2024/04/29

افتتاح برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/ مادربزرگ‌ها

افتتاح برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/ مادربزرگ‌ها در اواخر ژانویه

دولت کانادا به تازگی اعلام کرده است که برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/ مادربزرگ‌ها از اواخر ژانویه ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی (IRCC)  کانادا نیز در توییتی اعلام کرد که جزئیات بیشتر این خبر در هفته های پیش رو اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/ مادربزرگ‌ها که PGP نیز نامیده می‌شود به آن دسته از شهروندان و مقیمان دائم کانادا که بالای ۱۸ سال دارند اجازه می‌دهد که برای اخذ اقامت دائم والدین یا پدر/ مادربزرگ‌هایشان اسپانسر آن‌ها شوند. در دوم ژانویه سالی که گذشت (۲۰۱۸) این برنامه مجددا افتتاح شد و علاقه مندان می‌توانستند ابراز تمایل کنند اما IRCC توییت کرد که در سال جدید این اتفاق نخواهد افتاد.

 

IRCC انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ از طریق PGP به ۲۰ هزار درخواست رسیدگی کند. برای ۲۰ هزار اسپانسر واجد شرایط که علاقه‌مندی خود را برای پر کردن فرم Sponsor اعلام کنند و واجد شرایط این برنامه هم باشند دعوت‌نامه جهت تقاضا (ITA) صادر خواهد شد. گفتنی است IRCC سال گذشته از یک سیستم لاتاری کامپیوتری برای این برنامه رونمایی کرد که بعدها سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری به آن اعتراض کردند. حالا سیستم جدید به گونه‌ای است که اولویت با هر کسی که زودتر اقدام کند و تقاضای خود را ارائه بدهد است.

 

یکی از علل مخالفت با سیستم لاتاری قبلی این بود که بسیاری آن را ناعادلانه می‌دانستند و بر این باور بودند که این سیستم حق عده‌ی زیادی را که برای اسپانسر شدن والدین یا پدر/ مادربزرگ‌هایشان سال‌ها در صف انتظار بودند پایمال می‌کند. IRCC هم بیان کرده که در نتیجه‌ی گوش دادن به حرف ذی‌نفعان و مشتریان سیستم را تغییر داده است و دسترسی به سیستم را راحت‌تر می‌کند. و همچنین سعی خواهد داشت تجربه‌ای که مشتریان با این سیستم دارند را بهبود بخشد.

 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی (IRCC) در ادامه گفته است که استفاده از سیستم جدید جذب در فرایند تقاضا انعطاف‌پذیری بیشتری به دولت می‌دهد و به ما این اطمینان را خواهد داد تا آنجایی که امکان دارد تقاضا دریافت کنیم.

error: Content is protected !!