2024/03/29

بررسی جامع تحصیل در دبیرستان ها و کالج های کانادا

مهاجرت به کانادا

بررسی جامع تحصیل در دبیرستان ها و کالج های کانادا

اگرقصد مهاجرت به کانادا با فرزندان خود را داشته باشید و یا می خواهید آنها را برای تحصیل در کالج های کانادا یا مدرسه های این کشور به آنجا بفرستید؛ هر دو فرصتی برای فرزندان شماست تا در سطح جهانی آموزش دیده و در یک  کشور پیشرفته ومحیط امن رشد کنند. در صورتی که قصد داشته باشید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوید، تحصیل در کالج های کانادا یکی از بهترین گزینه های است. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع مهارت محور بودن کالج های کانادا است.

تحصیل در کالج های کانادا

کالج بیشتر برای افرادی مناسب است که می خواهند سریع وارد بازار کار شوند زیرا کالج های کانادا دوره های مهارت محور هستند که با آموزش مهارت در کالج می توانید وارد بازار کار شوید. به همین دلیل تمرکز بر درس های تئوری در آنها کمتر است. بعضی از کالج های کانادا دوره های کارآموزی دارند وتحصیل در آنها بیشتر توصیه می شود.

مزایای تحصیل در کالج های کانادا

آسان بودن ورود به کالج های کانادا از بزرگترین مزیت  آن است . در مقایسه با دانشگاه، پذیرش در کالج ها ساده تر است، زیرا  نمره زبان برای ورود به کالج های کانادا پایین تر است. هچنین در یک محیط دو زبانه زندگی می کنید، با فرهنگ های مختلف آشنا می شوید و تحصیل و زندگی با کیفیت را تجربه خواهید کرد.

هزینه تحصیل در کالج های کانادا

شهریه کالج های کانادا بین 8 تا 16 هزار دلار در سال است. البته این هزینه به سطح دوره، دبیرستان، استان محل سکونت و سایر موارد بستگی دارد. علاوه بر این هر دانش آموز باید در طول دوران تحصیل برای بیمه درمانی خود نیز هزینه پرداخت کند و موارد هزینه زندگی در کانادا را هم باید در نظر داشته باشد.

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

لیست کالج های معتبر کانادا

پس از پایان تحصیل در کالج ها، دیپلم رسمی به شما داده می شود. کالج های سه استان کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و انتاریو از همه استان ها محبوب تر هستند. بعضی از کالج های معتبر در کانادا: کالج نظامی سلطنتی کانادا_کالج یادبود کایروپراکتیک کانادا_کالج Algonquin_دانشگاه OCAD کالج هنر و طراحی انتاریو_کالج هامبر_کالج جورج براون_ کالج شریدان_ کالج سنکا_ کالج سنتنیال تورنتو_ کالج اوکاناگان_ کالج کانستوگا_ کالج نایگارا_ کالج لانگارا_ کالج داگلاس دانسون_ کالج وستمونت مونترال_ کالج جورجیان_ کالج موهاوک_ کالج جامعه نوا اسکوشیا_ کالج جان آبوت_ کالج ریدر_کالج یوکون_ کالج فانشاو_ کالج آئورورا

شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا

شرایط تحصیل در کانادا برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار ایده آل می باشد . نظام آموزشی کشور کانادا دارای رتبه ممتازی در سطح دنیا بوده و دارای یک سیستم آموزشی فوق العاده قوی می باشد. دانشجویان بین المللی 14-19 ساله واجد شرایط تحصیل در دبیرستان در کانادا هستند. تمام دانش آموزان باید دارای درجه بالایی از تحصیل باشند و همچنین سطح بلوغ و انگیزه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند. بعضی  مدارس در کانادا زبان انگلیسی را  به عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش می دهند. یعنی  به دانش آموزان اجازه می دهند تا بدون توانایی زبان انگلیس وارد کشور کانادا شوند و پذیرش تحصیلی کانادا را به دست آورند. دانش آموزان بین المللی می توانند از دوره های تحصیلی یک تا چند ساله، در مدارس دولتی یا خصوصی در کانادا پذیرش دریافت کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دبیرستان های کانادا

برای تحصیل در دبیرستان های کانادا مدارک اولیه  نیاز است و فقط در زمان های خاصی می توان پذیرش دریافت کرد.مهلت درخواست برای پذیرش از دبیرستان ها پاییز و بهار است که البته بستگی به این دارد که برای این ترم ها افراد بتوانند ویزای خود را دریافت کرده باشند. نکته دیگر این است که ممکن است  ظرفیت بعضی از مدارس خاص، دیرتر یا زودتر از مهلت اعلام شده پر شود.در مجموع مهلت درخواست برای شروع در ماه فوریه حدود 30 نوامبر است و مهلت شروع تحصیل در پاییز در 30 ژوئن است. بنابراین هرچه زودتر درخواست خود را ارائه دهید، احتمال بیشتری برای دریافت پذیرش مدرسه و برای تعیین ایالت , شهر و دبیرستان های زیادتری خواهید داشت. برای اخذ پذیرش مدارک زیر مورد نیاز خواهد بود:

  • پاسپورت دارای اعتبار و اسکن آن
  • ارائه ریز نمرات دروس 3 سال اخیر مقطع تحصیلی شخص متقاضی
  • یک قطعه عکس 5 در 4.5
  • ارائه فرم پرداخت مبلغ ثبت نام
  • ارائه یک آدرس و مشخصات تماس و کدپستی شخص متقاضی
  • مشخصات والدین شخص متقاضی
  • ارائه فرم حمایت یکی از والدین شخص متقاضی

تحصیل در کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دبیرستان در کانادا

تحصیل در دبیرستان های کانادا عموما به زبان انگلیسی یا فرانسوی است البته  افرادی که به زبان فرانسوی تحصیل می نمایند زبان انگلیسی را نیز در کنار زبان فرانسوی آموزش خواهند دید. دانش آموزانی که قصد تحصیل در دبیرستان را دارند باید از سطح متوسط تا بالایی توانایی در زبان مورد نظر داشته باشند. اغلب پذیرش ها در دبیرستان های کانادا بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی صورت می پذیرد اما امکان دارد پس از پذیرش از دانش آموزی که دارای سطح پایینی از زبان است، خواسته شود که سطح زبان خود را تکمیل نماید که عمدتا فرد می تواند در دوره های آنلاین شرکت نماید.

 

مراحل پذیرش در دبیرستان های کانادا

دانش آموزان برای تحصیل در دبیرستان های کانادا بایستی ابتدا مرکز آموزش مورد نظر خود را انتخاب نمایند و فرد باید شرایط و جوانب ایالت و سیستم اموزشی  را بررسی کند. در مرحله بعدی دانش آموز باید درخواست پذیرش دهد که در صورت داشتن شرایط لازم به درخواست متقاضی پاسخ مثبت داده خواهد شد. سپس متقاضی باید کل هزینه سال تحصیلی در دبیرستان را پرداخت نماید تا موفق به اخذ اصل پذیرش تحصیلی شود. فرد متقاضی می تواند در این مرحله با پذیرش تحصیلی از دبیرستان مورد نظر برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام نماید.

مزایای تحصیل در دبیرستان کانادا

دانش آموزان می توانند با تحصیل در این مدارس دسترسی به فناوری مدرن داشته باشند. به طور کلی  رویکرد مدارس کانادا متعهد و یادگیرنده است که در عمل به دانش آموزان انتقال می دهند. افراد می توانند با تحصیل در دبیرستان های کانادا از تجربه ی یادگیری مثبت و متناسب با نیاز های خاص خود بهره ببرند. دیپلم دبیرستان های کانادا از نظر دانشگاه ها و کالج های این کشور دیپلم مورد تایید است که البته با توجه به اعتبار مدارس کانادا امکان تحصیل در برخی از دانشگاه های دنیا بدون نیاز به شرکت در آزمون و تنها با مدرک دیپلم کانادایی امکان پذیر خواهد بود.

سخن پایانی

یکی از راه های پر طرفدار برای مهاجرت, تحصیل در دبیرستان های کانادا در طی سال های اخیر شناخته شده است. کشور کانادا نیز از نظر امنیت و آرامش فوق العاده ای برای سنین زیر 18 سال برخوردار است و افراد با سنین پایین تر از شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برخوردار هستند.  شما عزیزان  می توانید با موسسه ایران مهاجر به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و در خصوص تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف از جمله تحصیل در دبیرستان های کانادا از کارشناسان متخصص  مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!