2024/04/25

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

اگر قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید و هنوز مکانی را برای اقامت خود پیدا نکرده اید ، خوابگاه های دانشجویی می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند و از سریع ترین و راحت ترین را ها برای پیداکردن محل سکونت می باشنددر این مثاله از ایران مهاجر به بررسی هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا می پردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.مهاجرت به کانادا.

خوابگاه های دانشجویی در کانادا

خوابگاه ها معمولا ساختمان های بزرگی هستند که دارای تعداد مشخصی دانشجو می باشد و دارای امکاناتی مانند آشپزخانه ، لاندری و سالن مطالعه می باشند. زندگی در خوابگاه دانشجویی در کانادا یکی از مقرون به صرفه ترین راه های سکونت در این کشور می باشد.البته زندگی در خوابگاه های دانشجویی دارای یک مزیت بزرگ می باشد آن هم ارتباط و تعامل با افراد با فرهنگ های مختلف می باشد و هم یک راه برای تقویت زبان انگلیسی است.

تحصیل رایگان در دبیرستانهای کانادا

متوسط شهریه دانشگاه های کانادا چقدر است؟

مزیت سکونت در خوابگاه های دانشجویی کانادا

خوابگاه های دانشجویی می توانند مخصوصا در سال های اول دانشجویی انتخاب خوبی برای شما باشند در ادامه به بررسی مزیت های آن خواهیم پرداخت :

  • دسترسی راحت و آسان دانشجو به دانشگاه
  • دسترسی راحت به کتاب خانه دانشگاه
  • برای رفتن از دانشگاه به خوابگاه نیاز به وسایل حمل و نقل نیست.
  • ارتباط و تعامل با افراد با فرهنگ های مختلف
  • آشنایی هم با محیط داخل و هم خارج از دانشگاه
  • کم کردن هزینه های مهاجرت و تحصیل

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا ؟

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا باتوجه به شرایط و موقیت دانشگاه ها متفاوت است و سالانه چیزی حدود 3000 دلار تا 7500 دلار کانادا را باید به عنوان هزینه سکونت در خوابگاه در نظر بگیرید.

انواع خوابگاه های دانشجویی کانادا

خوابگاه های دانشجوی معمولا دو نوع هستند بعضی از خوابگاه ها در داخل محیط دانشگاه هستند و بعضی از آن ها در خارج از محیط دانشگاه هستند.

مهاجرت به کانادا

خوابگاه های دانشجویی در داخل محیط دانشگاه (on-campus housing) :

دانشگاه های کانادا دارای خوابگاه هایی دانشجویی می باشند و افراد دانشجو می توانند برای سکونت از این خوابگاه ها استفاده کنند. معمولا یک سری از خوابگاه های دانشجویی در داخل محیط دانشگاه قرار دارند و به آن ها on-campus housing گفته می شود که بسیار مناسب دانشجویان می باشد که دانشجویان به راحتی می توانند از امکانات آن استفاده کنند و در بیشتر آن ها حتی غذای دانشجو نیز تحت پوشش قرار می دهد.

خوابگاه های دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه (off-campus housing) :

در بسیاری از دانشگاه های کانادا دیده می شود که خوابگاه های آن ها در خارج از محیط دانشگاه قرار دارد و به آن ها off-campus housing گفته می شود و همه امکانات موجود در خوابگاه های دیگر را دارا می باشند و معمولا هم فاصله چندانی تا خود دانشگاه ندارند. به صورت کلی می توان گفت که فرق بین خوابگاه های داخل دانشگاه و بیرون از دانشگاه تنها می تواند فاصله آن ها تا خود دانشگاه باشد که آن هم معمولا فاصله چندان زیادی نیست.

هنوز هم می توان گفت که خوابگاه های دانشجویی جز راحت ترین و ارزان ترین روش های سکونت در کشور کانادا می باشند که در سال های اول تحصیل می توانند بسیار مناسب دانشجویان باشند.

اجاره آپارتمان شخصی در کانادا  (مهاجرت به کانادا):

اجاره آپارتمان می تواند امکانات بیشتر و بهتری را در اختیار شما قرار دهد مثلا اتاق مجزا ، سرویس بهداشتی مجزا ، آشپزخانه مجزا و… ولی باید این را در نظر داشت که هزینه آن بیشتر از خوابگاه های دانشجویی می باشد و شما باید ماهانه چیزی حدود 400 تا 2000 دلار را به عنوان اجاره پرداخت کنید که باتوجه به آپارتمانی ک اجاره می کنید این مبلغ متغیر خواهد بود.

مهاجرت به کانادا

زندگی در کنار یک خانواده کانادایی

یکی از روش های دیگری که می توانید برای سکونت  در کانادا استفاده کنید زندگی در کنار خانواده های کانادایی می باشد که بسیاری از آن ها میزبان دانشجویان می باشند و به شما یک اتاق مجزا به همراه اینترنت و سایر امکانات دیگر را می دهند و به این نوع سکونت homestay یا host family می گویند. این نوع سکونت می تواند مخصوص دانشجویانی باشد که در مدت زمان کوتاهی می خواهند با فرهنگ این کشور و مردم آن آشنا شوند و زبان خود را تقوت کنند.

همچنین این روش هم نسبت به اجاره آپارتمان ارزان تر می باشد و هم می توانید تجریه یک زندگی در آپارتمان شخصی در کنار خانواده را داشته باشید.

هزینه این نوع سکونت می تواند بر اساس منطقه آن خانه و کیفیت آن متفاوت باشد و به صورت کلی هزینه زندگی در کنار یک خانواده کانادایی چیزی حدود 400 تا 800 دلار در ماه می باشد و در اکثر اوقات 200 دلار از همان ابتدا از شما گرفته می شود.

بهترین موسسه برای مشاوره مهاجرت ؟

تیم متخصص و قدرتمند ایران مهاجر شرایط شما را بررسی می کند و باتوجه به آن بهترین راه را برای مهاجرت کردن به شما پیشنهاد می کند و در صورتی که با روش پیشنهادی به شما برای مهاجرت موافق بودید می توانید مراحل مهاجرت را به کارشناسان ما بسپارید تا مهاجرتی راحت را داشته باشید.

ایران مهاجر دارای مشاوران حرفه و کاربلد می باشد که با سالها سابقه در این کار می توانند در هر زمینه مهاجرتی مانند ، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و… بهترین راه کرد را به شما ارائه دهند.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت از راهنمایی های این موسسه استفاده کنند و مهاجرتی راحت و بدون دردسر را داشته باشند.

مهاجرت به کانادا

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا نیز به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!