2024/04/27

مخالفت ترودو با صدور پاسپورت واکسن

مخالفت ترودو با صدور پاسپورت واکسن

به گفته‌ی ترودو این عمل ممکن است باعث ایجاد تفرقه‌افکنی در جامعه و کشور شود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، با ارائه‌ی یک دید اجمالی از برنامه‌های آینده خود در مصاحبه با رویترز، اعلام کرد که قصد ندارد طبق خواسته مخالفینش عمل کند و از مسئولیت شانه خالی کند و می‌خواهد برای چند سال آینده به کانادایی‌ها خدمت کند.

 

با توجه به اینکه لیبرال‌ها در اقلیت مجلس عوام قرار دارند، این بدان معناست که اگر مخالفین ترودو از او حمایت نکنند سقوط خواهد کرد.

 

بر همین اساس لیبرال‌های ارشد معتقدند که آن‌ها انتظار دارند انتخابات دوره‌ای امسال برگزار شود و برخی به طور خصوصی سوال می‌کنند که وی برای چه مدت می‌خواهد بر سر قدرت بماند.

 

ترودو 49 ساله دارای سه فرزند در سن مدرسه است. وی نوامبر 2015 به نخست وزیری رسید. او در میانه بیماری همه‌گیری گاهی خسته به نظر می‌رسید. وی اعتراف کرد که مقابله با بیماری همه‌گیر سخت بوده است، اما تصریح کرد که قصد ترک موقعیت خود را ندارد.

 

ترودو در مصاحبه روز پنجشنبه  با رویترز گفت: «من هنوز کارهای زیادی برای خدمت به این کشور دارم و مشتاقانه منتظر چندین سال خدمت به کانادایی‌ها هستم.»

 

این اظهار نظرها واضح‌ترین سیگنالی بود که نشان می‌دهد خواسته‌های سیاسی وی هنوز تمام نشده است.

 

نخست وزیر کنونی کانادا  با قول تمرکز بر رفع علل مشکلاتی مانند فمینیسم و ​​محیط زیست برای دور دوم نخست وزیری خود به قدرت رسید اما به سرعت متوجه شد که باید با مسائل دیگری چون روابط با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده و مسائل مربوط به شیوع بیماری کرونا نیز کنار بیاید.

 

او بسیار متکی به کریستیا فریلند، متحد نزدیک خود است که اکنون سمت‌های وزیر دارایی و معاون نخست وزیر را در اختیار دارد. گفته شده که این امر یک مزیت برای فریلند است تا در آینده قدرت رهبری حزب را به دست بگیرد.

 

ترودو در پاسخ به این سوال که آیا فریلند ممکن است روزی رهبر حزب لیبرال شود، بیان کرد:«مسئولیت من این است که بهترین تیم ممکن را برای خدمت به کانادایی‌ها گرد هم بیاورم. من نمی‌توانم حدس بزنم که چه اتفاقی ممکن است در سال‌های آینده رخ دهد.»

 

در دوران کرونا، دولت لیبرال بیش از 200 میلیارد دلار مستقیماً برای كمك به مردم و نجات کسب و کارها هزینه كرده است و ترودو بار دیگر تأكید كرد که دولت وی قصد دارد 100 میلیارد دلار دیگر در چند سال آینده برای بهبود اقتصادی هزینه کند.

 

اما وی به صراحت اظهار داشت که با صدور پاسپورت واکسن مخالف است، ایده‌ای که در دانمارک در حال انجام است. نخست وزیر معتقد است این برنامه با چالش‌هایی همراه است و می‌تواند تأثیرات تفرقه‌انگیزی بر جامعه و کشور داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!