2024/03/28

مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

استارت اپ ویزا

معایب ویزای استارتاپ کانادا

اگر فردی قصد مهاجرت به کشور دیگر را داشته باشد باید با تحقیقات کامل پیش برود تا با مشکل رو به رو نشود. مهاجرت راه های مختلفی دارد که هر فردی بسته به توانایی هایش یکی از راه های مهاجرت را انتخاب می کند. یکی از این راه ها تهیه ویزای استارتاپ کانادا است که در این مقاله به ان می پردازیم.

ویزای استارتاپ کانادا

کانادا به دلیل داشتن امکانات عالی و سیاست هایی که دارد مورد توجه مهاجران بسیاری قرار می گیرد لذا افرادی که به دنبال مهاجرت  از طریق ویزای استارتاپ کانادا به این کشور هستند بیشتر به نکات مثبت ان تکیه کرده اند و از نکات منفی ان غافلند. کشور کانادا به دنبال ایده های نو و مبتکرانه است تا بتواند در سطح جهان مطرح بماند و هرسال برنامه های زیادی برای  این طرح دارد. اگر شما ایده ای نو و خلاقانه ای که به لحاظ اقتصادی به صرفه باشد, ارائه دهید می توانید ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنید و به عنوان صاحب ایده, اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنید. از این رو شما به کانادا سفر کرده وبا جذب سرمایه گذار ایده خود را عملی می کنید و اشتغال زایی به وجود می اورید. از ان جا که دانستن مزایا و معایب این نوع ویزا امری ضروری است, به ان می پردازیم.

ویژگی های استارتاپ

داوطلبان برای اخذ ویزای استارتاپ از یک تا پنج نفر می توانند اقامت بگیرند ولی در صورت اجرایی کردن شرایط . اگر یک گروه پنج نفره قصد دریافت ویزای استارتاپ را داشته باشند باید همه ان ها مسلط بر ایده باشند و اگر یکی از انها رد شود مابقی هم قبول نخواهند شد. هدف اصلی این ست که طرح یا ایده ارائه شده دقیق اجرا شود. مزیت این ویزا این است پس از گذراندن مراحل سخت پذیرش و پرداخت هزینه ها, شرایط راحت تری برای فرد ایجاد می شود که به راحتی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و دیگر مزیت ان این است که فرد میتواند ازای پس برای اقامت دائم اعضای خانواه خود اقدام کند.

استارتاپ کانادا

معایب ویزای استارتاپ

هر کشوری مزایا و معایبی دارد که برای مهاجرت اگاه بودن نسبت به ان ها از واجبات است. اگر به فاصله ای که میان ایران و کانادا وجود دارد دقت کرده باشید و با کشورهای دیگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که مسافت ان بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی است. برای مهاجرت به کانادا باید این موضوع را درنظر بگیرد که اگر هر بار قصد امدن به ایران را داشته باشید,دو الی سه روز در مسیر رفت و بازگشت خواهید بود.

بزرگترین عیب این ویزا, رد شدن پرونده فرد یا گروه متقاضی از طرف اداره مهاجرت چرا که گذراندن تمامی مراحل برای به اثبات رساندن ایده و طرح متحمل وقت ,هزینه و انژی زیادی بده و فرد را ناامید می سازد . به دلیل اینکه پایه و اساس ویزای استارتاپ کانادا ایحاد کسب و کار می باشد بایستی فرد متقاضی خیلی خلاقانه و با دقت ایده ای را ارائه دهد تا مورد پذیرش قرار بگیرد. لذا قبولی در این مورد بسیار سخت است واحتماد رد شدن نیز وجود دارد.

بهترین بیزینس در کانادا (استارتاپ کانادا)

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا؛ هفت نکته‌ای که باید بدانید2022

مزایای استارتاپ

هدف این ویزا بیزنسی است که با تمامی معیار های اداره مهاجرت کانادا منطبق باشد و شرایط اساسی برای شروع یک کار را داشته باشد که قبل از ورود به کانادا باید در برنامه استارتاپ بررسی و شروع شود.برای دریافت تاییدیه از کانادا گزارش کامل برنامه بایستی ارسال شود.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا

ابتدایی ترین و مهمترین بخش دریافت ویزای استارتاپ کانادا نامه حمایت از سازمان های مورد تایید دولت کانادا می باشد که در این امر مشاوران و وکلای حقوقی در موسسه ایران-کانادا طی مراجل دریافت ویزا فرد یا گروه درخواست کننده را راهنمایی می کنند.

1.کامل کردن فرم درخواست

2.جمع اوری مدارک مورد نیازی که اداره مهاجرت تعیین می کند

3.پرداخت هزینه ها : هزینه هایی پیش از ارسال فرم درخواست ویزا وجود دارد که باید قبل از درخواست پرداخت شوند از حمله : هزینه حق اقامت در کانادا –هزینه های مربوط به هر فرد(مدارک زبان, گواهی پلیس, مدارک پزشکی و…)- هزینه های بیومتریک( به طور تقریبی هر یک نفر85CAD وگروه های سه نفر یا بیشتر حداکثر255CAD وفرد و اعضای خانواده اش حداکثر 170CAD )

4.ارسال در خواست ویزا

مدارک مورد نیاز

  • اسناد مسافرتی و گذرنامه معتبر
  • مدارک زبان
  • نامه حمایت یکی از سازمان‌های مورد تأیید دولت کانادا
  • مدارک شناسایی و حقوقی (شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و…)
  • مدارک مربوط به فرزندان (در صورت وجود)
  • گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری متقاضی
  • دو قطعه عکس پرسنلی با کیفیت
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی : فرد توان اداره زندگی خود و خانواده اش را حداقل به مدت شش ماه داشته باشد.

 

مدارک اثبات مهارت های زبان

  • Speaking
  • Reading
  • Writing
  • Listening

.بهترین بیزینس در کانادا (استارتاپ کانادا)

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

از لحظه شروع تا زمان پایان دریافت ویزا 6 تا 12 ماه زمان دارید که بدین شرح می باشد: مدت زمان لازم جهت  تهیه و استاندارد سازی طرح تجاری‌ حدود یک ماه، مدت زمان بررسی مدارک و دریافت نامه تایید ازسمت  صندوق‌های سرمایه گذاری حدود یک تا سه ماه، و مدت زمان جهت دریافت ویزا پس از تکمیل مدارک در سفارت حدود 3 تا 12 ماه زمان می‌برد.

 

نحوه مهاجرت اعضای خانواده متقاضی استارتاپ

اگر اعضای گروه قصد داشته باشند که اعضای خانواده خود را به کشور کانادا ببرند می توانند از طریق ویزای استارتاپ کانادایی خود اقدام کنند و برای ان ها اقامت دائم بگیرند.همسر این افراد می توانند ازادانه در شغل مورد نظر خود فعالیت کنند و همچنین فرزندان ان ها در مدارس و دانشگاه های کانادا میتوانند تحصیل کنند.

 

جمع بندی

برای مهاجرت به کانادا راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله ما سعی کردیم یکی از راه ها که تهیه ویزای استارتاپ کاناداست را به شما ارائه دهیم و از مزایا و معایب ان بگوییم. طی ان چه گفته شد مشکلات تهیه ویزای استارتاپ با چالش های زیادی روبه رو هست که اگر مصرانه قصد دارید از این طریق مهاجرت کنید, لازم است ایده و طرح شما مبتکرانه باشد تا بتوانید از این طریق مهاجرت کنید و در ان کشور فعالیت کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!