2024/04/28

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از ۶۵۴ متقاضی برگزار شد

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از ۶۵۴ متقاضی برگزار شد

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی را دیروز مورخ دهم فوریه 2021 برگزار کرد و برای متقاضیانی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 720 امتیاز داشتند.

 

تنها متقاضیانی دعوت شدند که از طرف برنامه‌ی مهاجرت استانی یا PNP انتخاب شده بودند و علت اینکه حداقل امتیاز هم اینقدر بالا بوده همین است. متقاضیان که از طرف یکی از استان‌ها انتخاب شوند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می‌شود و به همین خاطر است که حداقل امتیاز پذیرش‌های مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش‌ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 250 متقاضی دعوت شده هم اکنون می‌توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر اساس امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می‌شود. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده‌ی tie-break استفاده می‌شود: در آخرین پذیرشی که برگزار شده بود متقاضیانی که امتیاز آن‌ها در CRS یا سیستم جامع رتبه بندی 720 و بالاتر بود می‌بایست پروفایل خود را قبل از چهاردهم آگوست 2020 راس ساعت 6:51:00 ارائه می‌کردند. قرار است سال 2021 سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال‌های آتی بالاتر برده است.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از یک زوج متاهل که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

 

وحید و مهسا زن و شوهرند و به ترتیب 34 و 31 سال دارند. هر دو مدرک لیسانس دارند و در آزمون آیلتس شرکت کرده و در مهارت شنیداری نمره‌ی 8 و در مهارت‌های دیگر نمره 7 گرفته‌اند. مهسا سه سال اخیر را به عنوان برنامه نویس کامپیوتر مشغول بوده است و همسرش وحید هم طی چهار سال گذشته در بخش امور مالی کار می کرده است. نه وحید و نه مهسا تا به حال در کانادا نه کار نکرده‌اند نه تحصیل. مهسا متقاضی اصلی بود و با 421 امتیاز باعث شد هر دو وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. مهسا سپس از طرف استان انتاریو notification of interest دریافت کرد و توانست از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو درخواست انتخاب شدن ارائه کند. امتیاز مهسا در سیستم جامع رتبه بندی به 1021 رسید و بدین ترتیب در پذیرش دیروز دهم فوریه توانست دعوتنامه برای ارائه‌ی درخواست جهت دریافت اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!