2024/03/29

بهترین بیزینس در کانادا (استارتاپ کانادا)

استارتاپ کانادا

بهترین بیزینس در کانادا (استارتاپ کانادا)

همیشه وقتی حرف از مهاجرت به کشوری مثل کانادا می شود، به دنبال آن بحث راه اندازی یک بیزینس در کانادا نیز به میان می آید. در واقع راه اندازی و یا خرید بیزینس یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا است. در این مقاله سعی ما بر این است که  بیزینس های مختلف را معرفی و توضیحات کامل در رابطه با نحوه مهاجرت را بیان کنیم.

از آنجایی که برای نشان دادن قابلیت اعضای یک جامعه برای انجام کنش‌های اقتصادی آزادی اقتصادی است می توان گفت کشور کانادا برای داشتن آزادی اقتصادی در رده دهم جهان قرار دارد و انگلیس و ایالات متحده را پشت سر خود می گذارد. شاخص آزادی اقتصادی یک کشور، جنبه های فرهنگی مختلفی مثل حقوق مالکیت، آزادی تجارت، آزادی کار، آزادی مالی، هزینه های دولت، آزادی سرمایه گذاری را در بر می گیرد. این نوع فضا و شرایط اقتصادی، بر فرهنگ تجارت تأثیر زیادی می گذارد بنابراین آزادی اقتصادی یکی از دلایل موفقیت استارت آپ ها در این کشور است.

نمونه هایی از استارتاپ های موفق در کانادا :

در زمینه کشاورزی :

  1. در سال 2010 شرکت Terramera در صنعت هوشمند سازی گیاهان تاسیس شد و حدود 80 میلیون دلار بودجه تا کنون به آن اختصاص داده شده است. حذف کودهای شیمیایی و استفاده کردن از سموم آلی گیاهی هدف اصلی این شرکت است که باعث می شود بازدهی و سلامت محصول چندین برابر افزایش یابد.
  2. در سال 2014 شرکت skaha remote sensing تاسیس و برنامه smart drop را معرفی کرد. قابلیت این پلتفرم، نمایش شرایط رطوبت خاک برای مزارع حتی باغهای انگور می باشد. همان طور که می دانیم قبلا به صورت تجربی کشاورزان می توانستند مقدار آب مورد نیاز محصولات خود را اندازه گیری کنند و یا از طریق رطوبت سنجهای دستی استفاده کنند درصد خطا برای مزارع بزرگ بالا بود. این پلتفرم بر روی افزایش راندمان و کاهش مصرف آب شیرین تاثیر به شدت بالایی دارد.

در زمینه غذا :

  1. در سال 2014 شرکت Ritual معرفی گردید. این استارتاپ مربوط به سفارش غذا و قهوه می باشد که شاغلین در شرکتها مخاطب هدف آن می باشد. سرمایه ای که این شرکت تا به امروز جذب کرده حدود 130 میلیون دلار است.
  2. در سال 2015 شرکت Platterz استارت خود را در تورنتو کانادا زد. قابلیت های قابل ارائه این استارتاپ به کاربران این است که برای رویدادها و جلسات کاری و غیر کاری مثل نهار تیمی، جلسات هیئت مدیره و… این امکان را داشته باشند غذای آماده را بتوانند از فروشندگان محلی تهیه کنند. به این طریق که مکان، زمان و تعداد افراد را برای رویداد مورد نظر مشخص می کنند و برای آن غذا سفارش می دهند.

مشتریان این پلتفرم استارتاپی در کانادا، facbook ,microsoft ,linkedin ,airbnb می باشند.

.بهترین بیزینس در کانادا (استارتاپ کانادا)

 

در زمینه تبلیغات :

  1. در سال 2008 شرکت hootsuite در ونکوور کانادا معرفی گردید. اگر شما به صورت حرفه ای دنبال کننده صفحات اجتماعی باشید و یا تبلیغات اینترنتی حرفه ای داشته باشید احتمالا اسم این شرکت استارتاپی را شنیده باشید و یا حتی امکان دارد از خدمات آن نیز استفاده کرده باشید. این پلتفرم در واقع یک سیستم مدیریت شبکه های اجتماعی می باشد. اقداماتی که این شرکت استارتاپی انجام می دهد شامل تولید محتوای بیزینس ها، تجزیه و آنالیز صفحات، امنیت و کمک به افزایش دادن مخاطبین صاحبان صفحات اجتماعی می باشد.
  2. در سال 2008 شرکت scribclelive در تورنتو کانادا معرفی شد. قابلیت های این پلتفرم استارتاپی راهکارهای بازاریابی محتوا می باشد. کاربر می تواند میزان تاثیرگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی را با کمک این پلتفرم بسنجد. برندهای معرفی مانند visa ,nba  ,oracle ,redbull مشتریان این پلتفرم استارتاپی هستند.

در زمینه  IT :

شرکت Databricks صاحب پلتفرمی می باشد که وظیفه آن جمع آوری داده ها و اطلاعات در فضای ابری می باشد. این پلتفرم در حیطه هوش مصنوعی نیز فعال است که خدمات آن شامل زمینه های مختلفی مثل تجزیه و تحلیل داده، تصویر سازی، امنیت اطلاعات سازمان، داشبردینگ، تحلیل اطلاعات بیزینسی و … می باشد.

برند H&M یکی از معروفترین مشتریان این استارتاپ موفق، است. از لحاظ ارزش گذاری نیز فاصله کمی با یونیکورن شدن دارد.

از جمله شهرهای کانادا که استارتاپ های موفق در آن واقع شده عبارتند از :

ونکوور :

یکی از بزرگ ‌ترین و شناخته شده ترین مراکز استارت آپ ها در کانادا این شهر بارانی در ساحل غربی کانادا می باشد. از جمله استارت آپ های مشهور جهانی مثل Hootsuite و Slack در این استان واقع شده اند. ونکوور از نظر گزارش جهانی اکوسیستم استارت آپ، به عنوان پانزدهمین شهر برتر جهان برای استارت آپ ها معرفی شده است.

این شهر تخفیف های مالیاتی استانی و فدرالی را دارا می باشد ، و همچنین با وجود داشتن نیروهای کار با استعداد و ماهر، آب و هوای مطبوع و معتدل، جای تعجب نیست که شرکت هایی از جمله آمازون و مایکروسافت در این شهر دفاتر خود را نموده اند.

تورنتو :

این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا شناخته می شود. مرکز فناوری، تجارت و صنعت کانادا شهر تورنتو است. این شهر با داشتن ۲.۸ میلیون نفر جمعیت و محل زندگی ۲۳۰ ملیت مختلف به عنوان پایتخت ملیت های مختلف جهان شناخته می شود. همچنین تورنتو لقب یکی از نوآورترین شهرهای جهان را به خود گرفته است.

تورنتو نیمی از جمعیت آن ریشه خارجی دارند و دلیل اینکه چند فرهنگی ترین شهرهای جهان است همین موضوع می باشد. که سبب  ایجاد جمعیتی کاملاً متنوع و جذاب و در نهایت، راه اندازی و فعالیت کردن استارت آپ های مختلف شده است.

در تورنتو و در زمینه تکنولوژی ۲.۵۰۰ تا ۴.۱۰۰ استارت آپ فعال فعالیت می کنند، و بزرگ ‌ترین مرکز نوآوری در جهان تورنتو می باشد. این شهر به عنوان یک شهر استارتاپی فوق العاده برای کارآفرینان در نظر گرفته می شود.

برای کارآفرینان اقلیت، بخصوص زنان بهترین مکان این شهر است،زنان ۱۲.۵٪ از شرکای شرکت های سرمایه گذاری در کانادا را شامل می شوند، و با توجه به نرخ ایالات متحده که ۶٪ است که این تعداد بیش از دو برابر ایالات متحده می باشد.

تورنتو حمایت زیادی از استارتاپ ها و کارآفرینان، می کند که در شبکه کارآفرینان آنتاریو که از بیش از ۱۳۰ سازمان غیرانتفاعی حمایت می کند این حمایت و پشتیبانی کاملا مشهود است. هدف این شبکه حمایت از استارتاپ ها در تمامی مراحل مختلف کاری آنها می باشد.

واترلو :

واترلو، در شصت مایلی غرب تورنتو شهری کوچک با جمعیت ۵۵۰،۰۰۰ نفری، می باشد. بر خلاف جمعیت کم آن ۱،۱۰۰ استارتاپ، در این شهر فعالیت می کنند که بالاترین تراکم در حیطه استارتاپ در هر منطقه ای از جهان است.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Compass عواملی مانند میزان رشد، بودجه، عملکرد و ارزش خروج، از جمله مزایای شروع کار در واترلو می باشد که سبب شده تا واترلو به بهترین اکوسیستم استارتاپ در جهان با رتبه 25 تبدیل شده است.

مونترال :

طبق گزارش Startup Compass مون یکی از 20 اکوسیستم استارتاپ برتر در جهان شهر مونترال شناخته شده است. این شهر با وجود داشتن فضای کسب و کار مختص به خود، تمام عوامل لازم برای رشد و ظهور شرکت های نوآور را دارد. حجم زیادی از استارتاپ ها در زمینه هوش مصنوعی نیز در این شهر واقع شده است.

کلام آخر

شما عزیزان برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد استارتاپ ها و ویزای آن، می توانید با تیم و موسسه مهاجرتی ایران مهاجر که در زمینه امور راه اندازی کسب و کار و استارت آپ در کانادا تجربه فراوانی دارند، ارتباط برقرار کنید و یک وقت مشاوره رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!