2024/03/29

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرتی برای تحصیل در دوره دبیرستان کشور کانادا می باشد و تعداد بیشماری از دانش آموزان که قصد تحصیل در مقطع دبیرستان کانادا را دارند، برای تحصیل در این مقطع کانادا را به عنوان بهترین کشور دنیا به حساب می آورند. مدارس کانادا (دولتی، خصوصی و شبانه روزی) در مقطع دبیرستان، دانش آموزان خارجی در این مقطع تحصیلی را می پذیرند تا بعد از پایان دوره تحصیلی دبیرستان، برای آموزش در مقاطع بالاتر آمادگی داشته باشند.

آمار تعداد دانش آموزان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان داشته اند، به شدت رو به افزایش می باشد. همچنین تعداد ثبت نام دانش آموزان خارجی در دبیرستان های کانادا، در طول بیش از پنج سال اخیر افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

  • مقطع دبیرستان در کانادا با نام دوره دوم متوسطه نیز نامیده می شود.
  • در کانادا چهار و یا شش سال انتهایی دوره تحصیل اجباری دانش آموزان در دبیرستان سپری می گردد.
  • در کانادا دبیرستان معمولا از کلاس نهم شروع و در کلاس دوازدهم با دادن مدرک دیپلم تمام می شود. ( البته به غیر از استان کبک که دبیرستان از کلاس هفتم شروع و در پایه یازدهم تمام می شود).

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

بهترین مدارس کانادا

هزینه تحصیل در کانادا:دبستان،دبیرستان و تمام مقاطع و رشته ها

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت اول)

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت دوم)

پس از اتمام دوره تحصیلی خود در مقطع دبیرستان، دانش آموزان در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی می توانند وارد کالج یا دانشگاه شوند. معمولا در سال های اول دوره دبیرستان، دانش آموزان باید دروس اجباری زیادی مثل ریاضی، زبان، علوم پایه و… را بگذارند. اما بعد از گذشت چند سال از شروع دوره دبیرستان، آن ها بر اساس علاقمندی خود، می توانند آزادی عمل بیشتری در انتخاب درس ها داشته باشند.

تعداد زیادی از واحدهای درسی که در سال های پایانی دوره دبیرستان به دانش آموزان داده می شود، به جهت آماده کردن آن ها برای وارد شدن به بازار کار و یا برنامه های تحصیلات تکمیلیشان می باشد. در نهایت، به دانش آموزانی که تعداد حد نصاب و لازم واحدها و دوره های تحصیلی اجباری و اختیاری را پشت سر بگذارند، مدرک دیپلم تعلق می گردد.

انواع دبیرستان ها در کانادا :

  • دبیرستان های دولتی کانادا که جزو پرشمارترین دبیرستان های کانادا می باشند، تحصیل در این مدارس برای کسانی که اقامت دائم دارند بصورت رایگان می باشد، دانش آموزان خارجی می توانند در این مدارس تحصیل کنند، دانش آموزان امکان تحصیل به زبان انگلیسی، فرانسوی و یا هردو را دارند.
  • دبیرستان های خصوصی کانادا ( که شامل مدارس مذهبی، ورزشی، مدارس مخصوص دانش آموزان استثنایی و…) : این دبیرستان ها برخلاف دبیرستان های دولتی هزینه دارد و رایگان نیست ولی برنامه آموزشی مشابه و مشترک با دبیرستان های دولتی دارند، کلاس های درسی آنها کم جمعیت است.
  • دبیرستان های شبانه روزی کانادا : این نوع دبیرستان ها محیط سخت گیرانه ای دارند، شهریه بیشتر از مدارس خصوصی است، علاوه بر آموزش و تحصیل، دانش آموزان مهارت های سبک زندگی نیز کسب می کنند، هزینه های مربوط به رفت و آمد روزانه دانش آموزان در این مدارس از بین می رود و سبک زندگی جدیدی را تجربه می کنند و مهارت های اجتماعی و برقراری ارتباطشان تقویت می شود.

می توان گفت کانادا دارای بهترین سیستم عملکرد در زمینه موفقیت، رشد و پرورش و تحصیل دانش آموزان در مقاطع دبیرستان و سایر مقاطع می باشد. بنابراین، خیلی مهم نمی باشد که خود شما و یا فرزندتان در کدام یک از مدارس این کشور تحصیل کنید. چون در هر صورت، شما از مزیت های بسیار زیادی بهره مند می شوید که دستیابی به آن ها در کشورهای دیگر و یا سایر نقاط دنیا به این راحتی ممکن نیست و یا  اینکه شما باید هزینه بسیار زیادتری را بپردازید.

بنابراین، می توان با قطعیت گفت که یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در مقطع دبیرستان  می باشد. در واقع باید گفت که، یکی از بهترین روش های ممکن برای آماده سازی فرزندتان جهت ورود به کالج و دانشگاه در مقاطع بعدی فرستادن فرزندتان برای تحصیل در مقطع دبیرستان می باشد.

طبق آماری که ارائه گردیده دانش آموزانی که تحصیلات خود در مقطع دبیرستان یا حتی قبل از آن را در کانادا گذرانده باشند، نسبت به هم سن و سالان خود در بقیه نقاط دنیا، بسیار موفق تر، تحصیل کرده تر و از سطح دانش بسیار بالاتری برخوردار می باشند.

  • طبق اعلام سازمان همکاری توسعه اقتصادی کانادا ششمین کشور برتر دنیا در مهارت خواندن است.
  • دارای رتبه دوازدهم دنیا در مباحث ریاضی.
  • جزو هشت کشور برتر دنیا در زمینه علوم است.
  • در کل، دومین کشور برتر دنیا برای تحصیل در دوره دبیرستان، کانادا می باشد.

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید .

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا پرداختیم به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!