2024/04/27

کاهش سهمیه ویزای تحصیلی کانادا:

کاهش ظرفیت پذیرش تحصیل در کانادا

کاهش سهمیه ویزای تحصیلی کانادا:

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده مارک میلر (Marc Miller)، وزیر مهاجرت کانادا، روز دوشنبه اعلام کرد، کانادا برای ورود دانشجویان بین المللی به این کشور یک سقف ملی وضع می‌کند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که در این اصلاحات، با هدف تثبیت رشد و کاهش تعداد مجوزهای صادر شده به 360 هزار مجوز در سال 2024 است.

میلر در حین سخنرانی در نشست کابینه لیبرال  اعلام کردکه طی دو سال آینده آمار پذیرش دانشجو 35 درصد کاهش می‌یابد. وی گفت:

به منظور حفظ سطح پایدار اقامت موقت در کانادا، و همچنین برای اطمینان از عدم رشد بیشتر در تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا برای سال 2024، ما سقف پذیرش درخواست ملی را برای یک دوره دو ساله تعیین می کنیم. برای سال 2024، انتظار می‌رود این منجر به تایید حدود 364000 مجوز مطالعاتی شود – یعنی کاهشی 35 درصدی نسبت به سال 2023.

این سقف برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا اعمال نخواهد شد. آن دسته از افرادی که به دنبال درخواست مجوز تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه بودند نیز معاف خواهند شد. این اقدامات موقتی است و قرار است تا دو سال ادامه داشته باشد.”

 

تاثیر ظرفیت پذیرش در استان‌های مختلف کانادا:

وی افزود: در حالی که این سقف ملی است، اما در استان‌های مختلف به صورت متفاوت اعمال می‌شود. به عنوان مثال، استان‌هایی که”بیشترین رشد ناپایدار” را در پذیرش دانشجوی بین‌المللی داشته‌اند، مجبور خواهند بود میزان پذیرش دانشجو را بیش از سایر استان‌ها کاهش دهند.

میلر افزود: «با در نظر گرفتن انصاف به هر استانی یک سقف پذیرشی براساس جمعیت اختصاص خواهیم داد» و گفت: «برخی استان‌ها شاهد کاهش بسیار چشم‌گیرتری خواهند بود».

میلر گفت که قبلاً با دولت‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا “بحث‌های سازنده ای” داشته است. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بخشی از سقف را به هر استان و قلمرو اختصاص می‌دهد. سپس تخصیص دانشجویان بین‌المللی مجاز را در بین مؤسسات آموزشی تعیین شده توزیع می‌کند.

از روز دوشنبه، دانشجویان بالقوه‌ای که برای مجوز تحصیل کانادا درخواست می‌دهند، باید گواهی نامه‌ای از استان یا قلمرو مربوطه ارائه دهند. دولت فدرال از هر یک از استان‌ها و قلمرو‌های کانادا می‌خواهد که فرآیندی را برای صدور گواهی نامه ایجاد کنند.

تاثیرات در مجوزهای کارباز:

دولت روز دوشنبه همچنین تغییرات گسترده‌ای را در برنامه اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی اعلام کرد، برنامه‌ای که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد پس از اتمام مدرک خود در کانادا کار کنند. میلر گفت: «از 1 سپتامبر، مجوزهای کار در مقطع کارشناسی ارشد دیگر برای مدل های مؤسسات دولتی و خصوصی در دسترس نخواهد بود.»

وی افزود: در هفته‌های آینده اعلام می‌کنیم که مجوز کار آزاد فقط برای همسران دانشجویان بین‌المللی ثبت‌نام شده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین رشته‌های حرفه‌ای مانند پزشکی و حقوق مجاز خواهد بود.

وی گفت: “همسران دانشجویان بین المللی که در سایر مقاطع تحصیلی از جمله برنامه های کارشناسی و کالج ثبت نام کرده اند، دیگر واجد شرایط نخواهند بود.”

افزایش تمکن مالی برای دانشجویان:

سقف مقدار پولی که دانشجویان بین‌المللی برای اثبات داشتن دریافت مجوز تحصیلی نیاز دارند، دو برابر شده است.

در حال حاضر، متقاضی ورود به کانادا باید حداقل 10،000 دلار در حساب بانکی خود نشان دهد تا ثابت کند که می‌تواند با هزینه های زندگی در کانادا مطابقت داشته باشد. در سال 2024، این مبلغ به 20،635 دلار افزایش خواهد یافت. این مبلغ علاوه بر شهریه‌ای است که دانشجویان بین المللی می‌پردازند.

دانشجویان بین المللی در حال حاضر در کانادا و همچنین متقاضیانی که از 7 دسامبر 2023 درخواست مجوز تحصیلی را ارسال کرده‌اند، می‌توانند تا آوریل 2024 بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.

منبع خبر: globalnews.ca

 

 

error: Content is protected !!