2024/04/26

تجربه‌ی کانادایی: دعوت از ۴,۷۵۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

تجربه‌ی کانادایی: دعوت از ۴,۷۵۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتاری از 4750 متقاضی دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی دعوت کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که در تاریخ هفتم ژانویه دومین پذیرش اکسپرس انتری با فاصله‌ی دو روز در هفته‌ی اول سال جدید میلادی برگزار شد و برای 4,750 متقاضی دسته‌ی تجربه کانادایی (CEC) دعوتنامه صادر شد. حداقل امتیاز این متقاضیان 461 بوده است. همچنین در ششم ژانویه مجموعا 250 متقاضی با حداقل امتیاز 813 دعوت شدند.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری  سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

در سیستم CRS عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

کانادا سال جدید میلادی را با برگزاری پذیرشی در تاریخ ششم ژانویه آغاز کرد و برای متقاضیانی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 813 امتیاز داشتند.

 

متقاضیانی که از طرف یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری انتخاب می‌شوند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می‌شود و به همین خاطر حداقل امتیاز پذیرش‌های مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش‌ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 250 متقاضی دعوت شده هم اکنون می‌توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. بدین ترتیب از ابتدای آغاز سال جاری میلادی یعنی 2021 مجموعا 5000 دعوتنامه از طریق اکسپرس انتری صادر شده است.

 

در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده شده است: 12 سپتامبر 2020 راس ساعت 20:46:32 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه بندی 461 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها موفق به دریافت دعوتنامه شده‌اند.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از یک زوج که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

فلور 30 ساله است و پرستار می‌باشد؛ وی مدرک لیسانس دارد و در ایران سه سال سابقه‌ی پرستاری دارد. شوهر فلور جوشکار 31 ساله‌ای‌ست که پنج سال سابقه کار و یک گواهی فنی هم دارد. هر دو نفر در کانادا در مشاغل خود کار کرده‌اند. خواهر فلور در کانادا اقامت دائم کانادا دارد. نمره‌ی زبان انگلیسی فلور در تمام مهارت‌های زبانی CLB 9 بوده است. نمره‌ی زبان انگلیسی شوهرش هم در دو مهارت خواندن و نوشتن CLB 8 و در دو مهارت مکالمه و درک مطلب شنیداری CLB 9 بوده است. فلور متقاضی اصلی بود؛ این زوج مجموعا 482 امتیاز گرفتند و در نتیجه در پذیرش اکسپرس انتری موفق به دریافت دعوتنامه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!