2024/04/23

آیا میخواهید با هزینه مقرون به صرفه تری در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید؟

آیا میخواهید با هزینه مقرون به صرفه تری در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید؟

کشورهای لیتوانی و لتونی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

آیا در مورد کشور اروپایی لیتوانی چیزی شنیده اید؟

این کشور در شمال شرقی قاره اروپا قرار دارد و پایتخت آن شهر ویلنیوس است. این کشور از شمال با کشور لتونی، از شرق و جنوب شرقی با کشور بلاروس، از جنوب با کشور لهستان و از جنوب غربی با کشور روسیه هم مرز است. از سمت غرب نیز کشور لیتوانی به دریای بالتیک محدود میشود و این کشور را بزرگترین کشور حوزه دریای بالتیک به حساب می آورند. زبان رسمی مردم این کشور لیتوانیایی بوده و زبان های روسی و لهستانی هم در آن گویش میشوند. اکثریت مردم این کشور پیرو دین مسیحیت هستند. استقلال کشور لیتوانی به سال 1990 و تقریبا یک سال قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برمیگردد.

پیشنهاد ما به شما ویزای استارتاپ لیتوانی است که به مشتاقان امکان راه اندازی کسب و کار و اقامت در کشوری را میدهد که عضویت اتحادیه اروپا و پیمان شینگن را دارد و از نظر سازمان ملل متحد از کشورهایی به حساب می آید که از توسعه بسیار بالای انسانی برخوردار است.

شرایط کلی استارتاپ ویزای کشور لتونی

  1. ویزای استارتاپ لتونی یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه های مهاجرت به این کشور است.
  2. برای خانواده میتوان همزمان اقدام کرد
  3. طی دوره ای میتوان به پاسپورت این کشور نیز رسید

 

*نکته مهمی که میتوان به آن اشاره کرد این است که فرزندتان از تحصیل رایگان و همسرتان هم از اجازه کار برخوردار خواهد بود.

شرایط ویزای استارتاپ لیتوانی

  1. اولویت در استارتاپ اعلام شده این کشور با کسب و کارهای دانش بنیان بوده و مبتنی بر فناوری های نوین به ویژه در زمینه های فناوری اطلاعات، نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، مکاترونیک، لیزر و الکترونیک میباشند.
  2. مانند استارتاپ همه کشورهای دیگر باید حتما بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار ارائه گردد.
  3. در صورتی که کسب و کار فردی در ایران موفقیت آمیز بوده و مستدلات مالی و مدارک نیز دارد علاوه بر طرح توجیهی، شانس بیشتری در این خصوص خواهد داشت.
  4. در ابتدا اقامت یکساله اعطا میشود و اگر به درآمد و سود رسید و این طرح به اشتغالزایی رسید شرط تمدید و اخذ اقامت دائم در این کشور است.
  5. همزمان برای سایر خانواده نیز میتوان اقدام کرد.

آیا در مورد کشور اروپایی لتونی چیزی شنیده اید؟

کشوری است در شمال اروپا که کشور میانی در بین سه کشور حوزه کشورهای حوزه دریای بالتیک به‌شمار می‌آید. لتونی توسط روسیه از مشرق، استونی از شمال، لیتوانی از جنوب، بلاروس از جنوب شرقی و دریای بالتیک از مغرب احاطه شده‌است. پایتخت لتونی ریگا است. جمعیت این کشور دو میلیون و ۱۸۰ هزار نفر و واحد پول آن لاتس است. مساحت این کشور ۶۴٬۵۸۹ کیلومتر مربع است و از کم‌جمعیت‌ترین و کم‌تراکم‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا به‌شمار می‌آید. آب‌وهوای این کشور معتدل و فصلی است.

زبان لتونی از زبان‌های هندواروپایی است و به همراه زبان لیتوانیایی شاخه بالتیک از خانواده زبان‌های هندواروپایی را تشکیل می‌دهد.

۶۲ درصد از مردم این کشور از قوم لتونیایی و حدود ۲۷ درصد روس هستند. حدود ۷۷ درصد از مردم این کشور مسیحی و حدود ۲۳ درصد نیز پیرو دیگر ادیان یا بی‌دین هستند. از میان مسیحیان لتونی تنها ۷ درصد به امور مذهبی پرداخته و به کلیسا می‌روند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!