2024/03/28

آلبرتا در هفته‌ی آخر آگوست ۲ پذیرش بزرگ برگزار کرده است

آلبرتا در هفته‌ی آخر آگوست ۲ پذیرش بزرگ برگزار کرده است

استان آلبرتای کانادا جزییات دو پذیرش بزرگی را که در هفته‌ی آخر آگوست ۲۰۲۱ برگزار کرده منتشر کرده است.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا در تاریخ ۲۳ آگوست بزرگترین پذیرش خود تا کنون را برگزار کرده و برای ۴۵۰ متقاضی اکسپرس انتری از طریق Alberta Express Entry stream دعوتنامه صادر کرده است. متقاضیان دعوت شده می‌بایست در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS حداقل ۳۰۰ امتیاز می‌داشتند.

 

سپس در ۳۰ آگوست طی پذیرش دیگری که در واقع بزرگترین پذیرش از سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود برای ۴۰۰ متقاضی با حداقل امتیاز ۳۰۱ دعوتنامه صادر کرده است.

 

بدین ترتیب استان آلبرتا تا به اینجای سال ۲۰۲۱ مجموعا برای ۴۰۰۷ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است تا تقاضای خود را برای انتخاب استانی ارائه کنند. آلبرتا اجازه دارد طی سال جاری تا سقف ۶۲۵۰ دعوتنامه صادر کند. البته هر کسی که دعوتنامه دریافت می‌کند از طرف استان انتخاب نخواهد شد و هر کسی که از طرف استان انتخاب می‌شود لزوما اقامت دریافت نخواهد کرد.

 

تمام متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری پروفایل داشتند. دریافت کنندگان دعوتنامه یا اعلانیه تمایل – NOI – اکنون می‌توانند درخواست خود را برای انتخاب شدن از طرف آلبرتا ارائه کنند. اگر برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا درخواست آن‌ها را تایید کند در پذیرش بعدی اکسپرس انتری فدرال ۶۰۰ امتیاز دیگر نصیبشان خواهد شد.

 

اکسپرس انتری چیست؟

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی نیروی کار ماهر فدرال یا اسکیلد ورکر، مشاغل نیازمند مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

 

در حال حاضر آلبرتا تنها متقاضیانی را در نظر دارد که ساکن و شاغل در آلبرتا هستند. معمولا برای دریافت دعوتنامه از طریق مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا نیازی به داشتن پیشنهاد شغل نیست. آلبرتا در برابر آن دسته از متقاضیان PNP که نمی‌توانند به خاطر اختلالات ناشی از کرونا مدارک خود را کامل ارائه کنند انعطاف پذیری بیشتری دارد.

 

از اول نوامبر ۲۰۲۰ دولت فدرال تعداد مشاغلی را که واجد شرایط تقاضا برای LMIA در آلبرتا نیستند افزایش داده است. اما متقاضیانی که در اول نوامبر ۲۰۲۰ یا پس از آن دعوتنامه دریافت کردند حتی اگر در شغلی کار می‌کنند که دولت فدرال به آن برای LMIA رسیدگی نمی‌کند ممکن است از طریق مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا انتخاب شوند.

 

آلبرتا در سال ۲۰۲۰ اجازه داشت تا سقف ۶۲۵۰ دعوتنامه صادر کند. اما به خاطر کرونا این سهمیه را به ۴۰۰۰ رساند. همه‌ی این ۴۰۰۰ دعوتنامه را هم تا ژوئن ۲۰۲۰ صادر نمود. برای همین است که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دعوتنامه صادر نکرد. تعداد سهمیه‌ی آلبرتا برای صدور دعوتنامه در سال ۲۰۲۱ هنوز اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!