2024/04/19

رشته های تحصیلی دبیرستان در کانادا

رشته های تحصیلی دبیرستان در کانادا

دبیرستان های کانادا از بهترین دبیرستان های دنیا هستند و سالانه تعداد بسیار زیادی دانش آموز را به خود جذب می کنند. یکی از دلایلی که این دبیرستان ها را تبدیل به بهترین دبیرستان های سراسر دنیا کرده است ، سیستم آموزشی قدرتمندی می باشد که در دبیرستان های این کشور وجود دارد و سالانه افراد بسیار با سوادی را تربیت می کند. در این مقاله از ایران مهاجر به بررسی رشته های تحصیلی دبیرستان در کانادا می پردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رشته های تحصیلی دبیرستان در کشور کانادا

رشته های تحصیلی دبیرستان در کشور کانادا با ایران متفاوت است و به این گونه می باشد که در دبیرستان های این کشور چیزی به اسم رشته تحصیلی  جداگانه مانند علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم ریاضی و هنر وجود ندارد و هر سال دانش آموزان در هر سال تحصیلی خود تعداد مشخصی از درس ها را به صورت اجباری و اختیاری در برنامه تحصیلی خود دارند و بر اساس دروس انتخاب شده خود در سال های آینده رشته تحصیلی را در دانشگاه و یا کالج موردنظر خود انتخاب می کنند.

برای پذیرش در در دبیرستان های کانادا باید به چه شکل اقدام کرد؟

در کشور کانادا مدارس و دبیرستان های هر شهر زیر نظر منطقه آموزشی آن شهر قرار دارد و شما به جای اینکه به مدرسه موردنظر خود درخواست بفرستید می بایست آن درخواست را به منطقه آموزشی شهر موردنظر خود بفرستید.

رشته های تحصیلی دبیرستان در کانادا

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

تحصیل در دبیرستان های کانادا

تحصیل در دبیرستان های کانادا یکی از محبوب ترین و پر استقبال ترین روش های مهاجرت تحصیلی به این کشور برای دانش آموزان در مقطع دبیرستان می باشد زیرا باتوجه به نظام آموزشی بسیار خوب و قدرتمند این کشور به عنوان بهترین کشور دنیا برای تحصیل در مقطع دبیرستان تبدیل شده است.

در هر سال دانش آموز باید 8 درس عمومی و 8 درس اختیاری که با توجه به علایق و گرایش خود انتخاب می کند را باید بگذارند.

اتمام دوره دبیرستان در کانادا چند سال زمان می برد؟

تحصیل در دبیرستان در استان های مختلف کانادا فرق می کند و بین 3 تا 4 سال طول می کشد. در اغلب دبیرستان های کانادا دانش آموزان باید 4 سال  درس بخوانند یعنی از کلاس نهم تا دوازدهم تا بتوانند دوره دبیرستان خود را تمام کنند. اما در بعضی استان های این کشور مانند استان کبک دوره دبیرستان 3 سال طول می کشد و از کلاس هفتم تا یازدهم یعنی زمانی که دانش آموز 17 ساله می شود دوره دبیرستان آن تمام می شود ومی تواند به مقطع تحصیلی بعدی خود وارد شود و در دانشگاه به تحصیل بپردازد.

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت اول)

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت دوم)

شروع و پایان سال تحصیلی در کشور کانادا

شروع سال تحصیلی از ماه سپتامبر شروع می شود و در ماه ژوئن تمام می شود. هر سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود.

ترم اول از سپتامبر تا ژانویه است.

ترم دوم از فوریه تا ژانویه است.

رشته های تحصیلی دبیرستان در کانادا

سرنوشت دانش آموزان پس از تحصیل در دبیرستان های کانادا

دانش آموزان پس از تحصی در دبیرستان های کانادا و گذراندن دوره تحصیل در این کشور و به دست آوردن مدرک دیپلم دبیرستان این کشور می توانند یا به تحصیل در کالج و یا دانشگاه های این کشور بپردازند و یا به بازار کار راه پیدا کنند و تجربه کار دراین کشور را پیدا کنند که از طریق هر دو روش می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

همچنین ناگفته نماند که با بدست آوردن دیپلم دبیرستان کشور کانادا شما به راحتی می توانید در هر کشور به تحصیل یا کار بپردازید زیرا مدرک دیپلم دبیرستان کشور کانادا از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد و تمامی کشور های دنیا آن را قبول دارند.

بهترین موسسه برای مشاوره مهاجرت ؟

سایت ایران مهاجر با داشتن مشاوران مجرب و حرفه ای در زمینه مهاجرت کاری ، مهاجرت تحصیلی و … با تلاش فروان سعی در مشاوره تخصص در امور مهاجرت به شما عزیزان می باشد.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت ازتوصیه های آن ها استفاده کنند و موفق شوند.

مشاوران ما به صورت حضوری و تلفنی، در کنار شما هستند تا بتوانید با صرف کمترین زمان و هزینه، به اطلاعات دقیق و پاسخ سوالاتتان دست پیدا کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر برای شما همراهان همیشگی مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!