادا در همه گیری کرونا پیوسته پذیرش‌های اکسپرس انتری را برای متقاضیان تجربه‌ی کانادایی و با کمترین حداقل امتیاز برگزار کرده است.

 

تنها طی سال ۲۰۲۱ قرار است از طریق برنامه‌های مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری ۱۰۸۵۰۰ مهاجر جدید وارد کانادا شود. تعداد دعوتنامه‌های صادره طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار فراتر است. شاید به این خاطر که اداره‌ی مهاجرت حجم پذیرش‌ها را بالاتر برده است و گاهی طی هر پذیرش برای ۶۰۰۰ متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. همچنین در پذیرش ۱۳ فوریه ۲۰۲۱ هم اداره‌ی مهاجرت کانادا برای تک تک متقاضیان تجربه‌ی کانادایی دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

تعداد دعوتنامه‌های صادره طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار فراتر است. شاید به این خاطر که اداره‌ی مهاجرت حجم پذیرش‌ها را بالاتر برده است و گاهی طی هر پذیرش برای ۶۰۰۰ متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. همچنین در پذیرش ۱۳ فوریه ۲۰۲۱ هم اداره‌ی مهاجرت کانادا برای تک تک متقاضیان تجربه‌ی کانادایی دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

تمام متقاضیان تجربه‌ی کانادایی یا CEC در بازار کار کانادا سابقه‌ی کار دارند و این مزیت مهمی برای آن‌ها محسوب می‌شود. داشتن سابقه و تجربه‌ی کار در کانادا به معنای استخدام زودتر و درآمد بیشتر است.

 

کرونا هنوز جهان را رها نکرده است و بنابراین مادام که محدودیت‌های کرونایی در برابر مسافران خارجی وجود داشته باشد دولت فدرال کانادا ترجیح می‌دهد که از متقاضیانی دعوت کند که در حال حاضر در کانادا هستند. کانادا دوباره نشان داد که اداره‌ی مهاجرت کانادا اولویت را به متقاضیانی می‌دهد که در حال حاضر در کانادا حضور دارند. حدود ۷۷ درصد متقاضیان اکسپرس انتری حاضر در کانادا واجد شرایط دسته‌ی تجربه کانادایی هستند.

 

کانادا در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰ از برنامه‌ی سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه‌ی قرار است از ابتدای سال آتی میلادی تا ۲۰۲۳ کانادا سالانه ۴۰۰ هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مهاجران جدید از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته‌ی اسکیلدورکر فدرال به کانادا می‌آیند.

 

درباره‌ی اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می‌توانند علی‌رغم برقراری محدودیت‌های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره‌ی مهاجرت کانادا پروفایل‌های جدید را می‌پذیرد و به درخواست‌های اقامت دائم رسیدگی می‌کند.

 

در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از یکی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کرده است توجه کنید:

 

آرمان ۳۰ ساله و متاهل است و مدرک لیسانس خود را در ماه می ۲۰۲۱ در کانادا گرفته است. پس از اخذ مدرک لیسانس در کانادا به عنوان مدیر رستوران مشغول به کار بوده است. قبل از آمدن به کانادا هم در ایران در همین شغل کار می‌کرده است. همسر وی ترانه نام دارد و ۳۳ ساله است و یک سال در کانادا به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده است. او مدرک لیسانس خود را در قبل از آمدن به کانادا گرفته است.  نمره‌ی آیلتس این زوج در تمام مهارت‌های زبانی ۶ بوده است. آن‌ها وارد صف انتظار اکسپرس انتری شدند و آرمان متقاضی اصلی بود. امتیاز ۴۳۷ آن‌ها برای دریافت ITA در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری کفایت می‌کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!