2024/04/20

چگونه در سال 2022 برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم؟

دانشگاه کانادا

چگونه در سال 2022 برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم؟

همانطور که در مقالات قبل گفتیم کانادا یکی از کشورهای بسیار خوب و پیشرفته در زمینه تحصیل می باشد و بهترین سیستم آموزشی را دارا می باشد، همچنین برای تحصیل دراین کشور باید بدانید که در کدام استان کانادا و چه رشته ای تحصیل کنید و چگونه برای دانشگاه های کانادا اپلای کنید. در این مقاله از ایران مهاجر قصد داریم به بررسی چگونه در سال 2022 برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم؟ و شرایط آن بپردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سوال های شما پاسخ داده شود و به راحتی بتوانید برای دانشگاه خود اپلای کنید.

چگونه برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم؟

زمانی که دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کردید برای پذیرش در آن دانشگاه می بایست اپلای کنید و هر دانشگاه نیز قوانین و شرلیط مخصوص به خود را دارد.

  1. در مرحله اول باید در مورد گزینه ها و شرایط خود تحقیق کنید : یعنی کدام رشته را می خواهید انتخاب کنید ، انتخاب مکان موردنظر شما برای زندگی ، هزینه کلی و … فکر کنید و تصمیم بگیریذ.

 

  1. انتخاب دانشگاه : حدود 10 دانشگاه را در لیست خود قرار دهید و سرانجام بعد از انتخاب دانشگاه برای آن درخواست دهید.

 

  1. برای آزمون آماده شوید: برای شرکت در آمزمون تافل ، آیلتس و… باتوجه به نیاز دانشگاه آماده شوید و از قبل در این آزمون ها ثبت نام کنید.این آزمون ها را می بایست قبل از سپتامبر سالی که می خواهید درخواست دهید انجام دهید.

 

  1. تامین مالی تحصیلات خود : مطمئن شوید که هزینه های تحصیل ، غذا ، اقامت و سایر هزرینه های دیگر را می توانید متقبل شوید. برای تامین این هزینه ها می توانید از پس انداز شخصی، وام ، بورسیه تحصیلی و… استفاده نمایید.

 

  1. ثبت نام در دانشگاه : هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد و شما قبل از ثبت نام و فرا رسیدن زمان ددلاین برای پذیرش در هر دانشگاه با آن ها تماس بگیرید.

 

  1. تایید درخواست شما از طرف دانشگاه : زمانی که نامه های تایید پذیرش در دانشگاه هایی که برای آن ها درخواست فرستاده اید را دریافت کردید می توانید دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

  1. گرفتن ویزای دانشجویی: پس از گرفتن تاییدیه پذیرش و انجام کارهای آن می توانید برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید.

چگونه در سال 2022 برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم؟

چه زمانی برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم؟

  • برای پذیرش در دانشگاه های کانادا حداقل یک سال زودتر برای آن دانشگاه اپلای کنید.
  • برای چگونگی اپلای در دانشگاه موردنظر شما می بایست با آن ها در تماس باشید ، سپس لیست مدارکی که باید بفرستید را در اختیار شما قرار می دهند.
  • هزینه اپلای ، شهریه ، بیمه سلامت ، هزینه اجاره و زندگی ، امتحانات زبان و فرم های مرتبط با درخواست دانشگاهی که انتخاب کرده اید را پر کنید.

در صورت پذیرش در دانشگاه موردنظر، برای شما یک نامه پذیرش می فرستند که شما این نامه را نیاز دارید تا برای اجازه ی تحصیل در آن دانشگاه اپلای کنید.

شرایط اپلای برای دانشگاه های کانادا در سال 2022 ؟

  • در سه سال دبیرستان حداقل نمره 12 را کسب کرده باید.
  • نمره آیلتس
  • داشتن آیلتس 6.5 و معادل آن برای ورد مستقیم
  • در صورت داشتن آیلتس 4.5 یا 5 بسته به شرایط دانشگاه می توانید جهت ورود مشروط به دوره زبان در آن دانشگاه وارد شوید.

مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه‌های کانادا؟

  • ریز نمرات سه سال آخر دبیرستان
  • ترجمه مدارک
  • پرکردن فرم های ثبت نام دانشگاه
  • اسکن صفحه اول پاسپورت شما
  • اسکن کارنامه زبان در صورت داشتن
  • انگیزه نامه دانشجو

راحت ترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش

متوسط شهریه دانشگاه های کانادا چقدر است؟

کار دانشجویی در پردیس دانشگاه‌های کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا چه مدت زمان می برد؟

از زمان اپلای برای دانشگاه موردنظر تا زمان جواب دادن آن ها و اخذ پذیرش ممکن است حدود 1 تا 5 ماه زمان ببرد که بازهم باتوجه به شرایط دانشگاه و وضعیت بررسی مدارک شما ممکن است متغییر باشد.

 

آیاد در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا می توان بورسیه تحصیلی نیز دریافت کرد؟

جواب به این سوال بله است . داشتن رزومه قوی ، سوابق تحصیلی و نمره زبان بالا می تواند کمک زیادی در دریافت بورسیه به شما کند، که شما با توجه به رزومه و شرایط دانشگاه خود می توانید بورسیه تحصیلی نیز دریافت کنید.

تحصیل در کانادا

زمان مناسب اپلای دانشگاه های کشور کانادا؟

بهترین زمان برای اپلای دانشگاه های کانادا حدود 8 الی 12 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی جدید می باشد که بازهم برای هر دانشگاه ددلاین ها متفاوت هستند، پس از قبل از زمان اپلای برای دانشگاه های مدنظر خود مطلع شوید تا در زمان مناسب اپلای کنید.

 

آیا برای اپلای دانشگاه های کشور کانادا می بایست مدارک را پست کرد؟

پست کردن مدارک می تواند بستگی به شرایط دانشگاه شما داشته باشد. معمولا بسیاری از دانشگاه ها اسکن مدارک را از شما می خواهند و نیاز به ارسال پستی مدارک شما نمی باشد البته بعضی از دانشگاه ها در مقطع لیسانس در زمان اپلای شما برای آن دانشگاه از شما می خواهند که مدارک خود را نیز برای آن ها پست کنید.

 

بهترین موسسه برای مشاوره مهاجرت ؟

تیم متخصص و قدرتمند ایران مهاجر شرایط شما را بررسی می کند و باتوجه به آن بهترین راه را برای مهاجرت کردن به شما پیشنهاد می کند در صورت انتخاب می توانید بهترین راهنمایی را از کارشناسان ما دریافت کنید تا مهاجرتی تضمینی و راحت را داشته باید.

ایران مهاجر

ایران مهاجر دارای مشاوران حرفه و کاربلد می باشد که با سالها سابقه در این کار می توانند در هر زمینه مهاجرتی مانند ، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و… بهترین راه کرد را به شما ارائه دهند.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت از راهنمایی های این موسسه استفاده کنند و مهاجرتی راحت و بدون دردسر را داشته باشند.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی چگونه در سال 2022 برای دانشگاه‌های کانادا اپلای کنیم و شرایط آن پرداختیم  در راستای سوالات شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!