2024/04/26

مهاجرت به شهر Thunder Bay انتاریو

مهاجرت به شهر Thunder Bay انتاریو

جدیدترین خبرهایی که از انتاریو به دست ما رسیده حاکی از این است که شهرک Thunder Bay شروع به پذیرش درخواست‌های مهاجرت از طریق پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی کرده است. گفتنی است Thunder Bay در شمال دریاچه‌ی Superior که یکی از دریاچه‌های بزرگ کاناداست واقع شده است. در کنار این شهرک تندیسی از Terry  Fox قرار گرفته است؛ این تندیس به یاد مجاهدت‌های وی در سراسر کانادا جهت جمع آوری پول برای تحقیق در مورد سرطان نصب شده است.

 

Thunder Bay با داشتن جمعیت 107909 نفری بزرگ‌ترین شهر در شمال غرب انتاریو است. در این شهر Confederation College و دانشگاه لیکهد قرار دارند. اقتصاد این شهر بیشتر از طریق بخش دولتی اداره می‌شود چرا که بخش دولتی مرکز بهداشتی/درمانی، اداری و تجاری این منطقه است. صنعت جنگل‌داری بیشترین استخدام‌ها را در بخش خصوصی انجام می‌دهد.

 

لازم به ذکر است که برنامه‌ی مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی به خاطر تامین نیروی کار مورد نیاز در مناطقی خارج از مراکز شهر ایجاد شده است و با مشارکت 11 جامعه‌ی روستایی مسیری برای اقامت دائم خارجی‌ها فراهم کرده است. نحوه‌ی اداره این برنامه در هر یک از جوامع متفاوت و به اختیار خود جوامع است.

 

در اوایل ماه آوریل درخواست‌ها به Thunder Bay شروع شده است اما این شهر از ماه ژانویه شروع به استخدام کارفرماها کرده است. تا کنون Thunder Bay دو توصیه برای کارفرمایانی صادر کرده است که درجه‌ی مهارت شغل آن‌ها در دسته بندی ملی مشاغل B است. کارفرمایان در سال اول اجرای این پایلوت می‌توانند تا 100 متقاضی را برای اقامت دائم معرفی کنند.  شهر Thunder Bay تخصیص مهاجران را بر اساس سطح مهارتی‌شان توزیع کرده است. این شهر در مجموع، 10 مهاجر در سطح مهارتی A، 40 مهاجر در سطح مهارتی B ، 40 مهاجر در سطح مهاجرتی C و 10 مهاجر در سطح مهارتی D جذب می‌کند.

 

خانم Emily Lauzon نماینده‌ی پایلوت، برآورد کرده است که حدودا 18 درخواست برای این برنامه دریافت کرده است و بیش از 40 کارفرما در این برنامه شرکت کرده‌اند. او می‌گوید:« اکثر کارفرماها خواسته‌اند در پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی شرکت کنند تا بتوانند نیروی کار را نگه دارند. آن‌ها لزوما به دنبال پر کردن جایگاه‌های خالی شغل نیستند.» وی همچنین در ادامه گفته است که در سال اول این برنامه‌ی سه ساله اکثر کارفرمایان به دنبال نگه داشتن نیروی کار موجود هستند. محدودیت‌های ناشی از کرونا نیز بر عملیات پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی یا RNIP تاثیر گذاشته است. چرا که در حال حاضر تنها متقاضیانی که در حال حاضر ساکن و شاغل در کانادا هستند می‌توانند اقدام کنند.

 

در حال حاضر انواع مشاغلی که از طریق پایلوت RNIP شهر Thunder Bay می‌توان از طریق آن‌ها اقدام کرد عبارتند از کارکنان بیمارستان، پرستار/مددکار بلند مدت، متخصصان HVAC، تکنیسین‌های خودرو، کارگران بخش‌های ساختمان‌سازی/ بازسازی و رستوران‌ها متخصصان سنگ تراشی. برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت www.gotothunderbay.ca بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!