2024/04/19

حقوق کار دانشجویی در کانادا

کار در کانادا

حقوق کار دانشجویی در کانادا

کشور کانادا یکی از کشور بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی می باشد اما مخارج تحصیل و زندگی در این کشور گاها می تواند برای دانشجو چالش برانگیز باشد.یکی از مزیت های کشور کانادا ، اجازه کار کرد در زمان تحصیل به دانشجو می باشد. کانادا به دانشجویان بین المللی خود این امکان را می دهد که در زمان تحصیل در کنار آن کار کنند تا بتوانند هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. کار کردن در زمان تحصیل هم باعث تامین نیازهای مالی دانشجو می شود و هم تجربه کاری آن را بالا می برد.در این مقاله از ایران مهاجر به بررسی حقوق کار دانشجویی در کانادا می پردازیم پس در تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع کارهای دانشجویی در کانادا

کاردانشجویی در کانادا به دو دسته تقسیم می شود: کار کردن در داخل دانشگاه یا on-campus و کار کردن در بیرون از محیط دانشگاه یا off-campus.

کار دانشجویی داخل دانشگاه در زمان تحصیل

کارهای دانشجویی داخل محیط دانشگاه همان طور که ار نام آن برداشت می شود کارهایی است که در داخل محیط دانشگاه انجام می شود و کارفرمای شما خود دانشگاه می باشد. این افراد می توانند در قسمت های مختلف دانشگاه از جمله ، ثبت نام ، مراکز بهداشتی و درمانی ، کتابخانه و … مشغول به کار شوند.

البته فقط دانشجویانی که تمام وقت در دانشگاه ثبت نام کرده اند و مجوز تحصیلی و مجوز کار در زمان تحصیل رادارند می توانند حتی بیشتر از 20 ساعت در هفته در دانشگاه کار کنند و محدودیت زمانی برای کار کردن ندارند.

کار دانشجویی خارج از محیط  دانشگاه در زمان تحصیل

کار دانشجویی خارج از محیط  دانشگاه در زمان تحصیل در میان دانشجویان بین المللی طرفدار زیادی دارد و آنها می توانند بعد از 6 ماه از مان تحصیل در بیرون از دانشگاه برای کار کردن درخواست بدهند.

البته فقط دانشجویانی که تمام وقت در دانشگاه ثبت نام کرده اند و مجوز تحصیلی و مجوز کار در زمان تحصیل رادارند می توانند در بخش های مختلف مانند کشیر ، ویتر و فروشندگی در رستوران ها و مال ها مشغول به کار شوند درآمدی را کسب کنند. کار دانشجویی خارج از محیط  دانشگاه در زمان تحصیل به گونه ای می باشد که دارای محدودیت زمانی می باشد و دانشجو تنها می تواند 20 ساعت در هفته کار کند.

شرایط اخذ ویزا و اقامت دائم ، مهاجرت کارآفرینی کانادا

کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا

حقوق کار دانشجویی در کانادا

حقوق کار دانشجویی در کانادا در استان های مختلف متفاوت می باشد . مثلا کمترین حقوق کار دانشجویی در کانادا در استان آلبرتا 15 دلار در ساعت و استان اونتاریو 14 دلار و ونکوور و بریتیش کلمبیا نیز حدود 14 دلار می باشد. همچنین استان های مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و نوااسکوشیا دستمزد ساعتی آن ها حدود 12 دلار است.

کار در کانادا

شرایط  کار دانشجویی در کانادا

  • دانشجو در زمان تحصیل تنها می تواند در خارج از محیط دانشگاه 20 ساعت در هفته کار کند و همچنین در دوره تعطیلات می تواند تا 40 ساعت نیز کارکند.
  • کار دانشجویی در کانادا نیازی به ویزای کاری ندارد.
  • کاری که می خواهید انجام دهید صرفا نباید مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.
  • دانشجو می تواند با هرکارفرمایی در هر نقطه از کانادا کار کند .
  • از زمانی می تواند به کار کردن در کانادا بپردازید که دوره تحصیل شما شروع شده باشد.
  • امکان کار تمام وقت برای دانشجو در حین تحصیل وجود ندارد.

شرایط کار در کانادا برای ایرانی ها

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید بدون داشتن سابقه کار در کانادا پیدا کنید (قسمت اول)

مشاغل پردرآمدی که می‌توانید بدون داشتن سابقه کار در کانادا پیدا کنید (قسمت دوم)

مزیت های کار دانشجویی در کانادا

  • آشنایی با کارفرمایان کانادایی و آشنا با شرایط کارکردن با آن ها بعد از تحصیل
  • دریافت حقوق برای تامین نیازهای تحصیل و زندگی
  • بدست آوردن اعتماد به نفس برای ورود به بازار کار بعداز زمان تحصیل
  • افزایش مهارت ها و تجربه کاری در صورت کار کردن در رشته خود

حقوق کار دانشجویی در کانادا

حداکثر ساعت کار دانشجوی در هفته

دانشجو می تواند حداقل 20 ساعت در هفته کار کند و مقداری از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کند. البته در زمان تعطیلات امکان کار کردن 40 ساعت در هفته را نیز خواهد داشت.

میانگین حقوق کار دانشجویی

میانگین حقوق کار دانشجویان در کانادا چیزی حدود 54 هزار و 200 دلار در سال می باشد  که باتوجه مهارت های فرد می تواند متفاوت باشد.

میزان حقوق کار دانشجویی

میزان حقوق کار دانشجویی در کانادا از ساعتی 12 دلار تا 20 دلار متفاوت می باشد.

باتوجه به اطلاعاتی که در این مقاله در مورد حقوق کار دانشجویی در کانادا بدست آوردیم باید گفت که دانشجو به راحتی می تواند در زمان تحصیل به کار کردن مشغول شود و هزینه های تحصیل و زندگی را تا حدودی از طریق کار کردن تامین کند. پس برای مهاجرت تحصیلی به این کشور کار در حین تحصیل می تواند کمک زیادیبه شما کند و همچنین کشور کانادا نیز از کشورهایی می باشد که امکان پیداکردن کار در آن کشور بسیار بالا است.

بهترین موسسه برای مشاوره مهاجرت ؟

تیم متخصص و قدرتمند ایران مهاجر شرایط شما را بررسی می کند و باتوجه به آن بهترین راه را برای مهاجرت کردن به شما پیشنهاد می کند و در صورتی که با روش پیشنهادی به شما برای مهاجرت موافق بودید می توانید مراحل مهاجرت را به کارشناسان ما بسپارید تا مهاجرتی راحت را داشته باشید.

ایران مهاجر دارای مشاوران حرفه و کاربلد می باشد که با سالها سابقه در این کار می توانند در هر زمینه مهاجرتی مانند ، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و… بهترین راه کرد را به شما ارائه دهند.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت از راهنمایی های این موسسه استفاده کنند و مهاجرتی راحت و بدون دردسر را داشته باشند.

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی حقوق کار دانشجویی در کانادا نیز به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!