2024/04/25

ویزای کارآفرینی در کانادا 2022

ویزای کارآفرینی در کانادا 2022

در سال های اخیر بدلیل رشد چشمگیر اقتصادی و شرایط بسیار فوق العاده کشور کانادا مهاجرت به کانادا جزو بحث های داغ متقضیان مهاجران می باشد و به دنبال پیدا کردن روش های آسان و سریع برای اخذ اقامت کانادا هستند. شما نیز اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید، ابتدا باید با شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شوید و اطلاعات لازم را در رابطه با آن بدست آورید  و بعد از کسب اطلاعات اقدام کنید. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که راه های دریافت ویزای کارآفرینی کانادا در سال 2020 را بررسی کنیم.

دولت کانادا برنامه های مختلفی به منظور ایجاد کارآفرینی و جذب سرمایه گذاران خارجی در کانادا تهیه نموده بنابراین از جذب سرمایه و ایجاد کسب و کار جدید استقبال می کند.

کارآفرینی، یکی از راه های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری است. مهم ترین و اصلی ترین هدف برنامه کارآفرینی کانادا، رشد اقتصادی و همچنین ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی می باشد.

متقاضیان مهاجرت می توانند بواسطه ویزای کارآفرینی در کانادا، جهت اخذ اقامت اقدام کنند و به کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

اخذ اقامت کانادا و مهاجرت به این کشور از روش های مختلفی مانند تولد، ازدواج، تحصیل، کار و سرمایه گذاری یا کار آفرینی امکان پذیر است. یکی از روش های محبوب برای اخذ اقامت, مهاجرت کارآفرینی کانادا می باشد. کانادا کشوری فدرال است  با 11 ایالت مختلف دارد. هر ایالت کانادا قانون مختص به خودش را دارد ولی در نهایت همه تحت قانون فدرال اداره می شوند. افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کارآفرینی در کانادا اقامت کنند باید طرح تجاری مناسبی را ارائه کنند. این طرح باید متناسب با ایالت مورد نظر باشد و ثابت کند که طرحی سودمند و به نفع کانادا می باشد. در صورت تایید طرح تجاری و تعیین میزان سرمایه، به فرد یا افراد اجازه ورود به کانادا را صادر می کنند.

ویزای کار افرینی کانادا

اکنون به شرایط کارآفرینی در کانادا، انواع و مزایای آن می پردازیم :

شرایط ویزای کارآفرینی در کانادا :

این شرایط در هر استان متفاوت بوده و شخص متقاضی نسبت به نیاز عرضه و تقاضا در کانادا و میزان مهارتی که دارد برای استان مورد نظر درخواست دهد.

حداقل میزان هزینه سرمایه گذاری کارآفرینی ، 100 هزار دلار و حتی تا 600 هزار دلار نیز امکان دارد افزایش یابد که این هزینه نسبت به استان مورد نظر جهت سرمایه گذاری و یا قوانین محلی آن استان تغییر می کند. همچنین این کورد را نیز باید در نظر داشت که این مقدار هزینه ها بسته به بازار جهانی دلار نیز متغیر می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ این نوع ویزا به شرایط سرمایه گذاری و استان مقصد شما بستگی دارد.

ولی در کل جهت اخذ این ویزا باید مدارک تحصیلی، ارائه مدارک معتبر مبنی بر سابقه مدیریتی در 5 سال گذشته، مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی، مدارک تاییدیه لازم جهت حداقل سرمایه و هزینه مورد نیاز برای کارآفرینی و طرح کسب و کار خود جهت مصاحبه کار آفرینی را داشته باشید.

ویزای کارافرینی کانادا2022

جهت دریافت اقامت کانادا بواسطه سرمایه گذاری، باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید :

  • اطلاعات کافی و لازم در رابطه با کسب و کاری که قرار به راه اندازی آن دارید و همچنین استان مورد نظر و شرایط کاری در آن استان، از رقبای کاری در حیطه ی فعالیت خود آگاهی داشته باشید چون دانستن نقاط قوت و ضعف کسب و کارتان بر روی تایید صلاحیت و نظر افسر مربوط به پرونده اتان تاثیر زیادی دارد.
  • دانش زبان : یکی از مهم ترین پارامتر ها جهت قبولی در مصاحبه، زبان می باشد و با بررسی سطح آشنایی شما با زبان، برای بهتر کردن مدیریت کسب و کار افسر پرونده کارآمدی شما را می سنجد. پس داشتن دانش زبانی و بدست آوردن نمره بالا در آزمون ها شانس قبولی  اخذ ویزای کارآفرینی کانادا را بالا می برد.
  • باید نوع کسب و کاری که می خواهید راه بیاندازید نیز توجه داشته باشید : در کانادا، اهمیت طرح‌ های تولید محور کارآفرینی نسبت به بقیه کسب و کار ها بیشتر است و دریافت اقامت جهت ایجاد کسب و کارهای بازرگانی و خصوصا واردات و صادرات، به نسبت سخت تر و به تلاش بیشتری  برای توجیه کردن پرونده نیاز است.
  • باید بین زمینه مدنظر شما برای کارآفرینی و شغل قبلی تان و همچنیم مدارکی که ارائه می کنید ارتباطی وجود داشته باشد و امکان کار در هر زمینه ای برای شما وجود ندارد.
  • طرح توجیهی کسب و کار به عنوان حکم عقد قرارداد تجاری محسوب می شود بنابراین شما ملزم به رعایت تمامی تعهدات داخل آن هستید.
  • سود و منفعت و زیان کسب و کار در هیچ یک از راه‌ های کارآفرینی در کانادا، بر روی دریافت اقامت دائم هیچ تاثیری ندارد و فقط عمل به تعهدات مالی و سرمایه گذاری درست و اصولی در کسب و کار، بر مبنای طرح توجیهی عامل اساسی و مهم به شمار می رود.

بعد از پذیرفته شدن در مصاحبه اولیه، ویزای کار 2 ساله به شما تعلق می گیرد و بعد از دو سال در صورت راه اندازی کسب و کار و شاغل شدن شما ویزای شما به ویزای دائم کانادا تغییر می کند.

هر شخصی باید با در نظر گرفتن شرایط خود نسبت به دریافت ویزای کارآفرینی در کانادا اقدام کند.

مقالات مرتبط:

کارآفرینی و اشتغال‌زایی مهاجران در کانادا، بیشتر از خود کانادایی‌هاست!

‌برنامه‌ی کارآفرینی استان انتاریو (خارج از کلانشهر تورنتو)

اضافه شدن اجتماعات جدید به بخش کارآفرینی برنامه‌ی رجینال پایلوت

برای اقدام به دریافت ویزای کارآفرینی کانادا باید تمامی نکات و شرایط هر کدام را بدانید و از آن ها کاملا آگاه باشید. بنابراین لازم است با وکلای با تجربه برای موفقیت در مصاحبه مشورت کنید. این را نیز بدانید، اگر شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی را ندارید، می توانید سایر روش های سرمایه گذاری در کانادا مثل اخذ ویزای بواسطه استارتاپ کانادا را امتحان کنید. موسسه ایران مهاجر، پرونده های موفق بسیار زیادی برای این روش مهاجرتی داشته بنابراین می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!