2024/04/28

شغل هایی با درآمد بالا،بدون تحصیلات آکادمیک

در گذشته طبق آمار و اطلاعات نرخ اشتغال و میزان درآمد افراد ارتباط مستقیمی با سطح و نوع تحصیلات آکادمیک داشت، اما در دنیای جدید به نظر می‌رسد این الگو در حال تغییر است. امروزه با وجود حجم عظیم ا اطلاعات آنلاین، ویدئوهای آموزشی و سایر روش‌های جدید دریافت اطلاعات و کسب مهارت _همچنین رواج خودآموختگی _ارزش مهارت روز به روز بالاتر می‌رود و جای مدرک را می‌گیرد. به عبارت دیگر میان دو نفر که یکی صاحب مدرک است  و دیگری صاحب مهارت، ترجیح کارفرمایان بر این است که کسی را که مهارت بیشتری دارد استخدام کنند، حتی اگر مدرکی نداشته باشد. امروزه به نظر می‌رسد شما میتوانید با مدرک دیپلم دبیرستان نیز زندگی خوبی داشته باشید. در این مطلب ده شغلی را که در آن بدون نیاز به مدرک دانشگاهی می‌توانند بسیار درآمدزا باشند را نام می‌بریم. لازم به ذکر است که برخی از آن‌ها ممکن است نیاز به دوره‌ی کوتاه مدت کالج یا برخی گواهینامه‌ها داشته باشند.

 

 

  • راننده ترانزیت :

۲۹،۵۲۹ تا ۶۳،۴۸۰ دلار. متقاضیان این کار در تورنتو می‌بایست دیپلم دبیرستان و گواهینامه کلاس G داشته باشند و همچنین شرایط صدور گواهینامه C را دارا باشند.

 

 

 

  • کنترل ترافیک هوایی و کار در برج مراقبت :

۳۷،۳۳۰ تا ۱۴۳،۵۲۳ دلار. این کار یکی از پراسترس ترین مشاغل دنیاست، اما اگر شما بتوانید از پس مسئولیت آن برآیید درآمد خوبی خواهید داشت. برای این کار داشتن دیپلم دبیرستان و گذراندن دوره‌های مختلف رادیو تلفنی، NAV و داشتن گواهینامه کنترال ترافیک هوایی ضرورت دارد.

 

 

 

  • رادیوتراپیست :

۳۹،۲۷۵ تا ۹۴،۴۶۷ دلار.متقاضیان باید دارای یک گواهینامه رادیوگرافی از سوی کالج یا بیمارستان باشند. همچنین برای امور تکنولوژیست در پزشکی هسته‌ای نیز نیاز به گواهی مربوطه وجود دارد و همچنین برای رادیوتراپی، گواهینامه مخصوص رادیوتراپیست‌ها نیاز است.

 

 

 

  • اپراتور رئاکتور هسته ای :

۲۳،۸۳۹ تا ۱۵۱،۰۰۶ دلار. نیاز به مدرک دیپلم دبیرستان دارد، اما علاوه بر این متقاضیان باید در برخی از رشته‌های مرتبط و یا برق و قدرت مهارت داشته باشد. و برای بعضی پست‌ها افراد باید دوره‌های ۳ تا ۵ سال را بگذرانند تا تجربه‌ی لازم را کسب کنند.

 

 

 

  • طراح و برنامه‌نویس شبکه (Web developer)

۳۲،۱۸۶ تا ۶۷،۵۲۱ دلار. بیشتر افرادی که در این زمینه‌ها کار می‌کنند غیرآکادمیک و خودآموخته وارد این حرفه شده‌اند و بسیار هم موفق بوده‌اند.

 

 

 

  • آشپز :

۳۸،۹۰۳ تا ۸۲،۲۸۶ دلار. برای این کار ممکن است علاوه بر مجوزهای بهداشتی لازم، دیپلم دبیرستان نیز نیاز باشد. شغل آشپزی در کمال تعجب از جمله مشاغل پر استرس ارزیابی شده و یک آشپز خوب می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد.

 

 

 

  • مشاور املاک :

۲۴،۶۲۶ تا ۱۰۵،۱۰۰ دلار. مشاورین املاک در تورنتو به طور متوسط  حدود ۵۵،۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب می‌کنند و در ونکوور این مقدار به  ۵۲،۰۰۰ دلار در سال می‌رسد. این ارقام ممکن است کم به نظر برسند اما باید در نظر داشت که بیشتر مشاورین املاک نیمه وقت کار می‌کنند. دیپلم دبیرستان و مجوز مشاور املاک مورد نیاز است.

 

 

 

  • لوله کش :

۳۲،۷۰۰ تا ۸۲،۳۶۷ دلار. معمولا دیپلم دبیرستان به علاوه‌ی ۵ سال سابقه کار + کارآموزی مورد نیاز است.

 

 

 

  • افسر آتش نشان:

۵۰،۵۴۹ تا ۱۳۹،۱۰۷ دلار. برای ورود به کار مدیریتی در آتش نشانی معمولا به دیپلم دبیرستان و ده سال سابقه‌ی کار مورد نیاز است.

 

 

 

  • منشی دادگاه:

۳۰،۷۳۲ تا ۹۴،۲۲۸ دلار. برای این کار باید یک دوره‌ی دو ساله را گذرانده باشید وقادر به تایپ با سرعت ۲۲۵ کلمه در دقیقه باشید.

 

 

 

  • متصدی بار:

۱۸،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار. گاهی متصدیان بار درآمدهایی ۶ رقمی  نیز دارند اما این درآمد همیشه و برای همه اتفاق نمیفتد. برای این کار باید مهارت کسب کنید و شخصیت جذابی داشته باشید.

 

 

 

توجه کنید که شما قادرید در مشاغل دیگری نیز بدون مدرک به همین مقدار درآمد داشته باشید. این مشاغل شامل: نویسندگی، مدیریت پروژه، ادیتوری و… می‌شوند. برای داشتن درآمد بالا می‌بایست مهارت‌های فردی خود را تقویت کنید و بتوانید در چرخه‌ی سودآوری شرکت‌ها نقش مؤثری ایفا کنید.

error: Content is protected !!