2024/04/26

کاهش حداقل امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کاهش حداقل امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

جدیدترین خبرها نشان می‌دهند که دولت فدرال کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که به تاریخ 19 دسامبر برگزار شد برای 3200 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا آن‌ها بتوانند تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند؛ حداقل امتیاز این متقاضیان برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا 469 بوده است که نسبت به پذیرش 11 دسامبر حکایت از کاهش 3 امتیازی دارد. کاهش حداقل امتیاز را می‌توان به فاصله‌ی کم بین پذیرش 19 دسامبر و 11 دسامبر مرتبط دانست.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA ( دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده کرد: 14 نوامبر 2019 راس ساعت 08:41:33 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 469 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 19 دسامبر 2019 دعوتنامه دریافت کرده‌اند. اداره مهاجرت تا اینجای سال 2019 که چند روزی بیش از آن باقی نمانده است 85,300  دعوتنامه صادر کرده است. این رقم نسبت به سال 2018، 4,500 دعوتنامه کمتر است و بدین ترتیب هنوز رکورد سال 2018 شکسته نشده است.

 

پذیرش امروز باز هم به ما یادآوری کرد که متقاضیان اکسپرس انتری که امتیاز پایین دارند هم می‌توانند دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم یا ITA را دریافت کنند. متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS امتیاز ناکافی دارند می‌توانند چشم امید خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی بدوزند و با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند. لازم به ذکر است چندین استان کانادا مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری دارند. مثلا ساسکاچوان در 26 سپتامبر از 404 متقاضی دعوت کرد. منیتوبا هم در 25 سپتامبر برای 15 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه کنند. در ادامه به نمونه‌های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کردند توجه نمایید:

 

شاپرک و بابک به ترتیب 32 و 33 ساله هستند. هر دو فوق لیسانس دارند و با شرکت در آزمون آیلتس توانستند نمره‌ی بالایی که حاکی از یشرفته بودن سطح زبان انگلیسی شان داشت کسب کنند. شاپرک در خارج از کانادا چهار سال به عنوان دیتا ساینتیست مشغول به کار بوده است. او متقاضی اصلی بود و با داشتن 469 امتیاز توانست در پذیرش 19 دسامبر دعوتنامه دریافت کند.

 

دانیال 29 ساله است و فوق لیسانس دارد. او چهار سال به عنوان تحلیلگر کسب و کار در خارج از کانادا مشغول به کار بوده است. او در آزمون زبان CELPIP شرکت کرد و توانست در هر چهار مهارت زبانی نمره‌ی بالا کسب کند. با اینکه دانیال تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل اما با داشتن 469 امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی توانسته در پذیرش 19 دسامبر دعوتنامه دریافت کند.

 

سارا 30 ساله است و لیسانس دارد. خارج از کانادا سه سال به عنوان هماهنگ کننده‌ی امور اداری مشغول به کار بوده است؛ او در آزمون زبان فرانسه TEF شرکت کرده و توانست در مهارت قرائت 275 نمره، در مهارت نوشتن و مکالمه 400 نمره و در مهارت شنیداری نمره 30 کسب کند. او همچنین در آزمون آیلتس نیز شرکت کرد و در مهارت قرائت نمره‌ی 3.5 و در سه مهارت دیگر نمره‌ی 5 کسب کرد. سارا همچنین یک خواهر دارد که ساکن اتاوا است. او با داشتن 469 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانسته در پذیرش دیروز مورخ 19 دسامبر 2019 دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!