2024/04/24

برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کارافرینی کانادا

برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کلمه کارآفرینی به انگلیسی Entrepreneurship  گفته می شود و به این معنی است که علاوه بر تاسیس بیزنسی در کانادا،  سرمایه گذارمی بایست برای افراد کانادایی ایجاد شغل نماید. اصلی ترین شرط برای مهاجرت  و کارآفرینی در کانادا داشتن سوابق مدیریتی سطح بالا یا مالکیت بیزنس در کشور خود می باشد. برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا شخص می بایست طرح تجاری یا بیزنس پلن جدیدی را ارائه کند. در برخی استان ها استخدام حداقل 1 نفر مقیم یا شهروند کانادایی و در برخی استان ها استخدام 2 نفر از الزامات برنامه کارافرینی در کانادا است. البته شخص سرمایه گذار از سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و دارایی خود می تواند امتیاز کسب نماید. در حال حاضر ویزای کارآفرینی کانادا به شخص سرمایه گذار اقامت کاری 1 ساله یا 2 ساله می دهد. در برخی از استان ها شخص سرمایه گذار قبل از انجام پروسه می بایست سفری به کشور کانادا و استان مورد نظر داشته باشد. در تمامی برنامه های کارافرینی در کانادا همسر و فرزندان زیر 22 سال شخص به عنوان همراه می توانند در پرونده شخص اصلی قرار گیرند. بنابراین لازم است شرایط هر استان را بدانید. در این مقاله با ما همراه باشید تااز این برنامه ها مطلع شوید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی

برنامه کارافرینی در کانادا در هر استان شرایط خاص خود را دارد، سرمایه گذاران بسته به اینکه در کدام استان سرمایه گذاری و کارآفرینی  انجام می دهند، نیاز به ارائه مدارک متفاوتی دارند. در برخی برنامه های استانی مانند استان منیتوبا، ساسکاچوآن و… شخص می بایست قبل از انجام پروسه، سفر توریستی به این استان ها داشته باشد.  مدارک مورد نیاز برای این برنامه  داشتن مدرک زبان CLB 4-5 و مدارک تحصیلی حداقل دیپلم یا حداقل مدرک کاردانی است.

کارافرینی کانادا

شرایط برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

داشتن سابقه کاری حداقل 3 سال مالکیت بیزنس یا 4 سال سابقه مدیریت سطح بالا می باشد. در این برنامه افراد زیر 64 سال می توانند امتیازات لازم را دریافت نمایند. داشتن مدرک زبان در حد  CLB 4و مدرک تحصیلی کاردانی مهم است. اگر شخص سرمایه گذار مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارد و آخرین مدرک تحصیلی وی دیپلم باشد باید نشان دهد که مالکیت 100% بیزنس را در کشور خودش داشته است. برنامه کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا به دو صورت است؛

حالت اول: میزان سرمایه گذاری پایین تر است شخص سرمایه گذار در شهر های کوچک و کم جمعیت این استان می تواند سرمایه گذاری کند.

حالت دوم: میزان سرمایه گذاری بیشتر است شخص سرمایه گذارمی تواند در تمامی بخش های استان سرمایه گذاری کند.

برای سرمایه گذاری در شهرهای کوچک و کم جمعیت بریتیش کلمبیا بایستی شخص حتما یک بار به کانادا سفر کند. میزان دارایی سرمایه گذاران در برنامه کارآفرینی شهرهای کوچک بریتیش کلمبیا حداقل 300 هزار دلار کانادا می باشد و میزان سرمایه گذاری آنها در کانادا حداقل 100 هزار دلار کانادا است. در این حالت شخص باید مالکیت کل یا حداقل 51% از بیزنس  در کانادا را داشته باشد. میزان دارایی کارآفرینان در برنامه کلی استان بریتیش کلمبیا حداقل 600 هزار دلار کانادا است و حداقل سرمایه گذاری شخص می بایست 200 هزار دلار کانادا باشد. در این حالت مالکیت حداقل 33% از بیزنس موجود در کانادا را واجب است. یکی دیگر شرایط برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا استخدام 1 نیروی کار مقیم یا تبعه کانادا است. با کارآفرینی در این استان می توان  یک اقامت کاری 2 ساله دریافت کرد.

 

شرایط برنامه کارافرینی ساسکاچوان

برنامه کارآفرینی در استان ساسکاچوان در محدوده سنی 20 تا 54 سال می باشد. در این برنامه شخص سرمایه گذار می بایست یک سفر توریستی حداقل 5 روزه داشته باشد. داشتن سابقه کاری حداقل 4 سال در زمینه کارآفرینی یا سابقه کاری در بخش کشاورزی و داشتن مدرک زبان حداقل  CLB 4از شروط اصلی این برنامه است. در این برنامه داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی مهم نیست ولی داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی به شخص امتیاز بیشتری می دهد. شخص می بایست حداقل 550 هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد. میزان سرمایه گذاری در مرکز استان ساسکاچوان حداقل 300 هزار دلار کانادا و در شهر های کوچک و سایر شهرهای استان ساسکاچوان حداقل 200 هزار دلار کانادا است. در برنامه کارافرینی در کانادا در استان ساسکاچوان نیز شخص اقامت کاری حداقل 1 ساله دریافت می نماید.

شرایط برنامه کارآفرینی نوااسکوشیا

در برنامه کارآفرینی نوااسکوشیا نیاز به ارائه سوابق مالکیت بیزنس و مدیریتی سطح بالا می باشد. شخص باید حداقل 3 سال سابقه مالکیت بیزنس یا مدیریتی سطح بالا ارائه نماید. این برنامه برای افرادی که در سن 21 تا 55 سال قرار دارند مناسب است. همچنین شخص می بایست حداقل 600 هزار دلار کانادا دارایی داشته باشد و حداقل 150 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری نماید. از طرفی مدرک زبان حداقل   CLB 5و مدرک تحصیلی حداقل دیپلم حائز اهمیت است. شخص سرمایه گذارباید حداقل 33% از سهام بیزنس موجود در کانادا را داشته باشد ومی تواند در ابتدا یک اقامت کاری حداقل 1 ساله دریافت کند.

مهاجرت به کانادا

شرایط برنامه کارآفرینی اونتاریو کانادا

برنامه کارافرینی در کانادا در استان اونتاریو مانند برنامه استان برتیش کلمبیا دو حالت دارد.  حالت اول: میزان سرمایه گذاری بیشتر است، شخص می بایست فقط در شهر تورنتو سرمایه گذاری کند.

حالت دوم: میزان سرمایه گذاری کمتر است، شخص می تواند در کل استان اونتاریو به جز تورنتو سرمایه گذاری کند.

از شروط اصلی این برنامه داشتن سابقه کاری مالکیت بیزنس یا مدیریت سطح بالا به مدت حداقل 2 سال در 5 سال گذشته و مدرک زبان حداقل  CLB 4می باشد. مدارک تحصیلی دانشگاهی به شخص امتیاز بیشتری می دهد. در برنامه استان اونتاریو برای سرمایه گذاران محدودیت سنی خاصی تعیین نشده است.

میزان دارایی سرمایه گذاران در کارآفرینی استان اونتاریو در شهر تورنتو 800 هزار دلار کانادا و میزان سرمایه گذاری شخص 600 هزار دلار کانادا است. در برنامه کارآفرینی در کل استان اونتاریو به جز شهر تورنتو میزان دارایی شخص سرمایه گذار 400 هزار دلار کانادا و میزان سرمایه گذاری وی 200 هزار دلار کانادا باید باشد. در کارآفرینی شهر تورنتو سرمایه گذار باید دو نفر را استخدام نماید و در صورت راه اندازی بیزنس جدید داشتن سفر توریستی الزامی است و همچنین در برنامه کارآفرینی در سایر شهرها شخص می بایست 1 نفر را استخدام نماید. داشتن حداقل 33% از سهام بیزنس در کانادا از دیگر شرایط برنامه کارآفرینی اونتاریو کانادا است. در برنامه کارآفرینی استان اونتاریو کانادا شخص اقامت کاری 2 ساله اخذ می نماید.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

شرایط برنامه کارآفرینی در استان کبک

این برنامه کارآفرینی از ابتدا به شخص سرمایه گذار اقامت دائم کانادا را می دهند که البته این برنامه در حال حاضر توسط دولت بسته شده است و قوانین جدید هنوز اعلام نشده است. از شرایط برنامه کارآفرینی در استان کبک می توان به داشتن سرمایه حداقل 2 میلیون دلار کانادا اشاره نمود. در برنامه کارآفرینی کبک شخص می بایست حداقل 1 میلیون و 200 هزار دلار کانادا را سرمایه گذاری می نمودند. البته به علت بالا بودن مبلغ سرمایه گذاری برخی از بانک های کانادایی به عنوان واسطه بین شخص سرمایه گذار و دولت قرار می گرفتند و بانک این سرمایه گذاری را انجام می داد و شخص سرمایه گذار مبلغ 350 هزار دلار کانادا به بانک مورد نظر پرداخت می نمود. شخص سرمایه گذار از سابقه کار مدیریتی، تحصیلات دانشگاهی و مدرک زبان می توانست امتیاز کسب نماید.

مقالات مرتبط:

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

سریعترین روشهای مهاجرت به کانادا 2022

ویزای کارآفرینی در کانادا 2022

شرایط اخذ ویزا و اقامت دائم ، مهاجرت کارآفرینی کانادا

 

سخن پایانی

شرایط سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کانادا دراین مقاله مورد بررسی قرار گرفت. مهمترین موضوع برای سرمایه گذار داشتن سوابق کاری بیزنسی یا مدیریتی سطح بالا است و یکی از اصلی ترین مراحل برنامه کارافرینی در کانادا طراحی بیزنس پلن و طرح تجاری است. در برنامه های کارآفرینی در کانادا همسر و فرزندان زیر 22 سال شخص می توانند در پرونده شخص اصلی به عنوان همراه قرار گیرند. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد مهاجرت به کانادا و شرایط سرمایه گذاری در کانادا کسب نموده باشید. برای کسب اطلاعات تکمیلی شما عزیزان می توانید با موسسه ایران مهاجرتماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!