2024/04/20

فوق لیسانس پرستاری در کانادا

فوق لیسانس پرستاری در کانادا

کشور کانادا نیاز شدیدی در سال های اخیر به پرستار پیدا کرده است، تمامی متخصصینی که دارای حداقل 1 سال سابقه کار و همچنین پروانه کار از نظام پرستاری داشته باشند و سن آنها ترجیحا زیر 30 سال نهایت تا 32 سال برای ادامه تحصیل فوق لیسانس پرستاری در کانادا می‌توانند به راحتی اقدام کنند.

در بخش بهداشت کانادا، برای پرستاران دارای مجوز تقاضای مداوم وجود دارد. بدلیل کمبود پرستارانی که دارای مجوز هستند، توانسته فرصت های شغلی بسیار مناسبی را برای این رشته به وجود بیاورد. همچنین، پرستاران برای ارتقا موقعیتشان و کشف فرصت ‌های جدید پیش رو، باید آموزش‌های بیشتری را ببینند. در واقع بعد از پایان یافتن تحصیلات و ثبت ‌نام از بین پرستاران دارای مجوز، در عرصه‌های مختلف مراکز درمانی فرصت شغلی مختلفی به فارغ‌ التحصیلان پیشنهاد می گردد. پس اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری دارید، کانادا را به دلیل مزیت های بسیار آن همانند سطح بالای سیستم آموزش پرستاری و داشتن فرصت‌های زیاد شغلی که برای پرستاران دارای مجوز وجود دارد حتما در نظر داشته باشید. ادامه تحصیل پرستاری در کانادا خیلی سریع می‌تواند آرزوهایتان را جامه عمل بپوشاندد.

فوق لیسانس پرستاری در کانادا

تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا که شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی هستند دوره های پرستاری را هم به دانشجویان محلی و هم دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند که دانشگاه‌ های دولتی به نسبت بخش خصوصی شهریه کمتری دریافت می‌کنند. در ادامه به شرایط ادامه تحصیل فوق لیسانس رشته پرستاری در کانادا به صورت کامل می پردازیم.

شرایط و مدارک تحصیل رشته پرستاری در کانادا که برخی از آن‌ها با دیگر رشته‌های تحصیلی به صورت مشترک است:

  • گذرنامه دارای اعتبار و ارائه ترجمه مدارک هویتی و شناسایی و دیگر اسناد مورد نیاز
  • ارائه نمودن مدارک تمکن مالی جهت زندگی در کانادا و تحصیل در رشته پرستاری در طول مدت زمان تحصیل
  • ارائه نمودن مدرک تحصیلی دبیرستان برای مقطع کارشناسی و داشتن نمرات بالا در درس های ریاضی، شیمی، زیست و زبان انگلیسی
  • ارائه نمودن مدرک کارشناسی به جهت ادامه تحصیل رشته پرستاری ک بسته به دانشگاه مد نظر با معدل بالای 14 – 15.5
  • ارائه نمودن مدرک زبان انگلیسی و یا زبان فرانسوی با کسب نمره مورد قبول آیلتس حداقل 6.5، نمره تافل حداقل 88 و یا PTE حداقل 59
  • برای دریافت مدرک دیپلم پرستاری شرایط معدل و زبان با اختلاف کمی راحت‌ تر می باشد.

لازم به ذکراست تعدادی از دانشکده های پرستاری در کانادا مجوز کمک های اولیه و گواهی CPR  از شما می‌خواهند و بعضی از آن ها نیز امکان دارد گواهی عدم سو پیشینه کیفری یا سابقه سوءاستفاده از کودک را نیز درخواست کنند.

پرستاری در کشور کانادا

شرایط تحصیلی اپلای برای مقطع فوق لیسانس پرستاری در کانادا:

مدرک لیسانس و نمره GPA : دانشجویان حتما باید مقطع کارشناسی پرستاری خود را تمام کرده باشند و کسب حداقل نمره GPA که در اکثر دانشکده های پرستاری ۳.۲۰  است و برای کارشناسی ارشد لازم است را کسب کنند.

مجوزهای پرستاری و گواهی ها: علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی پرستاری توسط متقاضیان، ارائه مجوز RN نیز ضروری می باشد. بعضی از دانشکده های پرستاری حتی متقاضیان را به گذراندن گواهی های معتبر CPR از آمریکا ملزم می کنند.

دوره های پیش نیاز : کسانی که مدرک کارشناسی پرستاری ندارند باید دروس خاصی برای ثبت نام در مقطع فوق لیسانس را بگذرانند. دوره ها شامل آمار زیست، تحقیقات پرستاری و فیزیولوژي می باشد.

الزامات خاص فوق لیسانس: برخی از استان های کانادا به تجربه بالینی پرستاران به جای نمرات آنها توجه بیشتری دارند به همین علت دارا بودن رزومه قوی جهت پذیرش در کارشناسی ارشد کمک بسیار زیادی به شما می کند.

پرستاری کانادا

بورسیه فوق لیسانس پرستاری در کانادا

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند با توجه به رزومه خود در رابطه با آینده تحصیلی خود و دریافت بورسیه تحصیلی تصمیم بگیرند. در این مقطع دانشجویان می توانند فرم مربوط به دریافت بورسیه تحصیلی را از دانشگاهی که به آن ها ادمیشن داده است، درخواست بدهند. همه دانشجویان ارشد نمی‌ توانند بورسیه تحصیلی را از ارائه دهندگان بورسیه بخواهند. اما کمک هزینه رقابتی مقطع ارشد را اگر موارد ویژه و خاصی را در رزومه خود ثبت کرده باشند، می‌ توانند به دست آورند. به فرض مثال در رزومه خود مدرک زبان با نمره بسیار بالا داشته باشد و یا اینکه از نظر علمی بسیار قوی تر از رزومه سایر دانش‌ آموختگان بین المللی باشد. در صورت داشتن این شرایط آن ها می‌ توانند پس از آنکه بین المللی شدند، اقدام به دریافت بورسیه ارشد پرستاری کنند. برای تحصیل در فوق لیسانس رشته پرستاری در کانادا علاوه بر مواردی که گفته شد اگر دارای جایزه بین‌المللی در رزومه خود نیز باشید امکان دارد که یک موفق به دریافت بورسیه خیلی خوب شده و در کانادا تحصیل رایگان را تجربه کنید. منظور از تحصیل رایگان این است که بورسیه تحصیلی هزینه‌ های شما را پوشش می دهد.

از مزایای تحصیل رشته پرستاری در کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • کسب مدرک معتبر جهانی
  • داشتن دانش  کامل و عمیق در رابطه با آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان
  • آموزش های تئوری و عملی
  • انعطاف پذیری بالای شغلی
  • امکان کار کردن در هر جای جهان بدلیل کسب دانش فراگیر در موسسات کانادایی
  • دوره های پرستاری کانادا در سطح جهان مشهور است.
  • گذراندن دوره های کارورزی صنعتی
  • راحت بودن اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی در کانادا

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

بهترین روش مهاجرت پرستاران به کانادا 2022

نتیجه گیری

کشور کانادا از نظر اعتبار دانشگاهی و استانداردهای خوب زندگی بی شک در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد. تحصیل رشته پرستاری در کانادا به دلیل داشتن دانشگاه هایی با امکانات رفاهی و آموزشی ایده ال راه رسیدن به جایگاه یک پرستار کاملا حرفه ای با داشتن تجربیات بین المللی را برای شما هموار نموده است. می توان گفت که متقاضیان تحصیل پرستاری در کانادا بجز آموزش های تخصصی به اهداف بزرگتر دیگری نیز دسترسی پیدا می کنند.

نه تنها در کشور کانادا بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان رشته پرستاری جزو مشاغل پر درآمد به حساب می آید، به ازای هر ساعت بسته به شهر و تجربه، میانگین درآمد رشته پرستاری در کانادا بین ۲۵ تا ۴۰ دلار متغیر است که می توان گفت که درآمد قابل توجهی به حساب می آید.

بجز اینکه درآمد رشته پرستاری خیلی خوب است از نظر وجه اجتماعی نیز موقعیت بسیار مناسبی را در بین افراد جامعه دارند. دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی در رشته پرستاری و ورود به بازار کار می توانند اقامت دائم کانادا را به راحتی دریافت نمایند. بنابراین با توجه به عوامل ذکر شده در بالا نتیجه گیری می شود که تحصیل در رشته پرستاری در کانادا آینده ای درخشان و موفقیتی عالی را برای افراد در پی خواهد داشت.

موسسه ی مهاجرتی ایران مهاجر با داشتن سال ‌ها تجربه در زمینه ‌ی مهاجرت، شما را از ابتدا تا انتهای مسیرتان همراهی خواهد کرد. متقاضیان گرامی می توانند جهت بکسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در فوق لیسانس پرستاری در کانادا با مشاوران ما وقت مشاوره رزرو کنید تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن شما عزیزان را در زمینه مهاجرت تحصیلی خود مشاوره دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!