2024/04/18

راههای مهاجرت به کانادا(شرایط و قوانین کانادا 2021)

راههای مهاجرت به کانادا(شرایط و قوانین کانادا 2021)

 راههای مهاجرت به کانادا(شرایط و قوانین کانادا 2021)

کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهایی می باشد که به دلیل فاصله بسیار کمی که با آمریکا دارد شرایط کاری و اقتصاد بسیار خوبی را دارا است و به همین دلیل یکی از کشورهای خوب و مناسب  از نظر شرایط مختلف برای مهاجرت می باشد. شرایط آب و هوایی و امکان کار کردن و شرایط تحصیل عالی از ویژگی هایی هستند که طرفداران زیادی را به سوی مهاجرت به این کشور وا داشته اند. در این مقاله از ایران مهاجر به بررسی راه های مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

راههای مهاجرت به کانادا(شرایط و قوانین کانادا 2021)

راههای مهاجرت به کانادا

باتوجه به این که کانادا کشوری محبوب برای مهاجران واقع شده است و سالانه تعداد زیادی مهاجر را به خود جذب می کنند هر فرد باتوجه به شرایط  تحصیلی، کاری و خانوادگی می تواند برای مهاجرت به این کشور اقدام کند. راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

کانادا در دوران کرونا چطور اقامت دائم می‌دهد؟

  • مهاجرت از راه کاری (مهاجرت شغلی)

مهاجرت کاری به کانادا دو نوع می باشد ، یکی از طریق اکسپرس اینتری و دیگری از طریق جاب آفر می باشد که از طریق کارفرمای کانادایی صورت می گیرد.

الف – مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری

یک از بهترین راههای مهاجرت به کانادا می توانید از آن استفاده کنید سیستم اکسپرس اینتری است. در این روش افرادی که دارای تخصص هستند باتوجه به ویژگی هایی که دارند امتیازبندی می شوند. اگر در این روش بتوانید امتیاز کافی را کسب کنید می تواند راحت ترین راه برای مهاجرت به کانادا باشد.

مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری از سه راه قابلیت انجام شدن دارد که آن ها را با هم بررسی می کنیم.

  • برنامه ی نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه ی نیروی کار اسکیلد تریدز فدرال
  • برنامه تجربه ی کانادایی

راههای مهاجرت به کانادا

برنامه ی نیروی کار ماهر فدرال

این برنامه از طریق دولت کانادا انجام می شود و شخص برای برنامه باید دو مرحله را پشت سر بگذارد. مرحله اول شامل سن ، مدرک تحصیلی، سابقه کار و زبان انگلیسی و … می باشد که در این مرحله نیاز دارد از 100 امتیاز 67 امتیاز بدست آورد. بعد از قبول شدن مرحله اول وارد مرحله دوم می شود که در این مرحله شرایط فرد مجدد مورد بررسی قرار گرفته می شود و نیاز به کسب 1200 امتیاز دارد که در صورت بدست آوردن این امتیاز دعوتنامه از طریق دولت کانادا دریافت می کند و از اقامت دائم نیز بهره مند می شود. البته این روش 6 تا 18 ماه ممکن است زمان ببرد.

برنامه ی نیروی کار اسکیلد تریدز فدرال

این روش یکی از سریع ترین راههای مهاجرت به کانادا برای تجار می باشد ، در این روش افرادی که برای مهاجرت از این طریق اقدام می کنند باهم سنجیده می شوند و از لازمه های آن داشتن حداقل 2 سال تجربه کار تمام وقت در 5 سال اخیر می باشد همچنین فرد باید پیشنهاد معتبری برای مدت 12 ماه نیز داشته باشد.

برنامه تجربه ی کانادایی

برنامه تجربه کانادایی برای افرادی که چندین سال در کانادا کار کرده اند و تجربه کار در این کشور را دارند مناسب است. در این سیستم سطح زبان فرد ، سابقه کار که حداقل آن 1 سال می باشد و تحصیلات نیز مورد بررسی قرار می گیرد. البته دانشجویانی که در حال تحصیل در این کشور بوده اند و سابقه ی کار پاره وقت نیز در کانادا را دارند می توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند.

ب – مهاجرت از طریق جاب آفر

یکی از راه های کار در کانادا دریافت ویزای کار می باشد یعنی با کارفرما مصاحبه کنید  و بعد از گرفتن دعوتنامه وارد کانادا شوید . در ابتدا شما اقامت موقت را در این کشور به دست می آورید و بعد از گذشت 3 سال کار در این کشور می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری که در بالا به بررسی آن پرداختیم اقامت دائم را بدست آورید.

مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار

وزیر مهاجرت کانادا: فریب کلاهبرداران را نخورید!

مهاجرت تحصیلی و گرفتن ویزای تحصیل یک از راه های مهاجرت به این کشور می باشد که در بین جوانان محبوبیت زیادی دارد و سالانه استقبال زیادی از این نوع مهاجرت می شود. تحصیل در کانادا در مقطع مدارس تا دکترا امکان پذیر است و شما می بایست اول رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس شهر را انتخاب و به تحصیل بپردازید.

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از راه تحصیل

  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی قبلی
  • کار کردن حدود 20 ساعت در هفته در کنار تحصیل
  • بالا بودن شانس پیداکردن کار بعداز تمام شدن زمان تحصیل

راههای مهاجرت به کانادا(شرایط و قوانین کانادا 2021)

  • مهاجرت به کانادا از راه سپردن سرمایه در این کشور (سرمایه گذاری)

از راه های دیگری که می توانید برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید سرمایه گذاری در این کشور می باشد که نیاز به وقت و هزینه دارد تا بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید. در این کشور بعد از این که نوع سرمایه گذاری خود را مشخص کردید، تمکن مالی ، میزان سرمایه و رزومه شما مورد بررسی قرار می گیرد. البته در این نوع مهاجرت می توانید از موسسه های حوزه مهاجرت و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ایران مهاجر دارای افراد متخصص در زمینه مهاجرت می باشد که در صورت لزوم می توانید به آن ها سربزنید و مشاوره های آن ها بهره مند شوید.

  • مهاجرت به کانادا از راه ازدواج با شهروند کانادایی

یک راه دیگر برای مهاجرت به این کشور ازدواج با یک شهروند کانادایی می باشد . افرادی موفق به دریافت این ویزا می شوند که به صورت واقعی ازدواج کنند. مدارکی هایی که برای این نوع مهاجرت لازم است میزان در آمد و قدرت تامین کردن نیاز ها و هزینه های زندگی همسر و تامین نیاز های مالی فرزند می باشد.

یکی از راه های گرفتن اقامت در این کشور تولد فرزند در این کشور است که امروزه بسیار مورد استقبال در بین هنرمندان و… قرار گرفته است. تولد فرزند در این کشور باعث می شود که والدین او نیز شهروند این کشور شوند و اقامت دائم را نیز به دست آورند . البته این اقامت به سرعت به دست نمی آید و لازم است تا فرزند تا سن 18 سالگی از طریق اسپانسر شیپ والدین برای اقامت آن ها اقدام کند. البته این روش اقامت بیشتر برای طولانی مدت مید است و برای آینده فرزند اهمیت بیشتری دارد.

سایت ایران مهاجر با داشتن مشاوران مجرب و حرفه ای در زمینه مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و … با تلاش فروان سعی در مشاوره تخصص در امور مهاجرت به شما عزیزان می باشد.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت ازتوصیه های آن ها استفاده کنند و موفق شوند.

مشاوران ما به صورت حضوری و تلفنی، در کنار شما هستند تا بتوانید با صرف کمترین زمان و هزینه، به اطلاعات دقیق و پاسخ سوالاتتان دست پیدا کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر برای شما همراهان همیشگی مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!