2024/04/19

معرفی انواع ویزاهای دائم و موقت کانادا

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا | ویزا‌های اقامت موقت و دائم کانادا کدام‌اند؟

ویزای کانادا

برای ورود به کشور کانادا می بایست هر یک از افراد دارای ویزا باشند و ویزا ها با توجه به هدف خود برای ورود به این کشور می تواند متفاوت باشند و ویزاها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

راهنمای کامل اخذ ویزای کانادا

ویزای مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله کانادا چیست؟

انواع ویزای کانادا

به صورت کلی ویزای کانادا به دو دسته تقسیم می شود ویزای موقت کانادا و ویزای دائم کانادا که هر کدام دارای شرایط متفاوتی می باشند.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزاهای موقت کانادا به فرد ایمن امکان را می دهند که فقط در مدت زمان مشخصی که توسط این کشور تعیین شده است در این کشور بمانند. این ویزاها اغلب دارای 6 ماه اعتبار می باشند . همچنین ویزای موقت کانادا به صورت یک بار ورود و چندبار ورود می باشد و به فرد اجازه اقامت موقت در این کشور را می دهند.در ادامه به بررسی انواع ویزای موقت کانادا می پردازیم :

  • ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا به شما این امکان را می دهد ک بعداز دریافت پذیرش از دانشگاه مدنظر خود با دریافت ویزای تحصیلی به صورت موقت تا پایان تحصیل خود در این کشور اقامت داشته باشید.از ویژگی های ویزای تحصیلی آن است که می توانید افرادی که تحت تکفل شما قرار دارند را از طریق این ویزا با خود همراه کنید و همچنین پس از پایان تحصیل نیز هنگامی که اعتبار ویزای تحصیلی شما تمام شد برای گرفتن ویزای کاری اقدام کنید.

  • ویزای توریستی

یکی از ویزاهای موقت کانادا ویزای توریستی می باشد که برای گردشگری و بازدید از این کشور به شما داده می شود ، مدت زمان این ویزا حدود 6 ماه می باشد و شما با دریافت این ویزا می توانید چندین بار وارد این کشور شوید و زمانی که اعتبار این ویزا تمام شد باید به کشور خود باز گردید.

  • ویزای تجاری

اگر به قصد تجارت می خواهید به کشور کانادا وارد شوید می توانید ویزای تجاری کانادا را دریافت کنید این ویزا 6 ماه اعتبار دارد و برای ملاقات های تجاری و شرکت در کنفرانس ها و… به افراد داده می شود.

  • ویزای زایمان

ویزای زایمان مخصوص خانم های بارداری می باشد که می خواهند در این کشور زایمان کنند و می توانند به صورت موقت تا زمان زایمان خود در این کشور بمانند همچنین از مزیت های این ویزا این است که کودکی که در این کشور متولد می شود شهروند آن محسوب می شود.

  • ویزای اهدای عضو

این ویزا به افرادی داده می شود که قصد اهدای عضو به شهروندان کانادایی را دارند . افراد می توانند حدود 6 ماه در این کشور حضور داشته باشند امکان تحصیل در این کشور را ندارند.

ویزای اقامت دائم کانادا

یکی از بهترین نوع ویزای کانادا ، ویزای اقامت دائم می باشد که شما با دریافت این نوع ویزا از تمامی حقوق شهروندی این کشور بهره مند می شوند. در ادامه به بررسی انواع ویزای دائم کانادا می پردازیم :

  • ویزای سرمایه گذاری

یک از راه های دریافت اقامت دائم ویزای سرمایه گذاری می باشد که فرد باتوجه به تمکن مالی که دارد می تواند در این کشور سرمایه گذاری کند و اقامت دائم کانادا را به دست آورد.

  • ویزای اکسپرس اینتری

این نوع ویزای به افرادی داده می شود که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار را دارند سیستم اکسپرس اینتری به صورت رقابتی می باشد و افراد بر اساس شرایط یک امتیاز کسبی می کنند که اگر امتیاز کافی را داشته باشند می توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند.

  • ویزای استارتاپ کانادا

این نوع ویزا به افرادی داده می شود که دارای تمکن مالی باشند و بتوانند کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنند . در این روش مهارجرت فرد باید یک بیزینس قوی داشته باشد و کسب و کاری را که می خواهد ارائه دهد نوآورانه و خلاقانه باشد و باعث افزایش اقتصاد کانادا شود.در صورت دریافت این ویزا شخص می تواند اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

کار در کانادا

تفاوت بین ویزای موقت کانادا با ویزای دائم ؟

افراد دارای ویزای موقت کانادا می توانند به صورت محدود و در مدت زمان مشخص مانند 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند . اما ویزای اقامت دائم این امکان را به فرد می دهد که بدون محدودیت به این کشور وارد یا خارج شود . همچنین مهم ترین تفاوت بین این دو ویزا این است که ویزای دائم به گونه ای می باشد که فرد از تمامی حقوق شهروندی که در این کشور وجود دارد بهره مند خواهد شد اما ویزای موقت در اکثر مواقع امکان کار و تحصیل را به فرد نخواهد داد.

آیا ویزای موقت بهتر است یا ویزای دائم؟ بهترین نوع ویزای کانادا ؟

نمی توان گفت که کدام یک از ویزاهای کانادا بهتر است ، زیرا هر ویزا شرایط خاصی را دارد و برای هر فرد باتوجه به شرایط و هدفی که دارد می تواند متفاوت باشد.

بهترین موسسه برای مشاوره مهاجرت ؟

تیم متخصص و قدرتمند ایران مهاجر شرایط شما را بررسی می کند و باتوجه به آن بهترین راه را برای مهاجرت کردن به شما پیشنهاد می کند و در صورتی که با روش پیشنهادی به شما برای مهاجرت موافق بودید می توانید مراحل مهاجرت را به کارشناسان ما بسپارید تا مهاجرتی راحت را داشته باشید.

ایران مهاجر دارای مشاوران حرفه و کاربلد می باشد که با سالها سابقه در این کار می توانند در هر زمینه مهاجرتی مانند ، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و… بهترین راه کرد را به شما ارائه دهند.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت از راهنمایی های این موسسه استفاده کنند و مهاجرتی راحت و بدون دردسر را داشته باشند.

ایران مهاجر

مشاوران مجرب ایران مهاجر همه روزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در بحث مهاجرت می باشند تا شما بتوانید مهاجرتی بدون ریسک و راحت را تجربه کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر که به بررسی انواع ویزای کانادا | ویزا‌های اقامت موقت و دائم کانادا کدام‌اند؟ پرداختیم نیز به شما کمک های لازم را کرده باشد. درصورت هرگونه سوال با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!