2024/04/28

ممنوعیت موقت مهاجرت به آمریکا؛ درهای کانادا همچنان باز است

ممنوعیت موقت مهاجرت به آمریکا؛ درهای کانادا همچنان باز است

پرزیدنت ترامپ به تازگی با صدور فرمانی خبر از ممنوعیت موقت مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از روز 22 آوریل 2020 داده است؛ وی دلیل این فرمان را نگرانی پیرامون ویروس کرونا ذکر کرده است. آقای ترامپ این خبر را دوشنبه شب از طریق اکانت توییتر خود اعلام نمود. دانلد ترامپ در بعد از ظهر روز سه شنبه طی جلسه‌ی روزانه‌ای که در باب کرونا با خبرنگاران در کاخ سفید داشته گفته است که دولت وی قصد دارد با امضا کردن این فرمان از روز چهارشنبه (یعنی امروز) ورود مهاجران به آمریکا را موقتا ممنوع کند. پرزیدنت ترامپ در توییت خود نوشته بود:

 

با توجه به حمله‌ی دشمن نامرئی و همچنین لزوم صیانت از مشاغل شهروندان عالی‌قدرمان، فرمانی را برای ممنوعیت موقت ورود مهاجران به داخل ایالات متحده امضاء خواهم کرد!

 

ترامپ در جلسه‌ی عصر سه شنبه اعلام کرد که تعلیق موقت برای ویزاهای اقامت دائم (یا گرین کارت) یک دوره‌ی 60 روزه به طول خواهد انجامید، که البته استثناهایی هم وجود خواهد داشت؛ این در حالی‌ست که ترامپ از استثناها حرفی نزده است. گفتنی است ریاست جمهوری ایالات متحده همچنین افزوده که تعلیق موقت تنها راهی برای جلوگیری از گسترش کرونا نبوده است بلکه با این تصمیم قصد کمک به نیروی کار آمریکایی که از عواقب اقتصادی این بیماری عالمگیر ضربه دیده‌اند هم وجود داشته است.

 

کانادا همچنان از مهاجران استقبال می‌کند

کانادا هم مانند ایالات متحده و سایر کشورها با ویروس کرونا درگیر است و اقدامات اضطراری من‌جمله ممنوعیت ورود مسافران خارجی را تدبیر کرده است. با این وجود کانادا تا حد امکان خود را متعهد به استقبال از مهاجران، نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان خارجی کرده است. کانادا ورود مهاجران را ممنوع نکرده است بلکه همچنان از اتباع خارجی دعوت می‌کند تا درخواست مهاجرت خود را ارائه کنند.

 

کانادا که به خوبی از احتمال ناقص بودن مدارک متقاضیان مهاجرت به خاطر شیوع ویروس کرونا و اختلالات ایجاد شده واقف است، بیان کرده است که هیچ درخواستی را که به خاطر اختلالات ایجاد شده توسط کرونا ناقص مانده است رد نخواهد کرد. علاوه بر این کانادا همچنان پذیرش‌های مهاجرت استانی و فدرال را برگزار می‌کند و برای افراد منتخب دعوتنامه صادر می‌کند تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. گفتنی است از زمانی که کانادا تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از کرونا اتخاذ کرده است پذیرش‌های زیر برای ورود مهاجران برگزار شده‌اند:

 

  • دولت فدرال در 15 و 16 آوریل دو پذیرش اکسپرس انتری برگزار کرد
  • استان بریتیش کلمبیا در روز 16 آوریل پذیرش جدید خود را از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی برگزار کرد
  • دو پذیرش اکسپرس انتری در روز 9 آوریل برگزار شدند
  • بریتیش کلمبیا در روزهای 6 و 7 آوریل و روز 30 مارس سه پذیرش از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی برگزار کرد
  • ساسکاچوان در روز 26 مارس پذیرش خود را از طرق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود برگزار کرد
  • منیتوبا نیز پذیرشی را در روز 26 مارس از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود برگزار کرد
  • در روز 23 مارس پذیرش اکسپرس انتری جدیدی برگزار شد
  • آلبرتا نیز در روز 18 مارس پذیرش جدیدی را از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود برگزار کرد
  • و در روز 18 مارس نیز دولت فدرال کانادا یکی دیگر از پذیرش‌های اکسپرس انتری را برگزار نمود

اکسپرس انتری همچنان اصلی‌ترین راه برای ورود مهاجران کاری/اقتصادی و نیروی کار ماهر (اسکیلد ورکر) به داخل کانادا است. به موجب برنامه‌ای که کانادا برای سال‌های 2020-2022 دارد قرار است طی سال جاری از 341000، طی سال 2021 از 351000 و طی سال 2022 از 361000 مهاجر استقبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!