2024/04/19

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا چقدر است؟

دانشگاه کنکوردیا

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا

کانادا یکی از مهم ترین انتخاب های تحصیلی می باشد و دانشگاه تورنتو نیز یکی از پر طرفدارترین دانشگاه ها از 30 دانشگاه برتر جهان می باشد که سالانه تعداد زیادی دانشجو را به خود جذب می کند. تحصیل در دانشگاه های کانادا سخت تر از حتی دانشگاه های آمریکا می باشد زیرا این کشور سیستم آموزشی بسیار قوی و منظمی دارد و همچنان باید گفت که شرایط زندگی و هزینه ها نیز در کانادا کمتر است. کیفیت زندگی و تحصیل در شهر تورنتو کانادا بسیار خوب می باشد. در این مقاله از ایران مهاجر به بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا می پردازیم پس با ما همراه باشید.

راحت ترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش

شرایط پذیرش در دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در کانادا در استان انتاریو میباشد و از قدیمی ترین دانشگاه های این استان است. این دانشگاه تمامی رشته های تحصیلی را پوشش می دهد و سالانه دانشجویان زیادی را می پذیرد. شرایط تحصیل در این دانشگاه ، معدل بالا ، شرایط تحصیل مناسب ، مهارت زبان انگلیسی و هوش بالا می باشد.

دانشگاه مدیریت تورنتو

دانشگاه مدیریت تورنتو

پذیرش در دانشگاه تورنتو کانادا در لیسانس

  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل حداقل 17
  • داشتن مدرک تافل یا آیلتس 6.5
  • درصورت داشتن معدل بالای 18 اگر نمره زبان شما پایین باشد می توانید پذیرش غیر مشروط شوید و یک ترم زبان بخوانید.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو در رشته های مختلف و مقطع تحصیلی شما متفاوت است. به عنوان مثال برای تحصیل در رشته موسیقی در مقطع لیسانس در دانشگاه تورنتو کانادا حدود 59 هزار دلار کانادا به صورت سالانه باید بپردازید و برای تحصیل در رشته مهندسی نیز حدود 61 هزار دلار به صورت سالانه هزینه آن می شود.

برای تامین نیاز ها و هزینه های تحصیل و زندگی خود می توانید از طریق بورسیه تحصیلی نیز اقدام کنید. البته کانادا از کشورهایی می باشد که به شما امکان کار دانشجویی در زمان تحصیل را می دهد که با آن می توان تا حدودی هزینه های تحصیل و زندگی را تامین کرد.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون

میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا

میزان شهریه باتوجه به مقطع تحصیل و رشته شما متفاوت است اما به صورت متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسناس در دانشگاه تورنتو کانادا حدود 36 تا 61 هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 24 هزار تا 65 هزار دلار کانادا و در مقطع دکترا نیز از 15 هزار تا 24 هزار دلار درسال هزینه دارد .

رشته های تحصیلی دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو رشته های مختلفی ازجمله علوم فنی مهندسی ، علوم پزشکی ، علوم انسانی و معارف و… از رشته های موجود در دانشگاه تورنتو می باشند .

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا در مقطع لیسانس

رشته تحصیلی در مقطع لیسانس هزینه در سال به دلار کانادا
مهندسی و علوم تجربی (مندسی ، پزشکی و…) 61000 هزار دلار کانادا
پرستاری 57000 هزار دلار
حقوق 54000 هزار دلار
امور مالی 47000 هزار دلار
هنر و معماری 56000 هزار دلار
موسیقی 59000 هزار دلار

 

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا در مقطع ارشد

رشته تحصیلی در مقطع ارشد هزینه در سال به دلار کانادا
داروسازی 59600 هزار دلار
پرستاری 56 هزار دلار تا 56800 هزار دلاار
مدیریت 65000 هزار دلار
علوم بهداشت 37000 هزار دلار تا 37700 هزار دلار
مدیریت ریسک مالی 44 هزار دلار
شغل های اجتماعی 34000 هزار دلار

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا در مقطع دکتری

رشته تحصیلی در مقطع دکتری هزینه در سال به دلار کانادا
دکترای حرفه ای حقوق 50000 هزار دلار تا 54000 هزار دلار
دکترای حقوق (sjd) 6200 هزار دلار
دکترای موسیقی 24900 هزار دلار
دکترای پرستاری 30000 هزار دلار
دکترای فلسفه 24900 هزار دلار
دکترای وزارت 15500 هزار دلار

 

مدارک موردنیاز برای پذیرش در دانشگاه تورنتو کانادا

  • ارائه مدارک هویتی مانند اثر انگشت و عکس
  • گواهی پزشکی سلامت فرد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک دیپلم و ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار
  • مدرک آیلتس با نمره بالا
  • گواهی تمن مالی از بانک به مبلغ 10 الی 11 هزار دلار کانادا
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه تورنتو

 

ددلاین درخواست برای دانشگاه تورنتو کانادا

ددلاین درخواست برای دانشگاه تورنتو کانادا تا 13 ژانویه هر سال می باشد که البته بهتراست قبل از انجام کارهای خود از ددلاین مشخص شده که دانشگاه آن را برای رشته و مقطع تحصیلی شما لحاظ کرده است مطلع شوید.

هزینه خوابگاه برای دانشگاه تورنتو کانادا چقدر است ؟

هزینه خوابگاه برای دانشگاه های تورنتو حدود 150 تا 250 دلار در ماه می باشد که به راحتی با کار دانشجویی 20 ساعت در هفته می توانید آن را تامین کنید.

دانشگاه های تورنتو و به صورت کلی دانشگاه های کانادا داری سیستم اموزشی بسیار خوبی می باشند و مدرک این دانشگاه ها از اعتبار بسیار خوبی دارا می باشد پس اگر قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید هرچه سریعتر اقدام کنید.

بهترین موسسه برای مشاوره مهاجرت ؟

تیم متخصص و قدرتمند ایران مهاجر شرایط شما را بررسی می کند و باتوجه به آن بهترین راه را برای مهاجرت کردن به شما پیشنهاد می کند و در صورتی که با روش پیشنهادی به شما برای مهاجرت موافق بودید می توانید مراحل مهاجرت را به کارشناسان ما بسپارید تا مهاجرتی راحت را داشته باشید.

ایران مهاجر دارای مشاوران حرفه و کاربلد می باشد که با سالها سابقه در این کار می توانند در هر زمینه مهاجرتی مانند ، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و… بهترین راه کرد را به شما ارائه دهند.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت از راهنمایی های این موسسه استفاده کنند و مهاجرتی راحت و بدون دردسر را داشته باشند.

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا نیز به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!