2024/05/02

تغییرات در برنامه کبک: متقاضیان ثبت نشده باید چکار کنند؟

اداره مهاجرت کبک تغییرات گسترده‌ای را در برنامه نیروی متخصص اجرا کرد و همچنین لیست رشته‌های مورد نیاز را نیز تغییر داده است.

این تغییرات باعث نگرانی برخی از موکلین شده است و باعث شده است که آن‌ها تلاش کنند شرایط خود را واضح‌تر کنند. این مطلب کوتاه در این باره است.

 

باید توجه کرد که هنوز نمی توان به صورت قطعی نتیجه گرفت که این تغییرات مانع از موفقیت شماست یا خیر. گاهی در این تغییر شرایط که تهدیدآمیز به نظر می‌رسند می‌توان نکات مثبتی را نیز دید. بنابراین توصیه می‌شود که صبور باشید تا جزئیات بیشتری مشخص شود.

 

برای روشن‌تر شدن منظور، توجه شما را به سیستم ورود سریع فدرال که اداره مهاجرت کبک در صدد کپی کردن آن در کبک است جلب می‌کنیم. در آن سیستم که برای سه برنامه فدرال و البته بیشتر برای برنامه نیروی متخصص فدرال پرونده جذب می‌شود، سیستم امتیازدهی به پروفایل‌ها دراکسپرس انتری با سیستم امتیازدهی در برنامه نیروی متخصص فدرال کاملا متفاوت است. برای قبولی در برنامه‌ی نیروی متخصص فدرال باید ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنید. این در حالی است که در سیستم انتخاب یا همان نظرسنجی اکسپرس انتری صحبت از صدها امتیازاز مجموع ماکزیمم ۱۲۰۰ امتیاز است که بر اساس تعداد مورد نیاز در هر دو هفته دارندگان بالاترین امتیازات در سیستم انتخاب می‌شوند تا پرونده خود را برای بررسی بفرستند. کارایی این امتیازبندی تنها تا زمان انتخاب و امکان ارسال پرونده به فدرال است.

 

کبک هنوز در مورد شیوه‌ی امتیازبندی سیستم انتخاب پرونده خود اظهار نظری نکرده است و این نکته مجهول باقی مانده است.

از طرفی دیگر تفاوت مهمی بین برنامه نیروی متخصص فدرال و کبک وجود دارد و آن این است که در فدرال رشته‌ها امتیاز ندارند. با توجه به تاکیدی که بر امتیاز دهی به رشته های فنی دارند بعید است که سیستم امتیازدهی در اکسپرس انتری کبک مانند فدرال برای همه رشته‌ها یکسان باشد. این یکسان نبودن می‌تواند در دادن امتیاز ویژه در سیستم انتخاب EOI به برخی رشته‌ها باشد.

 

error: Content is protected !!