2024/04/27

مهاجرت هزاران نفر به کانادا از طریق همسرشان

مهاجرت هزاران نفر به کانادا از طریق همسرشان

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که هزاران نفر از کانادایی‌ها پس از آنکه به خاطر کرونا از همسران غیرکانادایی خود جدا افتاده بودند این فرصت را پیدا کرده‌اند که دوباره به هم بپیوندند. همه گیری کرونا باعث کند شدن فرایند رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت به کانادا شده است.

 

اما در ماه سپتامبر دولت فدرال اعلام کرد که به درخواست‌های اسپانسرشیپ همسران با سرعت بیشتری رسیدگی خواهد کرد. بدین منظور اداره‌ی مهاجرت کانادا تعداد کارکنانی را که مسئول رسیدگی به این درخواست‌ها بودند 66 درصد افزایش داد و در پی آن برآمد تا بین اکتبر تا دسامبر 2020 ماهانه 6000 درخواست را نهایی کند.

 

کانادا در رسیدن به این هدف پیشرفت بزرگی کرد. مجموعا 15999 پرونده طی این بازه‌ی زمانی نهایی شدند –   14,816 درخواست تایید و 837 درخواست رد شد و 346 درخواست نیز انصرافی بودند. دو سوم درخواست‌ها از طرف افراد خارج از کانادا ارائه شده بودند.

 

علی‌رغم این پیشرفت‌های مثبت، رسیدگی به درخواست‌ها هنوز جای بهبود دارد. قبل از همه گیری کرونا میانگین زمان رسیدگی به درخواست‌ها حدود 12 ماه بود. اما گزارش‌ها از زمان رسیدگی 17 ماهه برای درخواست‌های خارجی و 15 ماهه برای درخواست‌های داخلی حکایت دارد.

 

اداره‌ی مهاجرت کانادا قصد دارد با اجرای فناوری‌های جدید از طریق اقداماتی نظیر دیجیتالی کردن درخواست‌های کاغذی این مشکل را حل کند. هدف از پروژه‌ی دیجیتالی کردن این است که کارکنان دورکار بتوانند سریع‌تر به درخواست‌ها رسیدگی کنند.  اداره‌ی مهاجرت همچنین اخیرا با متقاضیان از راه دور مصاحبه‌هایی را انجام داد. هدف از این اقدامات تسریع، اولویت‌دهی و نهایی سازی تعداد بیشتری از درخواست‌هاست – چیزی که کانادا در مسیر رسیدن به آن است.

 

چگونه برای مهاجرت به کانادا اسپانسر همسر خود شویم؟

طبیعتا در گام نخست باید واجد شرایط این کار باشید. شما در صورت داشتن شرایط زیر می‌توانید اسپانسر همسر خود شوید:

 

  • حداقل 18 سال داشته باشید
  • شهروند کانادا باشید، اقامت دائم کانادا داشته باشید و یا به موجب قانون موسوم به Indian Act هویت شما به عنوان یک Indian در کانادا ثبت شده باشد
  • اگر شهروند کانادا هستید و خارج از کانادا زندگی می‌کنید باید ثابت کنید که واقعا قصد دارید وقتی همسرتان اقامت دائم گرفت در کانادا زندگی کنید؛
  • دارنده‌ی اقامت دائم کانادا در صورتی که در کانادا سکونت دارد می‌تواند اسپانسر همسر خود شود؛
  • می‌توانید ثابت کنید که به هیچ دلیلی غیر از معلولیت کمک معیشتی دریافت نمی‌کنید؛
  • از لحاظ مالی می‌توانید نیازهای اساسی همسر اسپانسرشده‌ی خود را تامین کنید.
  • همسرتان باید به صورت قانونی با شما ازدواج کرده باشد و بالای 18 سال سن داشته باشد.

نحوه‌ی درخواست

برای اینکه اسپانسر همسرتان شوید اداره‌ی مهاجرت کانادا از شما می‌خواهد که دو فرم درخواست را همزمان به اداره‌ی تقدیم کنید. این دو درخواست عبارتند از: درخواست اسپانسرشیپ و درخواست اقامت دائم.

 

در مرحله‌ی نخست باید بسته‌ی درخواست را از وبسایت اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا دانلود کنید. در مرحله‌ی دوم هم هزینه‌های درخواست را پرداخت می‌کنید. در مرحله‌ی آخر هم درخواست خود را از طریق ایمیل به اداره‌ی مهاجرت کانادا ارسال می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!