2024/04/26

مهاجران PNP و CEC عملکرد بهتری در بازار کار کانادا دارند

مهاجران PNP و CEC عملکرد بهتری در بازار کار کانادا دارند

طی مطالعه‌ی جدیدی که Statistics Canada با همکاری اداره‌ی مهاجرت کانادا انجام داده مشخص شده است که مهاجرانی که از طریق دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی یا برنامه‌ی مهاجرت استانی اقامت دائم کانادا گرفته‌اند نسبت به مهاجرانی که از طریق Foreign Skilled Worker Program (FSWP) و Quebec Skilled Worker Program (QSWP) موفق به اخذ اقامت دائم شده‌اند عملکرد بهتری در بازار کار کانادا دارند. در 18 آگوست Statistics Canada دو مطالعه‌ی جدید منتشر کرد؛ مطالعه‌ی دوم به این می‌پردازد که استخدام از قبل تعیین شده و سابقه‌ی کار متقاضی مهاجرت در کانادا چه تبعات اقتصادی برای وی در پی دارد.

 

اما چرا مهاجران PNP و CEC عملکرد بهتری در بازار کار کانادا دارند؟

علت این است که این دسته از مهاجران احتمالا قبل از اینکه اقامت دائم بگیرند در کانادا کارگر موقت بوده‌اند. کارگران موقت خارجی به خوبی می‌دانند که در بازار کار کانادا چه انتظاراتی از آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این بسیاری از کارگران خارجی نیز قبلا در کانادا دانشجو بوده‌اند و ویزای PGWP دریافت کرده‌اند. به همین دلیل چندین سال در کانادا زندگی کرده‌اند و می‌دانند که کارفرمایان کانادایی به دنبال چه هستند و در ضمن دانش زبانی خود را هم بهبود بخشیده‌اند.

 

این حاکی از این نکته است که تحصیل در کانادا مزایای گوناگونی دارد: به غیر از اخذ مدرک معتبر و جهانی، سابقه‌ی کار کانادایی نیز یکی از مزایای افرادی است که قبلا در کانادا تحصیل یا کار کرده‌اند. این مطالعه همچنین مشخص کرده است که دو سوم افرادی که از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی یا دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی اقامت دائم کانادا گرفته‌اند کارگر خارجی موقت بوده‌اند. از سوی دیگر، تنها یک چهارم متقاضیانی که از طریق FSWP  یا QSWP اقامت دائم گرفته‌اند قبلا کارگر خارجی موقت بوده‌اند.

 

گفتنی است روز به روز به اهمیت داشتن سابقه‌ی تحصیل و کار در کانادا برای مهاجرت موفقیت آمیز و اخذ اقامت دائم کانادا افزوده می‌شود. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که داشتن سابقه‌ی کار در کانادا نشانگر قابل اعتمادی از موفقیت و خوگیری متقاضی در بازار کار کاناداست. 95 درصد مهاجرانی که از طریق دسته‌ی تجربه کانادایی و 93 درصد مهاجرانی که از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی به کانادا مهاجرت کرده‌اند در اولین سال پس از اخذ اقامت دائم کانادا کار پیدا کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!